Infantylne pytanie...

1. Data: 2002-05-05 17:51:09

Temat: Infantylne pytanie...
Od: "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczow.
Mam pytanie, ktore wydaje mi sie dosc infantylne, ale na prawde zalezy mi na
tym, by ktos madrzejszy pod tym wzgledem mnie oswiecil. A mianowicie: Jaka
jest roznica miedzy psychologiem, psychiatra, a psychoterapeuta? Czym
dokladnie zajmuja sie ludzie uprawiajacy dany fach?
Pozdrawiam
Helisa
h...@a...bydg.pdi.net

1. Data: 2002-05-05 17:55:18

Temat: Re: Infantylne pytanie...
Od: "Witek" <B...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net> napisał w wiadomości
> [...]
> jest roznica miedzy psychologiem, psychiatra, a psychoterapeuta? Czym
> dokladnie zajmuja sie ludzie uprawiajacy dany fach?
Psychiatra jest lekarzem. Psycholog - nie. Psychoterapeuta to psycholog
prowadzący terapię. Na przykład grupową.

--
Serdeczne pozdrowienia,
Witek

1. Data: 2002-05-05 18:08:40

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Psychiatra - lekarz posiadający specjalizację z psychiatrii.
Psycholog - osoba, która ukończyła studia wyższe z psychologii.
Psychoterapeuta - osoba, która zajmuje się psychoterapią i posiada
określony certyfikat. Z wykształcenia może być psychiatrą, psychologiem,
ale też np. lekarzem niepsychiatrą, socjologiem, pedagogiem etc.
Kołtun, faszysta, homofob i seksista.:-)))

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "nie.", "cierpie.", "spamu." i ".qvx" z mego
adresu w nagłówku.

1. Data: 2002-05-05 20:50:16

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest roznica miedzy psychologiem, psychiatra, a psychoterapeuta? Czym
> dokladnie zajmuja sie ludzie uprawiajacy dany fach?

Odpowiedzi juz dostalas, ze swej strony dodam tylko, ze pytanie to wcale
nie jest infantylne czy banalne. Sadze, ze 90% populacji nie rozroznia tych
pojec a 99,5% utozsamia psychoterapeute z psychoanalitykiem (tak popularnym
w amerykanskich filmach :-))).

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl
ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

1. Data: 2002-05-05 23:00:47

Od: "vanilla sky" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Witek" <B...@i...pl> wrote in message news:32766-

> Psychoterapeuta to psycholog
> prowadzący terapię.

psychoterapeuta nie musi byc psychologiem. odpowiedz artura jest chyba
bardziej trafiona.
vs

1. Data: 2002-05-06 13:18:01

Od: "Aleksander Nabaglo" <a...@i...ap.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

!

W artykule <ab3re3$cp4$1@news.tpi.pl>, "helisa" <h...@a...bydg.pdi.net>
napisał(a):

> [...]
> mianowicie: Jaka jest roznica miedzy psychologiem, psychiatra, a
> psychoterapeuta? Czym dokladnie zajmuja sie ludzie uprawiajacy dany
Psychiatrzy zajmuja sie chorymi psychicznie (to znaczy osobnikami,
ktorych nauczono, ze 2+2=4, ale podejrzewaja, ze tak nie jest)
Psychologowie i psychoterapuci zajmuja sie chorymi nerwowo
(to znaczy osobnikami, ktorzy doskonale wiedza, ze 2+2=4.
ale nie moga to zniesc). Roznica miedzy psychologiem a psychoterapeuta
polega na tym, ze bycie psychologiem jest dla psychloga forma
autopsychoterapii, zas psychoterapeuta nie potrzebuje innych
aby byc autopsychologiem.

.

1. Data: 2002-05-06 13:53:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 5 May 2002, helisa wrote:

> tym, by ktos madrzejszy pod tym wzgledem mnie oswiecil. A mianowicie: Jaka
> jest roznica miedzy psychologiem, psychiatra, a psychoterapeuta? Czym

psycholog konczy Wydzial Psychologii na Uniewersytecie - czyli konczy
psychologie. Psychiatra jest lekarzem, konczy medycyne na Akademii
Medycznej lub Uniwersytecie i specjalizuje sie w pschiatrii.
Psychoterapeuta moze byc i psychologiem i psychiatra, ktory stosuje
psychoterapie i ma specjalizacje z tej dziedziny (nie uzyskuje
sie takiej specjalizacji wraz ze skonczeniem studiow ani jednych
ani drugich).

Przewaga lekarza
jest to ze jak widac moze zarowno stosowac psychoterapie jak i leki
a psycholog tylko psychoterapie, stad dobry psychoterapeuta lekarz
to wielki skarb bo wie kiedy mozna stosowac psychoterapie a kiedy
juz nie moze moze dac leki albo obie rzeczy na raz.

Byc moze wielu dawnych i pierwszych psychologow bylo praktykujacymi
lekarzami, moze to i bylo dobre.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

1. Data: 2002-05-06 13:54:10

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 5 May 2002, Witek wrote:

> Psychiatra jest lekarzem. Psycholog - nie. Psychoterapeuta to psycholog
> prowadzący terapię. Na przykład grupową.

albo lekarz i to nawet niekoniecznie psychiatra, poniewaz po medycynie
tez mozna uzyskiwac specjalizacje z psychoterapii ...

P.
----

1. Data: 2002-05-06 14:02:01

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 May 2002, Aleksander Nabaglo wrote:

> Psychologowie i psychoterapuci zajmuja sie chorymi nerwowo

nie, chorymi nerwowo zajmuja sie neurolodzy, neuropatolodzy
i neurochirurdzy a to, ze niektorzy potocznie za chorych
nerwowo nazywaja chorych na nerwice, ktorymi zajmuja sie
takze psychiatrzy i psychoterapeci tylko przydaje biedy
i nerwow neurologom, do ktorych nagminnie zglaszaja sie chorzy
na nerwice ... .

P.
----

1. Data: 2002-05-06 14:38:13

Od: "Wilczek" <w...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

> psycholog konczy Wydzial Psychologii na Uniewersytecie - czyli konczy
> psychologie.

Jak juz jestes taki pryncypialny w innych kwestiach to zaznacze, ze wydzial
psychologii jako taki z tego co sie oreintuje jest tylko na UW, np, u mnie
jest tylko instytut psychologii na wydziale nauk spolecznych ;-)

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@b...pl