[Inne}] Gdzie kupic srebrną igłe?

1. Data: 2006-03-17 13:25:11

Temat: [Inne}] Gdzie kupic srebrną igłe?
Od: "Pusia \(InterLady\)" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zarazilam haftowaniem kolezanke z pracy,niestety okazało sie,ze ma alergie
na metal z ktorego sa wykonywane igły .Poniewaz nie chce zrezygnowac z
nowego hobby skonsultowala sie z dermatologiem i tenze zasugerowal jej
używanie igieł ze szlachetnych metali.W z wiązku z tym mam pytanie,czy nie
orientujecie sie gdzie netowo można kupic srebrne lub nawet złote igły do
haftu,ostatecznie moga być z ostrym czubkiem.
Pozdrawiam
Pusia a czasami Beata

Pozdrawiam
Pusia a czasami Beata( Bialystok a czasami Strasbourg)

********
http://glinki.com/?l=y0bqzi INTERLADY 1
http://glinki.com/?l=owyczp INTERLADY 2
http://glinki.com/?l=muw0xi INTERLADY 3
http://glinki.com/?l=xg7pg5 INTERLADY 4 (szydelko/druty)
http://glinki.com/?l=rfzanz INTERLADY 5 (Jan Pawel II )
http://glinki.com/?l=npviyo INTERLADY 6 (szydelko po polsku)
http://glinki.com/?l=v5rbg5 Francuskie klimaty

2. Data: 2006-03-17 13:39:36

Temat: Re: [Inne}] Gdzie kupic srebrną igłe?
Od: "PAT" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pusia (InterLady)" <i...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:dvedbk$ffu$1@news.onet.pl...
> [...]
> orientujecie sie gdzie netowo można kupic srebrne lub nawet złote igły do
> haftu,ostatecznie moga być z ostrym czubkiem.

a może sprawdzić u jubilera??
może zrobi coś takiego?

PAT

3. Data: 2006-03-17 14:27:42

Od: Monika <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce niestety nie wiem czy można coś takiego znaleźć.
Tutaj są tylko pozłacane:
http://www.pabi.pl/sklep.php?sel=34

Chyba rzeczywiście najlepiej się zapytać u jubilera.

Pozdrawiam
Monika

4. Data: 2006-03-17 16:35:40

Od: "Władysława" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Te pozłacane igły to są zwykłe igły metalowe z tym że to pozłacanie schodzi
w czasie szycia. Doświadczyłam osobiście , a może trafiłam na taki " szasj"
Władzia

5. Data: 2006-03-17 17:18:13

Od: "czeremcha" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia \(InterLady\) <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> orientujecie sie gdzie netowo można kupic srebrne lub nawet złote igły do
> haftu,ostatecznie moga być z ostrym czubkiem.

Igła ze złota lub srebra będzie bardzo miękka. Nie będzie nadawała się do
haftu. Raczej należy poszukać igieł z nie alergizującą powłoką /nie wiem -
teflonowane np?/, ale na pewno nie złotych ani srebrnych...

Ania

6. Data: 2006-03-17 18:33:05

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

czeremcha wrote:

>Igła ze złota lub srebra będzie bardzo miękka. Nie będzie nadawała się do
>haftu. Raczej należy poszukać igieł z nie alergizującą powłoką /nie wiem -
>teflonowane np?/, ale na pewno nie złotych ani srebrnych...

Raczej chirurgiczne ;)

Kot, tez z alergia na nikiel, ale nie az taka... A moze nawet calkiem
juz wyroslam, bo ostatnio sie nie objawia.

_______
NEW Yahoo! Cars - sell your car and browse thousands of new and used cars online!
http://uk.cars.yahoo.com/

7. Data: 2006-03-17 20:10:39

Od: " Anna" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pusia \(napisał(a):
Witaj,
srebrna igla odpada (nie wiem, czy istnieja); tworza sie sole srebra -czarne,
i z pewnoscia brudzily by nie tylko palce ale i material.
Pozlacane igly sa roznych firm, niektore dobre, poszukaj w pasmanteriach
internetowych,np: Gold Plated Cross Stitch and Tapestry Needles
http://www.sewandso.co.uk/ran93-0.html
ale sa tez, jesli udalo by Ci sie/kolezance trafic, platynowe igly.

Ja widzialam w naturze tylko raz, na kiermaszu robotowym, cena za igle byla
(po przeliczeniu) ok 16zl.
dostepne j.w. :
Platinum Plated Cross Stitch and Tapestry Needles (NB. to sa igly
PLATYNOWANE); ale istnieja tez w calosci wykonane z platyny, takie wlasnie raz
widzialam.
Natomiast uczulenie prawdopodobnie jest na nikiel, i wtedy po prostu potrzebne
sa igly "nickel-free";
pozdrawiam,
Anna
O.C_P

8. Data: 2006-03-23 07:35:11

Od: "A" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W ostatecznosci zanim kupicie igły niealergizujące, to może niech pracuje w
rękawiczce chirurgicznej? Jest to tymczasowo w miarę tanie rozwiązanie, ok
20 groszy za parę lateksowych rękawiczek.
pzdr.
Mampka

9. Data: 2006-03-23 08:30:11

Od: Monika <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazłam parę zagranicznych sklepów gdzie są jakieś srebrne igły:

http://www.knittersreview.com/boutique/product.asp?p
ID=53&cID=27

http://www.thewoolshack.com/accessories.htm?action=d
etail&ID=54 (pod
koniec strony na dole jest jedna)

http://www.celticswan.com/yn.htm (srebrna i złota)

10. Data: 2006-03-23 08:45:56

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Znalazłam parę zagranicznych sklepów gdzie są jakieś srebrne igły:

> [...]

Ale ceny jakie!!!! Myślę, że wykonanie złotej igły u złotnika nie byłoby tak
kosztowne. Srebrną odradzam, bo faktycznie będzie brudzić, no i znam takich,
którzy na "zwykłe" srebro też są uczuleni. Chyba, że rodowane. To takie trochę
"szlachetniejsze" srebro. I nie uczula.
Złota igła jak najbardziej. I na pewno nie będzie bardzo miękkia. Pomyślałby
kto, że igła będzie robiona z czystego złota próby o,999! Z takiej popularnej
mieszanki próby 0,585 (14 karat) złoto się nie wygina, bo jak byśmy nosili wtedy
obrączki, pierścionaki, kolczyki etc?!

Pozdrawiam Justyna

xxx dla blizniaczek
linuxowy pingwinek
xxx damy z różnych epok
[szydelko] wielkanocne koszyczki (english)
szydełkowe zabaweczki