JAK ZROBIC DOBRY MAKOWIEC?

1. Data: 2005-08-30 08:26:54

Temat: JAK ZROBIC DOBRY MAKOWIEC?
Od: celesta <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie...
moj maz przywiózł mi sporo maku, i prosi, zeby zrobic mu jakis wyjatkowy
dobry makowiec. Nigdy dotad nie robilam makowca, prosze uprzejmie o
przepisy....

pozdrowienia
Małgosia

2. Data: 2005-08-30 16:19:18

Temat: Re: JAK ZROBIC DOBRY MAKOWIEC?
Od: "misiczka" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "celesta" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam serdecznie...
> moj maz przywiózł mi sporo maku, i prosi, zeby zrobic mu jakis wyjatkowy
> dobry makowiec. Nigdy dotad nie robilam makowca, prosze uprzejmie o
> przepisy....

Makowiec

Ciasto:

szklanka cukru (może być mniej trochę)
pól kilograma maku
1 kostka masła
3-4 jabłka starte na grubej tarce (duże oczka)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
zapach migdałowy
4 jajka
rodzynki

Mak zalewamy wrzątkiem i czekamy (bez gotowania) aż wessie wodę, mielimy
dwa razy. Mieszamy z cukrem, jabłkami, proszkiem, całymi jajkami (żadnego
ubijania osobno białek), zapachem migdałowym i namoczonymi rodzynkami.
Dodajemy rozpuszczone w garnku masło - przestudzone. Wykładamy masę do
kwadratowej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i wsadzamy do
nagrzanego do 160 stopni piekarnika, na około godzinę.

Polewa:

Wsypujemy do miseczki cukier puder i dodajemy tyle soku z cytryny, żeby
masa dała się rozsmarować na makowcu.
Smarujemy i czekamy aż wyschnie.

--
pozdrawiam, Lesława Ignaszewska - misiczka

Doświadczenie - elegancka nazwa wszystkich
nieprzyjemności jakie nas spotkały w życiu.
(Gilbert K. Chesterton)
http://leslawa-ignaszewska.com

Kawa
Jak zrobić normalne Leczo?