Ja-chemia, pies gronkowiec- bać się?

1. Data: 2004-04-22 20:39:55

Temat: Ja-chemia, pies gronkowiec- bać się?
Od: "borkow" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przechodzę chemioterapię i mój układ dpornościowy leży po całości. Dzisiaj
byłem z psem u weta i okazało się, że ma gronkowca złocistego, ale jeszcze
patrząc na niego nie trzeba go usypiać, no chyba, że ze względu na zakażenie
mnie lub mojej rodziny. Sęk w tym, że ten pies to też moja rodzina.
Pomóżcie
Dziękuję

2. Data: 2004-04-22 21:02:54

Temat: Re: Ja-chemia, pies gronkowiec- bać się?
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "borkow" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zakażenie
> mnie lub mojej rodziny. Sęk w tym, że ten pies to też moja rodzina.

Hm, problem trudny do rozstrzygnięcia, ale... Czy lekarz określił jakoś
prawdopodobieństwo zarażenia się, tzn. być może zależy to od lokalizacji
ogniska zakażenia? Czy jest pewne, że ten rodzaj gronkowca jest oporny na
leczenie (czy robiono psu posiew i antybiogram)? Jeśli tak, to może zamiast
psa usypiać, może jest możliwe, aby na jakiś czas go odizolować
(przynajmniej do czasu poprawy twojego stanu)?
Ale jeśli ryzyko jest zbyt duże i rzeczywiście trzeba wybierać, to
oczywiście człowiek ważniejszy...

pozdrawiam, życzę zdrowia
Agata

3. Data: 2004-04-22 21:16:56

Od: "borkow" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chematolodzy po zapoznaniu się z wynikiem wymazu twierdzą, że nie muszę się
bać a weterynrz mnie zdrowo nastraszył. Obejżał antybiogram i próbujemy go
(gronkowca) narazie jakoś uśpić.

4. Data: 2004-04-23 04:46:50

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
się
> bać a weterynrz mnie zdrowo nastraszył. Obejżał antybiogram i próbujemy go

Skoro tak, to raczej poczekaj spokojnie na rozwój sytuacji. Może sama się
rozwiąże?
(żeby nie było wątpiliwości - ja nie jestem lekarzem)

Agata

pytanie do ginekologa-antykoncepcja
aspirin c
lewe biodro okresowo "nie działa" ?! :((
Studiowanie medycyny za granica
Stymulator serca