Ja nie komentuje, ja tylko odsylam do artykulu

21. Data: 2004-04-17 18:58:58

Temat: Re: Ja nie komentuje, ja tylko odsylam do artykulu
Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Specyjal napisał:

> Tyle że to dziennikarze stwierdzili, że ma to związek ze zmianą
> przepisów.

Wyciągnęli wnioski na podstawie danych jakie mieli: wzrost liczby
rozwodów głównie wśród rodzin ubogich, i tak objętych opieką MOPSu.

> Ja, znając pomyłki mediów wołałbym dowiedzieć się więcej
> nt. sprawy może np. zmieniają się przepisy dot. rozwodów?

Nie zmieniły się przepisy dot. rozwodów - to możesz sam łatwo sprawdzić.

> i ci co
> chcieli to zrobić "przyspieszają"?

Nawet jeżeli to głównie z tego własnie powodu. Wczesniej sie po prostu
nie chciało. Ludzie mogą żyć latami w separacji, i mieszkać osobno.
Rozwód też kosztuje.

Eulalka

22. Data: 2004-04-17 22:19:16

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl>
wrote in message
edu.pl...
> Bzdura. W banku może kredytu nie dostanie, ale za to weźmie pożyczkę
> z dowolnej firmy reklamującej się "pożyczki w 5 minut".

Mrówka ma pewnie rację co do otrzymania zasiłku.

Natomiast jak zwykle bzdury piszesz.
Koleś od razu ujawnia się że stać go na pożyczkę (czemu nie alimenty?
z czego spłaca pożyczkę wysoki sądzie?)
a po numerze pesel można każdego znaleźć.
Chyba że masz na mysli "pożyczki w 5 minut, rozmowa w języku
rosyjskim".

23. Data: 2004-04-17 22:39:14

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eulalka" <e...@w...pl> wrote in message

> Wyciągnęli wnioski na podstawie danych jakie mieli: wzrost liczby
> rozwodów głównie wśród rodzin ubogich, i tak objętych opieką MOPSu.

Piszesz, bo wiesz o tym czy przypuszczasz, że dziennikarze
rzeczywiście wyciągneli wnioski na podstawie danych? Nie raz trafia
się czytać w tzw. poważnych gazetach ewidentne przekłamania,
bynajmniej niekoniecznie ze względu na złą wolę ale na
pośpiech/lenistwo/gonienie za sensacją etc.

> Nie zmieniły się przepisy dot. rozwodów - to możesz sam łatwo
sprawdzić.

OK. wierzę na pismo.

NIe wiem, tylko przypuszczam ale jeśli np. liczba klientów u
psychologów silnie wzrasta w zimie to czemu liczba rozwodów nie
miałaby wzrastać na wiosnę? Kiedy zaczyna się nowy rok, "ochota do
zmian" itd.

24. Data: 2004-04-18 08:37:29

Od: Eulalka <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bynajmniej niekoniecznie ze względu na złą wolę ale na
> pośpiech/lenistwo/gonienie za sensacją etc.

Słuchaj, dla mnie dane te są wiarygodne, chociazby dlatego, że:
1. sama muszę się starać teraz o owe zasiłki, bo zabrali mi alimenty
2. wiem, że gdybym nie wzięła rozwodu (z którym zwlekałam 2 lata) nie
miałabym nic
3.mieszkam w dzielincy byłych portowców i stoczniowców m- moje sąsiadki
maja czasem po 5 dzieci i widzę naocznie co robią teraz.

Co do dziennikarz - obiektywnie się nie wypowiem - rozwiodłam sie z
jednym ;)

> [...]
> psychologów silnie wzrasta w zimie to czemu liczba rozwodów nie
> miałaby wzrastać na wiosnę? Kiedy zaczyna się nowy rok, "ochota do

Toż to epidemia ;)

Eulalka

25. Data: 2004-04-18 10:07:09

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 18 Apr 2004 00:19:16 +0200 I had a dream that Specyjal <s...@o...pl>
wrote:
> Natomiast jak zwykle bzdury piszesz.
> Koleś od razu ujawnia się że stać go na pożyczkę (czemu nie alimenty?
> z czego spłaca pożyczkę wysoki sądzie?)
> a po numerze pesel można każdego znaleźć.

Sam nie dość, że się kłócisz, to jeszcze nie wiesz, na jaki temat.
Wyraźnie napisałem, że NIE chodzi o pożyczki w banku.

> Chyba że masz na mysli "pożyczki w 5 minut, rozmowa w języku
> rosyjskim".

Nie. Choćby taki Provident Polska - albo dowolna inna firma - otwórz
gazetę, tam masa takich ogłoszeń.

26. Data: 2004-04-18 10:08:39

Od: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 17 Apr 2004 18:26:15 +0200 I had a dream that Specyjal <s...@o...pl>
wrote:
> należał.
> Rozumiem, że podajesz to jako żart, że kobiety (ciekawe skąd wiesz że
> głównie one?) jako przyczynę we wnioskach podają chęć ominięcia prawa.

Dlaczego żart, skoro tak jest? Poza tym można się kłócić, czy jest to
omijanie prawa. Skoro prawo na to pozwala, to nie jest to zabronione,
prawda?

27. Data: 2004-04-18 11:20:50

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl>
wrote in message
edu.pl...
> Sam nie dość, że się kłócisz,

Zauważyłem, że sporą część wypowiedzi zaczynasz od agresji, więc nie
dziw się, że to samo dostajesz.

> Nie. Choćby taki Provident Polska - albo dowolna inna firma - otwórz
> gazetę, tam masa takich ogłoszeń.

A nie trzeba tam podawać numeru pesel itp.?

28. Data: 2004-04-18 11:23:22

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Janoszka" <G...@S...pro.onet.pl>
wrote in message
edu.pl...

> Dlaczego żart, skoro tak jest?

Znasz te dane? Skąd?

Poza tym można się kłócić, czy jest to
> omijanie prawa. Skoro prawo na to pozwala, to nie jest to
zabronione,
> prawda?

Omijanie prawa, bo każde prawo ma "intencję ustawodawcy" i działanie
niezgodnie z nią jest omijaniem.

29. Data: 2004-04-18 11:46:02

Od: "Specyjal" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> 1. sama muszę się starać teraz o owe zasiłki, bo zabrali mi alimenty
> 2. wiem, że gdybym nie wzięła rozwodu (z którym zwlekałam 2 lata)

OK. Czy Ty rozwiodłabyś się dla tego zasiłku?
Ja po prostu nie za bardzo wierzę w informacje z mediów, bo
dziennikarze z racji chociażby szerokości poruszanych tematów, wiedzą
dużo ale po łebkach (no może poza gazetami branżowymi). Nie raz zdaża
mi się odkryć bzdurę pisaną w "poważnych czasopismach".
Po prostu ja mam wątpliwości co do tego pospolitego ruszenia do
rozwodów po zasiłek. Uwierzę jak jakiś prawnik poda mi statystyki dot.
własnie np. rozkładu wniosków według pór roku. Może to się wydawać
śmieszne ale skoro tyle rzeczy zależy od tego czy jest wiosna/lato
(%bezrobocia, wydajność pracy itp.) to czemu nie rozwody?

> 3.mieszkam w dzielincy byłych portowców i stoczniowców m- moje
sąsiadki
> maja czasem po 5 dzieci i widzę naocznie co robią teraz.

Czy występują masowo o rozwody z powodu zmiany zasiłków? A decyzję
podjęły nagle 3 miesiące temu po uchwaleniu ustawy?
W tej dzielnicy moga mieć i po 10 dzieci ale średnia w
kraju to ok.2.

Okresowa

30. Data: 2004-04-18 12:17:50

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Specyjal" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mrówka ma pewnie rację co do otrzymania zasiłku.

:-)
No tak wyczytalam w Gazecie Wyborczej .

> [...]
> z czego spłaca pożyczkę wysoki sądzie?)
> a po numerze pesel można każdego znaleźć.
> Chyba że masz na mysli "pożyczki w 5 minut, rozmowa w języku

Pewnie chodzi o szybkie pozyczki np w firmie co nazywa sie Provident,gdzie
nie sprawdzaja dochodow bo i tak maja swoje metody odzyskiwania dlugow.....

Magda

Re: Objawienia Proroka
Re: Nie karm trolla
Re: Objawienia Proroka
Re: [test] jaka religie wyznajesz? -prorok
Re: Nie karm trolla