Jabłoń - plamy na owocach. Nawóz

1. Data: 2016-11-08 19:49:04

Temat: Jabłoń - plamy na owocach. Nawóz
Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Mam starą szarą renetę i w tym roku pojawiły się na owocach ciemne plamy
(trochę podobne do parcha jabłoni, ale IMO nie takie same - mają różne
kształty i są płaskie, a miąższ pod nimi wygląda normalnie. Brzegi plam
nie są tak ostre, jak przy parchu). Plamy ma prawie 100% owoców. Z tego,
co czytam, to jest to choroba fizjologiczna wywołana niedoborem wapnia.
Mam pytanko, czy jeżeli w poprzednich latach nie było plam a pojawiły
się w tym roku, to może być niedobór wapnia? Dwa lata temu wapnowałem
prawie cały ogród, ale w zeszłym roku już nie.
Jaki nawóz wapniowy polecacie jako remedium?
Jacek

2. Data: 2016-12-22 19:47:47

Temat: Re: Jabłoń - plamy na owocach. Nawóz
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 8 listopada 2016 19:49:10 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
> prawie cały ogród, ale w zeszłym roku już nie.
> Jaki nawóz wapniowy polecacie jako remedium?

Skuteczne jest dolistne dokarmianie drzew roztworem wapniowym w drugiej połowie
lata . Wapnowanie niewiele pomoże.

nawóz jesienny a wapnowanie
Orzech włoski szczepiony
Śliwy - poszukuję.
Zamykam sezon polowań
[ ISM ] Theory and Design for Mechanical Measurements, 6th Ed by Figliola, Beasley