Jagoda kamczacka: przesadzanie

1. Data: 2005-03-02 09:06:28

Temat: Jagoda kamczacka: przesadzanie
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Problem dotyczy krzewów przywiezionych 2.11.2004 od Mirzana.
To dorodne kilkuletnie krzewy.
Przekopałem całe google polskojęzyczne i nie znalazłem odpowiedzi
na pytanie: Czy krzaczory kilkuletnie jagody kamczackiej po
wsadzeniu do ziemi należało przyciąć od razu jesienią, czy teraz
wiosną i czy wogóle należy je po przesadzeniu przycinać. Inne
krzewy po przesadzeniu (aronia, porzeczka czarna) owszem skraca się.
Jedne skraca się o 1/3 inne nawet o 1/2 jeszcze inne wcale,
ale o jagodzie kamczackiej informacji
dot. skracania po przesadzeniu ani słowa.
Co radzicie?
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

2. Data: 2005-03-02 09:36:41

Temat: Re: Jagoda kamczacka: przesadzanie
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> (...) Czy krzaczory kilkuletnie jagody kamczackiej po
> wsadzeniu do ziemi należało przyciąć od razu jesienią, czy teraz
> wiosną i czy wogóle należy je po przesadzeniu przycinać. (...)

Według mnie należy przyciąć wiosną.
Po to aby przywrócić równowagę między osłabionymi korzeniami
(po przesadzeniu), a górną częścią rośliny, którą te korzenie muszą utrzymać
przy życiu.

pozdrawiam Krycha

3. Data: 2005-03-02 09:38:51

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jedne skraca się o 1/3 inne nawet o 1/2 jeszcze inne wcale,
> ale o jagodzie kamczackiej informacji
> dot. skracania po przesadzeniu ani słowa.

Wytnij najgrubsze, stare gałęzie i te najcieńsze.
to powinno wystarczyć.Przesadzałem krzaki w środku
lata i przeżyły tem zabieg.
Zostało jeszcze trochę krzaków do wydania. Kto chętny,
niech pilnuje kiedy ziemia rozmarznie i przyjeżdza.
PozdrawiaM. Mirzan

4. Data: 2005-03-02 12:15:50

Od: "Agent 0700" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zostało jeszcze trochę krzaków do wydania. Kto chętny,

Ja sobie rozmnożę sam. Podobno się dobrze ukorenia :-)

Pozdrawiam

Jacek

5. Data: 2005-03-03 07:57:55

Od: "tomkar" <tomkar[wywal to]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zostało jeszcze trochę krzaków do wydania. Kto chętny,
> niech pilnuje kiedy ziemia rozmarznie i przyjeżdza.
> PozdrawiaM. Mirzan

Jeśli te krzaki można odebrać w Wa-wie i są większe od moich to bym przyjął
dwa.
W 2004 posadziłem 3 sztuki bardzo malutkich kamczatek (Wołoszebnica i
Dlinopłodna 15cm wysokości, po 1 lub 2 gałązki), kiedy mogę się spodziewać
pierwszych jagódek?

Schnacy swierk conica - prosze o pomoc
Nowa Galeria
Dziobem i pazurem
prywatne Ogrody Botaniczne
[ntg] wykorzystaj Internet dla Siebie i swojej Firmy!