Jagoda kamczcka

1. Data: 2000-03-04 06:34:00

Temat: Jagoda kamczcka
Od: "news.tpnet.pl" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich.

Może ktoś z grupowiczów posiada informacje o jagodzie kamczackiej a w
szczególności o tym czy rozmnażana z nasion będzie miała owoce gorzkie.
Gdzieś to obiło mi się o uszy ,lecz nie wydaje mi się to prawdą gdyż w
naturze rozmnażają się z siewu i są jadalne.
Może ktoś się tym interesował i posiada o tym informacje.
Czekam na odpowiedzi.
Cześć.

1. Data: 2000-03-04 09:57:22

Temat: Re: Jagoda kamczcka
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Może ktoś z grupowiczów posiada informacje o jagodzie kamczackiej a w
>szczególności o tym czy rozmnażana z nasion będzie miała owoce gorzkie.

Ja mam krzewy tych jagod kupowane w sklepie ogrodniczym. Rodza obficie, ale
owoce nie sa najsmaczniejsze, wlasnie takie gorzkawe. Dziecko w ogole tego
nie chce jesc, a ja takze niechetnie. To chyba po prostu cecha tych
owocow...
pik

1. Data: 2000-03-06 11:37:57

Temat: Odp: Jagoda kamczcka
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kieraciński <p...@p...pol.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:89qmjs$q5t$...@h...man.lublin.pl...

> [...]
> owoce nie sa najsmaczniejsze, wlasnie takie gorzkawe. Dziecko w ogole tego
> nie chce jesc, a ja takze niechetnie. To chyba po prostu cecha tych

Wg tego, co piszą w czasopismach od paru lat, jagoda kamczacka w y m a g a
obecności krzaczka innej odmiany do zapylenia. Faktycznie, póki miałam jedną
roślinę, to kwitła, ale nie owocowała, Dokupiłam jeszcze dwie - inna odmiana
na pewno, widać nawet po pokroju - owocuje jak dzika. Owoce podobne w smaku
do naszych czarnych jagód (tzn. borówek), wcale nie są gorzkie, uważam, że
pychota! Dodam, że również wg literatury jagoda dość łatwo rozmnaża się
przez sadzonki.

Pozdrawiam, Basia.

1. Data: 2000-03-06 13:31:51

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a) w wiadomości: <8a05as$d5s$1@zeus.polsl.gliwice.pl>...
>Owoce podobne w smaku
>do naszych czarnych jagód (tzn. borówek), wcale nie są gorzkie, uważam, że
>pychota!

To widocznie ja mam nienajlepsze odmiany... Krzaczki wysokie na jakies 60-80
cm. Listki jakby zielono-szarawe. Owoce sa zdecydowanie podluzne, owalne
mozna by powiedziec. Jest ich cale mnostwo, ale jednak niemal niejadalne.
pik

1. Data: 2000-03-08 07:58:29

Od: Jan Turulski <t...@n...uwb.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"news.tpnet.pl" wrote:

> [...]
> Gdzieś to obiło mi się o uszy ,lecz nie wydaje mi się to prawdą gdyż > w naturze
pewnie tak. i pewnie owoce tak mnozonych jagod maja sie tak do owocow
odmian wyselekcjonowanych jak ulegalka do klapsy.
jagoda kamczacka ma juz od dawna wyselekcjonowane odmiany. w erpe
spotykalem sie z dwiema pochodzenia rosyjskiego bodaj: "sinogłaska" i
drugej nazwy w tej chwili nie pamietam. obie maja jagody fantastyczne
(mam od 2 lat obie). oprocz tego sprzedawane sa rozmaite j. kamczackie
bez info czy jest to roslina jakies odm. czy uzyskana przez siew nasion.
wsrod tych ostatnich sa paskudztwa o jagodach dosc gorzkich. i zadne
sadzenie roslin roznego pochodzenia nic nie poprawia smaku jagod (w
drukowanych informacjach nt. tej rosliny zaleca sie dla poprawy smaku
jagod sadzenie roznych odmian, (zapylenie krzyzowe)). sposrod 5 moich
krzakow pochodzacych z 3 roznych szkolek, 4 daje owoce b.dobre (w tym 2
oznaczonych odmian z buszkowa) a jeden dosyc gorzkie. gdybym jeszcze
pamietal, gdzie sobie kupilem ta rosline....
pozdrawiam
j.t.

Dostałem paczke z Florpaku
Opis w ogrodzie Jagody