Jak gotujecie szparagi?

1. Data: 2007-06-15 09:54:52

Temat: Jak gotujecie szparagi?
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj robiłam drugie podejście do tematu szparagów, no i porażka.
Nie potrafię ich ugotować tak aby w całości była zjadliwe.
I tu chyba nie chodzi o czas gotowania, pierwszym razem było to 20 min, za
drugim 45 min (wtedy połowa juz się rozpadała a druga połowa nadal nie
nadawała się do zjedzenia)
Poradźcie proszę jak sobie radzicie z gotowaniem szparagów, na co należy
zwrócić uwagę

Monika

2. Data: 2007-06-15 10:01:14

Temat: Re: Jak gotujecie szparagi?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> wrote in message
> [...]
> nadawała się do zjedzenia)
> Poradźcie proszę jak sobie radzicie z gotowaniem szparagów, na co należy

Powoli, stojąco, dołem do dołu, główki przy powierzchni, można związać nitką
w wiązkę... Najlepiej kupić garnek do szparagów.

3. Data: 2007-06-15 10:02:36

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 15 juin 2007 ? 11:54:52, dans <4...@n...home.net.pl> vous écriviez :

> Wczoraj robi?am drugie podej?cie do tematu szparagów, no i pora?ka.
> Nie potrafi? ich ugotowaae tak aby w ca?o?ci by?a zjadliwe.
> I tu chyba nie chodzi o czas gotowania, pierwszym razem by?o to 20 min, za
> drugim 45 min (wtedy po?owa juz si? rozpada?a a druga po?owa nadal nie
> nadawa?a si? do zjedzenia)
> Porad 1/4 cie prosz? jak sobie radzicie z gotowaniem szparagów, na co nale?y
> zwróciae uwag?

Temat wielokrotnie omawiany - nawet 20 minut to o wiele za dlugo.
Szparagi cienkie (zielone) gotuje sie 6 minut, szparagi grubsze
(biale) 12 minut. Ot i cala filozofia, i sekret udanych szparagow :)

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

4. Data: 2007-06-15 10:04:51

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. pisze:

> Temat wielokrotnie omawiany - nawet 20 minut to o wiele za dlugo.
> Szparagi cienkie (zielone) gotuje sie 6 minut, szparagi grubsze
> (biale) 12 minut. Ot i cala filozofia, i sekret udanych szparagow :)

A łby w ogóle ponad wodą, para wystarczy.
--
BBjk
http://bajarka.fotolog.pl/

5. Data: 2007-06-15 10:18:03

Od: "! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" <piBsucki@piBsucki.ÓRG> szukaj wiadomości tego autora

BBjk pisze:

> A łby w ogóle ponad wodą, para wystarczy.

Pienka ta para. Ty s tatom f wannie, tylko łby s wody wystajom.

--
! JÓSEFF ! PIŁSÓCKI !
! WSPANIAŁY ! PÓLAK !

6. Data: 2007-06-15 10:36:41

Od: Marek <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć BBjk
Fri, 15 Jun 2007 12:04:51 +0200 napisałeś:

> A łby w ogóle ponad wodą, para wystarczy.

no i przede wszystkim odlamac czesc zdrewniałą na dole szparaga. szparag sam
pęka we właściwym punkcie (mam na mysli szparaga zielonego, z bialymi nie
mam niestety do czynienia).
Marek
Umberto Eco

7. Data: 2007-06-15 10:43:11

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Szparagi cienkie (zielone) gotuje sie 6 minut, szparagi grubsze
> (biale) 12 minut. Ot i cala filozofia, i sekret udanych szparagow :)

Ewcia ja tez myslalam ze to jest takie proste.
Mialam szparagi biale. Po 10 minutach po nakluciu widelcem wydawalo sie ze
sa doskonale na calej swojej dlugosci.
Niestety jak zaczynalo sie jesc polowa fantastyczna, a druga polowa dolna
miala tak twarde wlókna ze nie bylo to zjadliwe (nawet po tych 45 min
gotowania).
Nie wiem, moze faktycznie cala tajemnica tkwi w gotowaniu ich w pozycji
pionowej?

Monika

8. Data: 2007-06-15 11:00:35

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

MONI|<A <moni|<...@p...wp.pl> napisał(a):

> [...]
> nadawała się do zjedzenia)
> Poradźcie proszę jak sobie radzicie z gotowaniem szparagów, na co należy

Po pierwsze - na to, że temat wałkowany kolejny raz. ;-)

Po drugie - na to, żeby kupić szparagi świeże /powinny dźwięcznie chrzęścić
przy obracaniu pęczka w dłoni.

Po trzecie - żeby je obrać - po wielu eksperymentach robię to obieraczką do
ziemniaków, po odcięciu twardego końca, w kierunku do główki.

Po czwarte - żeby nie przejmować się uwagami o specjalistycznym garnku.
Kiepskiej baletnicy... nic nie pomoże, a wymogi garnkowe mogą tylko
zniechęcić.

Po piąte - żeby gotować je krótko, tak, jak podaje Ewa, w wodzie trochę
osolonej i trochę osłodzonej.
Nawet z pozoru lekko niedogotowane błyskawicznie "dojdą" zanim znajdą się na
talerzu - zawierają przecież dużo wody.

Dziś zaryzykuję kilka - jestem na diecie, ale nie mogę się opanować...

Ania

9. Data: 2007-06-15 11:04:27

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le vendredi 15 juin 2007 ? 12:43:11, dans <4...@n...home.net.pl> vous écriviez :

> [...]
> Niestety jak zaczynalo sie jesc polowa fantastyczna, a druga polowa dolna
> miala tak twarde wlókna ze nie bylo to zjadliwe (nawet po tych 45 min

Ta dolna stwardniala polowe sie wyrzuca przed ugotowaniem - szparagi
maja niestety duzo odpadow.

Ewcia

--
Niesz
http://www.krolestwa.com

10. Data: 2007-06-15 11:04:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gotowania).
> Nie wiem, moze faktycznie cala tajemnica tkwi w gotowaniu ich w pozycji

Proste, garnek przydatny, można dać na końcu noża sody oczyszczonej -
zielone będą zielone, a nie szare i szybciej się ugotują.

blitwa - czym zastapic?
Autorski przepis pomidorowke
CZY USLYSZE...
gdzie patelnie Kulinar?