Jak interpretować wyniki badania wzroku?

1. Data: 2005-04-26 16:28:09

Temat: Jak interpretować wyniki badania wzroku?
Od: "wykolej" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, mam przed soba wynik badania wzroku aparatem Topcon. W jaki sposób go
zinterpretowac? Oto on:

VD: 12.00
CYL (+)

<R> S C A
+3.75

S.E. +3.75

<L> S C A
+ 4.00 +0.25 70

S.E. + 4.00

PD = 62 mm

Rozumiem, że R i L to lewe i prawe oko, PD, - rozstaw źrenic. S to wada.
C,A, VD - nie mam pojecia. Dlaczego jest tylko dla lewego, a nie ma tego
przy prawym?
Jakie okulary pownna nosić osoba, która ma taki wynik?

Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam

2. Data: 2005-04-26 19:38:44

Temat: Re: Jak interpretować wyniki badania wzroku?
Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d4lqeb$h93$...@n...news.tpi.pl,
wykolej n...@w...pl:

> Rozumiem, że R i L to lewe i prawe oko, PD, - rozstaw źrenic. S to
> wada. C,A, VD - nie mam pojecia.

Cylinder (skladnik astygmatyczny), jego orientacja - oś (axis), vertex
distance (nie wiem, jak to po polsku).

> Jakie okulary pownna nosić osoba, która ma taki wynik?

Jesli taka jest wada faktyczna, to w tym wypadku mniej wiecej takie jakie
widac jako "S.E.", aczkolwiek badanie autorefraktometrem nalezy
zweryfikowac, co najmniej sprawdzic, jak pacjent widzi subiektywnie w
korekcji.

--
Robert

3. Data: 2005-04-26 21:07:27

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> widac jako "S.E.", aczkolwiek badanie autorefraktometrem nalezy
> zweryfikowac, co najmniej sprawdzic, jak pacjent widzi subiektywnie w

Nawet powiedzialbym, ze obowiazkiem jest sprawdzic i dobrac obiektywnie i
subiektywnie. Wynik komputerowy ZAWSZE bedzie jedynie orientacyjnym.

pozdr.

casus

4. Data: 2005-04-27 10:35:32

Od: "BlackMoon" <c...@...dislike.spam.please.remove.it.from.my.email.address.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

POZA TYM... SZKŁA DOBIERA LEKARZ.... przy współpracy z pacjentem to tak na
marginesie wątku..."jakie okulary pownnna nosić ta osoba"

Co to może być?
nebulizator
krwiodawstwo + nadcisnienie
inhalator