Jak powinien byc naostrzony noz do kosiarki

1. Data: 2005-06-16 07:23:57

Temat: Jak powinien byc naostrzony noz do kosiarki
Od: "Wan" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze to i proste pytanie a moze i nie...
Otoz - sam noz jest wykonany z dosc grubej blachy - i powstaje pytanie - jak
najlepiej go naostrzyc (pod jakim katem) aby zapewnic mu jak najlesza ostrosc
ewentualnie najwieksza trwalosc ostrej krawedzi - oczywiscie kosiarka
rotacyjna...
czy ma to byc 45st czy 30 a moze wiecej? 60?
chodzi mi o kat pomiedzy plaszczyzna calego noza a plaszczyzna ostrzenia
i jeszcze jedno czy ostrzenie powinno byc jedno- czy dwu- stronne (spadowe)
czyli w przekroju powinno wygladac tak "__>" czy raczej "__\"

Pozdrawiam
Wan

2. Data: 2005-06-17 06:58:36

Temat: Re: Jak powinien byc naostrzony noz do kosiarki
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Naostrz jednostronnie. 45 st. Przy mniejszym kącie noż szybko się tępi i
szybko zużywa. Przy większym odwrotnie. 45 to optimum. Precyzja tu nie jest
znacząca.
JAck

3. Data: 2005-06-17 08:20:36

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
(spadowe)
> czyli w przekroju powinno wygladac tak "__>" czy raczej "__\"

A można ewentualnie skoczyć do archiwum:
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.rec
.ogrody&tid=7844708
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2005-06-17 12:08:15

Od: "Jan_jr" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> Naostrz jednostronnie. 45 st. Przy mniejszym kącie noż szybko się tępi i
> szybko zużywa. Przy większym odwrotnie.

Czyli przy większym kącie wolniej się tępi i wolniej zużywa - to chyba
dobrze?

Dlaczego więc

> 45 to optimum.

> Precyzja tu nie jest znacząca.

Oj, chyba precyzja jest jednak znacząca.

Pozdrowienia,
Jan_jr

5. Data: 2005-06-17 13:30:45

Od: " Halina" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jan_jr <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> Czyli przy większym kącie wolniej się tępi i wolniej zużywa - to chyba
> dobrze?
>
> Dlaczego więc

Może przy większym się słabiej zużywa ale i kiepsko tnie?
Może to 45° to złoty środek ;)

6. Data: 2005-06-17 13:54:13

Od: t...@i...pl (Tomasz Lukowski) szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2005-06-17 15:51:11

Od: " " <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...@i...pl (Tomasz Lukowski) napisał(a):

Najlepiej tnie przy 0° a
> najmniej zuzywa sie przy 180°. Srodek wiec to 90° ale nie wiem czy to taki
> zupelnie zloty srodek :-)

Założyłam, że skoro "ostrze", to winno posiadać kąt ostry, więc <90°, środek
przypada kole 45°, nie?.
Ale to tylko takie moje założenie.

8. Data: 2005-06-17 16:11:03

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jan_jr wrote:

> Czyli przy większym kącie wolniej się tępi i wolniej zużywa - to chyba
> dobrze?

Odwrotnie, czyli szybko sie zuzywa i szybko sie tepi (w tej kolejnosci) :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz