Jak przechowywać cebulki?

1. Data: 2003-05-19 10:27:57

Temat: Jak przechowywać cebulki?
Od: "aQa" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak przechowywać cebulki Tulipanów?

AQA

2. Data: 2003-05-19 15:46:43

Temat: Re: Jak przechowywać cebulki?
Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak przechowywać cebulki Tulipanów?

Po wykopaniu trzymam je w koszyczkach po truskawkach (lubianki) az pieknie
przeschna. Mam takie miejsce w bardzo chlodnym garazu i jest im tam calkiem
dobrze. Potem je obieram ze starych lusek i ziemi, segreguje i dalej
mieszkaja sobie w koszyczkach i otwartych skrzyneczkach rozsypane jedna
warstwa. Nie ma mowy o workach foliowych i szczelnym zamknieciu , bo zgnija.
Sadze w pazdzierniku. Tak postepuje od szesciu lat i pieknie mi kwitna i
rozmnazaja sie na potege.
Iza Wójcik

3. Data: 2003-05-20 19:50:14

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Sadze w pazdzierniku. Tak postepuje od szesciu lat i pieknie mi kwitna i

Jakie masz tulipany? Polskie czy holenderskie? Ja w zeszłym roku kupiłam w OBI
(holenderskie) i z 6 szt. zakwitł mi ledwo, ledwo 1. Reszta miała strasznie
poskręcane liscie i nie zakwitła. Sprawdzałam cebulki, były w środku czyste. W
tym samym miejscu rosną ostrokrzewy i nic się z nimi nie dzieje. Możesz coś
poradzić? Czy stare polskie odmiany tulipanów sa gdzieś dostępne?
Pozdrawiam
ania

4. Data: 2003-05-21 14:36:34

Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj
> [...]
coś
> poradzić? Czy stare polskie odmiany tulipanów sa gdzieś dostępne?

Odpowiedzialam na priv. bo tam tez dostalam Twoj list.

Iza Wójcik

5. Data: 2003-05-21 20:48:27

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> lusek i ziemi, segreguje i dalej
Witaj!
jak segregujesz cebulki ?? wg. wielkości czy jakiś innych kryteriów??

Pozdrawiam
Stach

6. Data: 2003-05-21 20:51:30

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Witaj!
> jak segregujesz cebulki ?? wg. wielkości czy jakiś innych kryteriów??
>
> Pozdrawiam
> Stach

Według wielkości.Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego?

Pozdrawiam Anastazy

7. Data: 2003-05-22 13:08:19

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

>Chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego?

A może jednak ;0) Jestem na razie zielony ; (
I takie pytanko jak ma się wiek cebulki do wielkości kwiatu??

8. Data: 2003-05-22 18:12:00

Od: "Iza Wójcik" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak segregujesz cebulki ?? wg. wielkości czy jakiś innych kryteriów??
Przede wszystkim ze wzgledu na kolory. Mam kilka miejsc w ogrodzie, ktore
utrzymuje w jednolitych kolorach ( fiolety, biale, czerwone, rozowe i zolte)
bo pasuja mi do zestawien kolorystycznych. Osobno ida botaniczne.
Pozostalosc dziele na:
- duze cebulki ( w domysle: pewnie zakwitna) - maja swoje poletko
roznokolorowe
- male cebulki i takie zupelnie tycie ( musza jeszcze urosnac) - poletko pt.
przedszkole.

Co roku z tych roznokolorowch odlawiam te, na ktorych mi zalezy wyjatkowo i
sadze je na " z gory upatrzone pozycje"

Iza Wójcik

9. Data: 2003-05-22 19:44:47

Od: s...@p...onet.pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

No to moja ciekawość została zaspokojona
DZIĘKI!!!
Pzdr

bambus-ratunku!!!
Nowy miłośnik ogrodów