Jak schłodzić szybko wino?

1. Data: 2006-05-09 13:15:38

Temat: Jak schłodzić szybko wino?
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
pozdr. Jerzy

2. Data: 2006-05-09 13:30:42

Temat: Re: Jak schłodzić szybko wino?
Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):
> Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
> Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.
> pozdr. Jerzy
a nie popekaja w procesie schlodzenia ???
Mars

3. Data: 2006-05-09 13:40:17

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):
> Wystarczy trzymać w zamrażalniku trochę winogron, różnokolorowych.
> Potem jak znalazł, 3-4 grona znakomicie schładzają szklanke wina.

Hmmm... A jakie to wino schłodzone pijemy?
Jeżeli wino ma za wysoką temperaturę, to już nie jest wino, tylko
sok;p
Ale z lodówki też się nie podaje - tu jest dla wina trochę za
zimno...

--
Pozdrawiam :)
JM

4. Data: 2006-05-09 13:40:50

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Nie, a wyjęte w odpowiednim momencie smakują jak lody winogronowe.
> :-)
> pozdr. Jerzy
zapisane
dzieki
pozdrawiam
Mars

5. Data: 2006-05-09 13:41:07

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2006-05-09 13:42:14

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a) 9/05/2006 15:40:

> Hmmm... A jakie to wino schłodzone pijemy?

A białe?????

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

7. Data: 2006-05-09 13:54:02

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

JaMyszka napisał(a):

> Hmmm... A jakie to wino schłodzone pijemy?

Podaj temperatury odpowiednie do konsumpcji.
Tak bedzie prościej.
Ja mam przeciętnie w mieszkaniu 23-25*C.

> Jeżeli wino ma za wysoką temperaturę, to już nie jest wino, tylko
> sok;p

Vino łac. to wino i sok.
;-)

> Ale z lodówki też się nie podaje -

A piwnica to co? nie lodówka?

> tu jest dla wina trochę za zimno...

Zmień model na inny, lepszy.
pozdr. Jerzy

8. Data: 2006-05-09 16:43:31

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" napisał:

> Podaj temperatury odpowiednie do konsumpcji.

Czerwone - temp. pokojowa czyli ok. 16-17 st, hehe.
Białe - 10-12 st.
Tak, piwniczka to dobry pomysł. Szczególnie w bloku ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

9. Data: 2006-05-09 18:42:02

Od: "kasia maruda" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha
>
> Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:

A tak naprawdę, to każdy pije takie, jakie lubi. Białe na ciepło, czerwone z
lodem. Byleby smakowało. I to NIE jest profanacja :o)

pzdr

kasia maruda

10. Data: 2006-05-09 19:44:27

Od: "Misiek" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

> Czerwone - temp. pokojowa czyli ok. 16-17 st, hehe.
> Białe - 10-12 st.
> Tak, piwniczka to dobry pomysł. Szczególnie w bloku ;)

Nie jest to takie proste jak napisalas
Uogolnilas wina do bialych i czerwonych, a trzeba szerszego podzialu zeby
podac temperatury w ktorych serwujemy wina
(podaje za ksiazka "cocktaile nie tylko alkoholowe-poradnik barmana-
J.Baranski, J.snitko)

1. stolowe wina biale (wytrawne i polwytrawne) podajemy w temperaturze
9-12 stopni do ryb, kawioru, rakow, drobiu, cieleciny, szynki, pasztetu,
szparagow i makaronow
2. stolowe wina czerwone (wytrawne i polwytrawne) podaje sie w temperaturze
pokojowej t.j. 16-18 stopni do mies pieczonych, baraniny, dziczyzny,
wolowiny, wieprzowiny, salami, ciemnego drobiu
3. biale i czerwone wina deserowe (polslodkie i slodkie) podaje sie w
temperaturze 12-14 stopni do ciast, tortow, owocow, wszelkiego rodzaju
deserow i do czarnej kawy
4. Wina ziolowew wtyrawne powinno podawac sie w temperaturze 7-9 stopni
przed posilkami jako aperitif
5. wina musujace ochlodzone do temperatury 6-8 stopni w zaleznosci od
zawartosci cukru moga byc podawane jako wina stolowe lub deserowe, zwykle
jednak podaje sie je przed lub po posilku
I dalszy podzial (juz nie dotyczacy win, ale zamieszcze juz "komplet")
6. wodki czyste zamrozone, oraz gatunkowe (wytrawne i polwytrawne)
ochlodzone podaje sie do przekasek i drugich dan, z wylaczeniem potraw
drobiowych i warzywnych
7. koniaki, whisky, calvados itp wodki wysokogatunkowe mozna podawac do
przekasek i drugich dan, ale bardziej wskazane jest ich serwowanie do
deserow i czarnej kawy
8. wodki slodkie i likiery podaje sie w temperaturze pokojowej jedynie do
deserow (czarnej kawy) ; chlodzimy tylko niektore jak olikier mietowy,
anyzowy, kminkowy

DLA NIEDOPIESZCZONYCH I GASTRONOMOW
Handelek.com
Sos orzechowy? - kuchnia tajska