Jak sie robi ser zolty z mleka ?

1. Data: 2001-09-21 13:05:57

Temat: Re: Jak sie robi ser zolty z mleka ?
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie znajoma szuka takiego honorowego dyplomu bo ma na wsi 5 krow i
> chce robic
> zolte sery dla turystow i innych gospodarzy.
to chyba musisz mieć oficjalne papiery.

> Ile kosztuje takie szkolenie ?

to nie żadne szkolenie, tylko robisz wg prikazów.

> Kiedy zzolkl, gdy mleko biale ?
w czasie dojrzewania.

> Moze ta podpuszczka jest zolta ?
nie. Zresztą jest jej dość niewiele. Bodajże było to 70 czy 80ml. Na
200kg mleka!

> Chetnie bym przyjchal, ale poczekam na spokojniejsze czasy.
Moję podać adres. Schleedorf, Oberoesterreich, Austria.

> Zapytam sie chemika o jaka to chodzi reakcje chemiczna.
> Bo w mleku jest chyba duzo kazeiny.
>
> I zazdroszcze ci, ze miales taka sposobnosc zrobienia samodzielnie
> zoltego sera.
> Moze ta mleczarnia chcialaby goscic wycieczki z Polski ?
> Kolega ma biuro podrozy to moze zorganizowac takie wyjazdy autobusem.

goszczą każdego, kto zapłaci. Nawet niewiele. Wstęp kosztował chyba 4EUR
od łeba. Za to ten ser z dyplomikiem i dostawą do domu dla moich łebków
kosztował ok 50EUR. Sera dostali po pół kilo na głowę. Wycieczki trzeba
zgłosić wcześniej. Aha, browar pokazowy też w tej wiosce jest, ale był
chwilowo nieczynny jak ja tam byłem. Piekarnia też, ale trzeba wcześnie
wstać ;-))

Waldek

1. Data: 2001-09-21 13:17:39

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> goszczš każdego, kto zapłaci. Nawet niewiele. Wstęp kosztował chyba 4EUR
> od łeba. Za to ten ser z dyplomikiem i dostawš do domu dla moich łebków
> kosztował ok 50EUR. Sera dostali po pół kilo na głowę. Wycieczki trzeba
> zgłosić wczeœniej. Aha, browar pokazowy też w tej wiosce jest, ale był
> chwilowo nieczynny jak ja tam byłem. Piekarnia też, ale trzeba wczeœnie
> wstać ;-))

Gospodynie tez pewnie sa pokazowe i ekologiczne ;)

Gdyby jeszcze tam byla pokazowa laznia z sauna, to pewnie zapisy by bylo
na rok wczesniej.

Powiedz mi czy to prawda, ze do produkcji niektorych serow plesniowych
uzywa sie bakterii/grzybow ktore mozna wystepowac na nogach i stad ten
podobny zapach ?

Jacek

1. Data: 2001-09-21 13:23:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>jako, ?e przed miesi?cem robi?em w?asnor?cznie ser (moje nieletnie te?),
>mog? opisa?. W domu to jednak troch? trudno. Mleko przed u?yciem
>pasteryzuje si? podgrzewaj?c szybko do 70 stopni a nast?pnie sch?adza
>si? do ok 40 stopni.
powiedz, Waldek jak Ty sie ta temperatura zajmujesz, bo mi nigdy
mierzenie temperatury potraw/plynow nie wychodzilo tak za dobrze
- tak czekasz, mieszasz i mierzysz czy samo Ci mowi??? moze byc
na oko?

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-09-21 13:47:32

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Eeeech... nawet na pl.rec.kuchnia Experta przywiało...
> Co za czasy....
No tak, masz rację, ale zbyt wielu go "otrąbiło" wcześniej. ;-)))
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2001-09-21 14:33:46

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mierzenie temperatury potraw/plynow nie wychodzilo tak za dobrze
> - tak czekasz, mieszasz i mierzysz czy samo Ci mowi??? moze byc

w tej serowni był po pierwsze primo kocioł miedziany grubaśny. Po drugie
primo, baba nas instruująca miała taki piękny, ze stalową sondą i
dzieciaki mierzyły w całej objętości to tu, to tam. No i pomieszaliśmy,
ja tą podpuszczkę dodaliśmy.

Waldek

1. Data: 2001-09-21 19:20:48

Od: "Aleksandra" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos potrawi i wie jak sie robi ser zolty z mleka ?
> Co trzeba kupic oprocz mleka i moze gdzie sa przepisy w internecie.
> Prosze o odpowiedz.
Jeszcze niedawno na bazarze w Bialymstoku gospodynie z
okolicznych wsi sprzedawaly zolty ser, to znaczy smakowal on jak zolty, byl
bardzo smaczny, ale mial jasny kolor, prawie bialy. Tego sera sprzedawano
tam bardzo duzo, dlatego mysle, ze produkcja nie jest bardzo skomplikowana.

tort rafaelo
placek lodowy?
Margarita (bylo:tequila)
rekordowa porcja