Jak usunac najlepiej kamien nazebny ?

1. Data: 2007-02-17 18:49:03

Temat: Jak usunac najlepiej kamien nazebny ?
Od: Akryl <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czeka mnie w najblizszym czasie zalozenie aparatu stalego.
Chcialabym wczesniej usunac kamien nazebny.

Slyszalam ze sa jakies nowe techniki ultradzwieki itp.

W gabinecie mojej dentystki stosuja tradycyjne metody.
Moze doradzicie mi jak najlepiej usunac kamien nazebny zeby nie
uszkodzic szkliwa.

Wiem ze po takim zabieg trzeba uzywac specjalnych past (polerujacych
szkliwo) bo zabieg usuwania kamienia podobno rysuje szkliwo.

Dziekuje z gory za pomoc.
Pozdrawiam
Emilia

2. Data: 2007-02-17 22:21:53

Temat: Re: Jak usunac najlepiej kamien nazebny ?
Od: Radosław Rossa <r...@N...SPAM.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Slyszalam ze sa jakies nowe techniki ultradzwieki itp.

Skalery ultradźwiękowe to już nie taka nowość :-)

> W gabinecie mojej dentystki stosuja tradycyjne metody.
> Moze doradzicie mi jak najlepiej usunac kamien nazebny zeby nie uszkodzic
> szkliwa.

Nie ma lepszych i gorszych technik. Kamień ma być usunięty dokładnie, a zabieg
ma być wykonany prawidłowo. Zarówno skalerem ultradźwiękowym, jak i ręcznym
można uszkodzić szkliwo (przy nieumiejętnym posługiwaniu się każdym z nich) i
zarówno jednym, jak i drugim skaling można wykonać poprawnie.

> Wiem ze po takim zabieg trzeba uzywac specjalnych past (polerujacych szkliwo)
> bo zabieg usuwania kamienia podobno rysuje szkliwo.

Trzeba, ale raczej w celu utrwalenia efektu (na wypolerowanej powierzchni
wszelkie substancje osadzają się znacznie później). Usuwanie kamienia to
usuwanie kamienia, a nie rysowanie szkliwa. Każde narzędzie ma swoją część
roboczą (najbardziej aktywną), która jest zaprojektowana tak, żeby nie wyrządzać
szkód. Co nie znaczy, że zbyt agresywne posługiwanie się skalerem, używanie
tępych skalerów (ew. kiret), czy przyłożenie ich pod nieodpowiednim kątem nie
doprowadza do uszkodzenia szkliwa.

Pzdr.
RR ;-)

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 000714-2, 2007-02-16
Przetestowano na: 2007-02-17 23:22:00

Artropathia psoriatica i Lupus Erythematodes
Problem z kurzajką
Powitanie
do tych co po cholestazie i z problemem watrobowym...
info...