Jak wykończyć sąsiadowi drzewa?

1. Data: 2003-04-09 18:26:11

Temat: Jak wykończyć sąsiadowi drzewa?
Od: "mktec" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z modrzewiami sąsiada, które rosną o metr od płotu i mają jakieś
osiem metrów wysokości. Nie dość, że rosną od południa i zabierają mi całe
słońce, to jesienią jak zrzucają igły dostaje białej gorączki! Rozmawiałem z
nim, ale to jakby grochem o ściane. Czy wiecie co mówi prawo w takiej
sytuacji? Jaka jest maksymalna dopuszczalna wysokość drzewa i odległość od
płotu?

2. Data: 2003-04-09 18:44:23

Temat: Re: Jak wykończyć sąsiadowi drzewa?
Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mktec" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nim, ale to jakby grochem o ściane. Czy wiecie co mówi prawo w takiej
> sytuacji? Jaka jest maksymalna dopuszczalna wysokość drzewa i odległość od

Prawo mowi, ze nie wolno bez zezwolenia wycinac drzew, ktore maja wiecej niz
5 lat, jesli nie sa to drzewa owocowe. Wlasciwie czemu nie podobaja Ci sie
drzewa? Niemozliwe jest aby zabieraly Ci cale slonce, zwlaszcza jesli rosna
od poludnia. Musialyby rosnac w odleglosci 2 m od Twoich okien, zeby
faktycznie zaslonily Ci swiatlo na caly dzien. Ja tez mam poludniowa wystawe
i przed nosem wyrosl mi kolorowy 4-pietrowy blok, ale slonca mam ciagle az
nadto.
To, ze zrzucaja igly jest takim samym argumentem jak zrzucanie lisci,
zolkniecie trawy na zime itd. Modrzewie sa bardzo ladne :-) Moze po prostu
trzeba je polubic.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan

3. Data: 2003-04-09 19:06:35

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b71oj1$om4$1@korweta.task.gda.pl mktec
<i...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
> mi całe słońce, to jesienią jak zrzucają igły dostaje białej gorączki!
> Rozmawiałem z nim, ale to jakby grochem o ściane.

Hejka. Modrzewie są tu najmniej winne. Rosną tam, gdzie zostały
posadzone:-) Winny jest sąsiad, który je tam zasadził:-( Wykończ sąsiada:-)
Pozdrawiam gorączkowo Ja...cki

4. Data: 2003-04-09 19:51:25

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of mktec

> [...]
> osiem metrów wysokości. Nie dość, że rosną od południa i zabierają mi całe
> słońce, to jesienią jak zrzucają igły dostaje białej gorączki!
(...)
> Pozdrawiam

A w czym Ci igły przeszkadzają, zrzucają bo taka uroda modrzewi.
Wartość modrzewi polega na ich swojskości, jasnej i żywej zieleni koron
oraz jesiennym przebarwianiu.
Wolał byś beton w miejscu modrzewi.
:-) Boguslaw

5. Data: 2003-04-09 20:03:06

Od: Elfka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mktec wrote:
> [...]
> nim, ale to jakby grochem o ściane. Czy wiecie co mówi prawo w takiej
> sytuacji? Jaka jest maksymalna dopuszczalna wysokość drzewa i odległość od

A miales nadzieje, ze sasiad wytnie te piekne iglaki? :)
Pozdrawiam
Elfka

| Elfy sa wsrod nas |

6. Data: 2003-04-09 20:14:28

Od: "Too old..." <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nim, ale to jakby grochem o ściane. Czy wiecie co mówi prawo w takiej
> sytuacji? Jaka jest maksymalna dopuszczalna wysokość drzewa i odległość od

Prawo mówi,że na wycięcie drzewa potrzebne jest specjalne ,kosztowne
zezwolenie .

Maksymalna dopuszczalna wysokość drzewa oblicz z wzoru : wysokość płotu x
wiek właściciela x współczynnik Z .
(gdzie Z to poziom inteligencji urzędnika gminnego) .

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

7. Data: 2003-04-09 20:18:56

Od: "mktec" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze cos dodać, abyście zrozumieli, o co mi chodzi!

Jest to działka rekreacyjna nad jeziorem. Drzewa kładą cień na główny
trawnik za domem, gdzie niegdyś można było pograć w siatkę, albo po prostu
poopalać się. Porucz owych modrzewi rolę żywopłoty spełniają trzy metrowe
tuje, co razem sprawia, że z kąpieli słonecznych nici, a ziemia przez
większość nawet gorącego dnia jest tam mokra! Poza tym przez to wszystko
mam strasznie zakwaszoną ziemie i mech na trawniku. Co do gubienia igieł, to
myślę, że nie można porównywać grabienia liści z grabieniem małych igiełek,
które wchodzą wszędzie.

Pozdrawiam!

8. Data: 2003-04-09 20:30:34

Od: "mktec" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Święta prawda :)

9. Data: 2003-04-09 20:31:48

Od: "mktec" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

...to z tego wynika, że na swojej działce nie moge ruszyć grubszego drzewa
bez pozwolenia?
Nawet wtedy, gdy jest możliwość, że przewracając się zniszczy mi dach, lub
podczas pożaru będzie bezpośrednim zagrożeniem dla obiektu?
No dobra. A leśli je wytne, to kto mi udowodni, że tu kiedyś stało? Czy
wszystkie drzewa zaznaczone są na mapach geodezyjnych?
Pozdrawiam

10. Data: 2003-04-09 20:32:45

Od: "mktec" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak tego nie zrobi, to podleje je jakimś specyfikiem ropopochodnym i będzie
musiał.

Użytkownik "Elfka" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

Rozmawiałem z

> A miales nadzieje, ze sasiad wytnie te piekne iglaki? :)
> Pozdrawiam
> Elfka
>
> --
> | Elfy sa wsrod nas |

Bambus
A. conc. ' Archer's Dwarf '
Staw
Kupię wagon
Kosiarka na trzech kolach - VIKING MB 3 R