Jak zwalczac lapownictwo lekarzy polskich?

1. Data: 2003-01-11 10:16:34

Temat: Jak zwalczac lapownictwo lekarzy polskich?
Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie

2. Data: 2003-01-11 10:21:59

Temat: Re: Jak zwalczac lapownictwo lekarzy polskich?
Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@p...onet.pl w wiadomośi
<1...@n...onet.pl> napisał/a:
> Jak w temacie

Mieczem i ogniem.

--
Yellow Peril
38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.
Normalną więc wydaje się krytka jakiej podlegają lekarze i terner
reprezentacji.

3. Data: 2003-01-11 10:45:25

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zacząć im płacić.

Ewa

4. Data: 2003-01-11 11:20:00

Od: Oleńka <o...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak w temacie.

Zacznij od siebie - nie dawaj nikomu "w łapę" - kontrolerowi w tramwaju
(zawsze kasuj bilet), policjantowi (nie przekraczaj prędkości), lekarzowi
(nie kombinuj nic "na lewo").
Unikniesz sytuacji "korupcjogennych" ;-)
O.

P.S. I nie rozpoczynaj prowokacyjnych wątków - dostaniesz zaraz po łbie od
większości lekarzy (przecież Ci, którzy "nie biorą" poczują się obrażeni i
wcale im się nie dziwię)

5. Data: 2003-01-11 11:34:24

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dle mnie EOT
Nie dyskutowac!!!

--

\/\/ I S E |\/| A N ;-)
Wiedza nie ma właściciela. Ludwik Pasteur

6. Data: 2003-01-11 11:34:32

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ewa W wrote:
> Zacząć im płacić.
>
> Ewa

Nie neguję tego, że generalnie wielu Polaków a w szczególności również wielu
pracowników służby zdrowia, otrzymuje za małe wynagrodzenie w stosunku do
swoich kwalifikacji, umiejętności i wkładu pracy. Jednak korupcji nie
zwalczy się automatycznie przez podnoszenie płac. Tam gdzie są większe
płace, tam są z reguły większe łapówki. Znamy to choćby ze świata polityki.
Pozwolę sobie przedstawić poniżej, fragment artykułu ze Służby Zdrowia -
tygodnika dla lekarzy i pracowników ochrony zdrowia wraz z komentarzem do
niego, polskiego lekarza pracującego w USA.

Pozdrawiam, andrzej

[...]
Nasza redakcja chciałaby rozpocząć publiczną dyskusję na temat korupcji w
służbie zdrowia. Wszyscy znamy dziesiątki jej przykładów: nepotyzm i
kumoterstwo przy obsadzaniu stanowisk, wygrywanie przetargów publicznych
przez wytypowane z góry firmy, centralne i lokalne programy
restrukturyzacji, nieuczciwa, dzika prywatyzacja, uznaniowość w
kontraktowaniu przez kasy chorych, rozdawnictwo publicznych środków - np.
PFRON-u, działalność wielu fundacji w sektorze zdrowia, inwazja firm
farmaceutycznych uzależniających lekarzy od oferowanych im korzyści,
pobieranie nieformalnych opłat od pacjentów (w raporcie BŚ to ostatnie
zjawisko nazywane jest wręcz "grabieżą"). Być może, dzięki Państwa
wypowiedziom na ten temat uda się ujawnić, a z czasem też - zmniejszyć choć
część tej patologii, z jaką mamy dziś do czynienia.
[...]

Źródło:
http://www.sluzbazdrowia.com.pl/html/more2983a.html

Komentarz:

Jedno jest dobre, ze zaczyna sie o tym glosno mowic. Bylem swiadkiem prawie
wszystkich wymienionych powyzej wykroczen, moge wiec powiedziec, ze nie
wyssali tego z palca. Trudno jest mi sie wypowiadac o zasiegu tego zjawiska,
bo spotkalem tez wielu uczciwych lekazry, ktorzy narazali swoje kariery,
zeby z tym walczyc. Mysle, ze to najwyzszy czas, zeby zarowno lekarze jak i
pacjenci zaczeli walczyc z korupcja, starajac sie przez caly czas pamietac,
ze problem jest w odroznieniu ziarna od plew a nie w spaleniu stodoly.

Źródło:
www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html?f=22&w
=3517899&a=3517899

7. Data: 2003-01-11 19:34:52

Od: "melaine" <m...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "WiseMan" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> Dle mnie EOT
> Nie dyskutowac!!!

To rozkaz? ;)
--
Pozdrowienia
Mel.

8. Data: 2003-01-11 19:59:48

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Znow wyjdzie 50 postow na taki glupi temat + jeszcze Dariusz S. sie dolaczy
i bedzie 100 ...

9. Data: 2003-01-12 10:47:16

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zacząć im płacić.
>
> Ewa
Za co? Raczej wysylac paczki do wiezienia.

10. Data: 2003-01-12 10:49:47

Od: r...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zacznij od siebie - nie dawaj nikomu "w łapę" -
Udajesz czy jestes glupi. Lekarze, jedyna taka grupa, zmusza do placenia,
szantazuje. To zwyrodnialcy. Nie bez powodu Mengele byl lekarzem.

> P.S. I nie rozpoczynaj prowokacyjnych wątków - dostaniesz zaraz po łbie od
> większości lekarzy (przecież Ci, którzy "nie biorą" poczują się obrażeni i
> wcale im się nie dziwię)

Takich nie ma.

sfora
Pilokarpina