Jaki cisnieniomierz wybrac?

1. Data: 2001-01-25 07:17:09

Temat: Jaki cisnieniomierz wybrac?
Od: "Kucyk" <t...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mam 25 lat i chcialbym kupic cisnieniomierz. Nie wiem jaki wybrac.Czy
cisnieniomierze nadgarstkowe sa niedokladne?Prosze o porade.

2. Data: 2001-01-25 12:02:55

Temat: Re: Jaki cisnieniomierz wybrac?
Od: "RadeQ" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kucyk <t...@p...fm> napisał:

> Mam 25 lat i chcialbym kupic cisnieniomierz. Nie wiem jaki wybrac.Czy
> cisnieniomierze nadgarstkowe sa niedokladne?Prosze o porade.

Najdokładniejsze i najtrwalsze są rtęciowe.
Ale troche ciężko mierzyć samemu :-)
Elektroniczne są niedokładne - to zależy (podobno BARDZO) od modelu, ale
mozna je sobie "skalibrować"
Po pomiarze dokładnym aparatem rtęciowym mierzysz nadgarstkowym i
porównujesz wynik.
Zrobisz tak kilkanaście razy i +/- zobaczysz jaka jest różnica.
Reszta jest matematyką :-)

pozdr.

R a d e Q
r...@k...chip.pl
UIN:73210848 #GG:78524

3. Data: 2001-01-25 17:16:40

Od: "LiBi" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chlopie gdzies tam w archiwum, znajdziesz opowidz na pytanie z topica!
Pozatym jakis czas temu o to pytales! I co jeszcze sobie tego
cisnieniomierza nie kupiles?...
Pozdrawiam...
LiBi -Jacek
student med.

4. Data: 2001-01-26 07:11:41

Od: <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Najdokładniejsze i najtrwalsze są rtęciowe.
> Ale troche ciężko mierzyć samemu :-)

Eeee... przesadzasz! Wystarczy tylko mieć 3 ręce.

* piotr'ek *
Inż.nauk medycznych

5. Data: 2001-01-26 21:55:57

Od: "Danuta Tomczak" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kucyk" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
> Mam 25 lat i chcialbym kupic cisnieniomierz. Nie wiem jaki wybrac.Czy
> cisnieniomierze nadgarstkowe sa niedokladne?Prosze o porade.
U osob w Twoim wieku bardzo dokladny jest cisnieniomierz nadgarstkowy, np.
OMRON R4 (cena ok. 440 zl), a cenowo najtanszy a rownie dokladny- Marshal
MB75. Cena okolo 320 zl. U osob mlodych takich jak Ty cisnieniomierze
nadgarstkowe sa bardzo wygodne i mierza bardzo dokladnie. Natomiast moga
robic bledy u osob starszych, gdzie nastapily w naczyniach zmiany
miazdzycowe i wtedy taki cisnieniomierz moze pomiar zanizac.

Poza tym jesli jestes czlowiekiem chorym, to polecam cisnieniomierz OMRON
HEM-711, poniewaz ma rekaw, ale pompowanie automatyczne. Jako jedyny
przystosowany jest do osob, ktore choruja na arytmie serca. U nas w rodzinie
moja babcia i dziadek takie aparaty posiadaja i sa bardzo dokladne,
sprawdzalismy do kilkakrotnie porownujac poprzez pomiar aparatem
sluchawkowym.

Natomiast mierzenie samemu sobie aparatem rteciowym, badz
sluchawkowkowym jest wrecz niewskazane, poniewaz sami sobie slyszymy
najpierw tetno, ktore nam sie wydaje, ze jest to juz gorne cisnienie i w ten
sposob zawyzamy uslyszany wynik.

Ten aparat moze sluzyc na zasadzie pomiaru- jedna osoba- drugiej. Jesli
chcesz wiedziec cos wiecej, napisz: m...@m...prv.pl

Pozdrawiam

Danuta Tomczak
Sklep Zielarsko - Medyczny "Melissa"
ul. Jana Pawła II 25 62-300 Września
http://www.melissa.prv.pl
m...@m...prv.pl

bol zolodka ?
KONFLIKT SEROLOGICZNY
To co sie da sklonuj w Angli na dwa - nowy biznes zalegalizowany
Cukrzyca ciazowa?
Okulistyka