Jaki tort do transportu?

1. Data: 2002-03-08 11:37:11

Temat: Jaki tort do transportu?
Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Chce upiec tort na urodziny szwagierki w niedziele.
Ale zanim dojedziemy na party, musimy pojechac na ok.3 godziny do szkoly mojej
coreczki.
Jaki tort polecacie coby nie oklapl podczas jazdy samochodem i pobycie poza
lodowka?

Dzieki

iza

1. Data: 2002-03-08 12:29:13

Temat: Re: Jaki tort do transportu?
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> lodowka?

Jeśli nie musi być biszkoptowy, to polecam kruchy z konfiturą cytrynową, a krem
mozesz zrobic w ostatniej chwili u szwagierki, albo nawet zabrac zrobiony juz w
pudełku, w termosie czy lodówce samochodwej i na miejscu posmarować.
Najpierw przygotowuje się konfiturę z cytryn. Tak! Z cytryn ugotowanych w
całości do takiego stanu, żeby paznokieć wchodził w skórkę ( w dawnych
przepisach należało wkłuć słomkę) . Ugotowane cytryny wystudzone w wywarze
kroi się na jak najcieńsze plasterki &#8211; wyrzucając przy okazji pestki &#8211; i
rzuca
na gorący syrop z kopiatej szklanki cukru na dwie średnie cytryny licząc.
Gotuje się to na małym ogniu dość długo, aż cytryny zrobią się szkliste, a
syrop bardzo zgęstnieje. Ciasto wydaje się proste, ot zwykłe półkruche, na
przykład: pół kilo mąki, dwa całe jajka, cukier waniliowy, dwadzieścia deko
cukru , dwie łyżki kwaśnej śmietany, łyżeczka proszku do pieczenia ćwierć kilo
tłuszczu. Moja mama używała smalcu, potem margaryny na fali zdrowego
szaleństwa , ale moim zdaniem jest zasadnicza różnica w smaku i strukturze
ciasta . Ja używam Planty. Wiem, że to jest zaskakujące, ale we wszystkich
recepturach opartych na smalcu zastępuję go Plantą, z doskonałym rezultatem.
Ciasto zamiesić , następnie schłodzić w lodówce albo i zamrażarce. Twarde
ciasto kroić na trzymilimetrowej grubości plastry i wyłożyć nimi tortownicę,
formę prostokątną lub do tarty, pilnując odpowiednio wysokich &#8211; tak na
centymetr &#8211; rantów . Na surowy spód wykładamy konfiturę z cytryn, a na
wierzch pokrojoną w grubą kostkę ,tak półtora na półtora centymetra , resztę
ciasta. Ma być nierówno !No i pieczemy na złoty kolor. W zasadzie można podać
jak tylko ostygnie. Ale prawdziwie elegancki i rewelacyjny w smaku staje
się &#8222;Torcik Halusi&#8221; pokryty warstwą cytrynowego kremu, najlepiej na
bazie
masła i jajek ubitych na parze z cukrem, a potem ukręconych razem z dodatkiem
skórki i soku z cytryny. Albo krem z proszku - waniliowy, dodać skorke i sok z
cytryny, ja czsami uzywame delecty ajerkoniakowy jako podklad.Odważyłam się
podać to ciasto - z kremem oczywiście &#8211; podczas ostatniej wizyty teściowej.
Zjadła trzy kawałki.

Mam nadzieje, że i tobie i twoim będzie smakowało Qd

1. Data: 2002-03-08 13:17:56

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> całości  do takiego stanu, żeby paznokieć wchodził w skórkę  ( w dawnych

CZy cytryny gotuje sie w samej wodzie?
> [...]
&#8211; i rzuca
> na gorący syrop  z kopiatej szklanki cukru na dwie średnie cytryny licząc.

Ile konfitury gotujesz na swoj tort, czy moglabys podac proporcje?
> [...]
> formę prostokątną lub do tarty, pilnując odpowiednio wysokich &#8211; tak  na

Czy brzegi maja byc na 1 cm?

> [...]
> się  &#8222;Torcik Halusi&#8221; pokryty warstwą cytrynowego kremu, najlepiej

I znowu pytanie : Czy moglabys podac jaka masz blaszke i ile kremu(z jakich
proporcji) korzystasz?

> masła i jajek ubitych na parze z cukrem, a potem ukręconych razem z dodatkiem
> skórki i soku z cytryny. Albo krem z proszku - waniliowy, dodać skorke i sok
> cytryny, ja czsami uzywame delecty ajerkoniakowy jako podklad.

CZy ajerkoniak uzywasz do kremu, czy smarujesz nim ciasto?

Dzieki,

iza

1. Data: 2002-03-08 13:21:45

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> Jaki tort polecacie coby nie oklapl podczas jazdy samochodem i pobycie poza
> lodowka?

Zrob tort napoleon, jest bardzo dobry i latwo go zapakowac.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-08 13:43:37

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zrob tort napoleon, jest bardzo dobry i latwo go zapakowac.
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Ale w przepisie Kudlata kaze go trzymac w lodowce.

iza

1. Data: 2002-03-08 14:06:02

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisała:
> Ale w przepisie Kudlata kaze go trzymac w lodowce.

Przez 3 godz. nic mu sie nie stanie bez lodowki, przeciez to nie lato.

Czy wspominalam juz, ze ja znam prostsza wersje napooleona
niz to podawala Kudlata? ;-)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-03-08 14:13:28

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wspominalam juz, ze ja znam prostsza wersje napooleona
> niz to podawala Kudlata? ;-)
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Tak, ale nie moge go znalezc w archiwum.

iza

1. Data: 2002-03-08 14:15:51

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Czy wspominalam juz, ze ja znam prostsza wersje napooleona
> niz to podawala Kudlata? ;-)
>
> Pozdrawiam
> Lilla

Jesli to jest Twoj "Damski Kaprys", to wlasnie znalazlam.
CZy jesli upieke jutro, to bylby dobry na niedziele?
Czyli, ile godzin powinna masa przegryzac sie z ciastem?

Dzieki

iza

1. Data: 2002-03-08 15:12:08

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> CZy cytryny gotuje sie w samej wodzie?
]
TAK

> Ile konfitury gotujesz na swoj tort, czy moglabys podac proporcje?
Właśnie z dwóch cytryn

> Czy brzegi maja byc na 1 cm?
moga byc i na poltora centymetra, i na dwa, ale w zasadzie wystarcaja na 1 cm,
bo tej konfitury nie jest zbyt gruba warstwa

> Na surowy spód  wykładamy konfiturę z cytryn, a na
resztę > > ciasta. Ma być nierówno ! najlepiej ukladac te kosti "na sztorc",
ostrym dziobem do gory.Mozna rowniez skubac kesy ciasta i ukladac obok siebie.

> I znowu pytanie : Czy moglabys podac jaka masz blaszke i ile kremu(z jakich
> proporcji) korzystasz?
pieke to w tortownicy ok 24 cm srednicy, a krem robie z 2 calych jajek, pol
kostki masla i 3/4 szklanki cukru. Całe jajka ubijam z cukrem na parze, a jak
ostygną, wkręcam do masła i dodaje zapachy.

Krem z torebki robie wg przepisu na torebce ( kremy delecty sa o roznych
smakach, ja kupuje do tego waniliowy albo wlasnie o smaku ajerkoniaku)i dodaje
sok i skorke z cytryny.

> CZy ajerkoniak uzywasz do kremu, czy smarujesz nim ciasto?

Wcale!!!To tylko nazwa proszku!

Jeśli skorzystasz, daj znac jak wyszlo i czy zrobilas nalezyta furore.
Pozdrawiam cytrynowo Qd

1. Data: 2002-03-08 15:41:49

Od: <i...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Krem z torebki robie wg przepisu na torebce ( kremy delecty sa o roznych
> smakach, ja kupuje do tego waniliowy albo wlasnie o smaku ajerkoniaku)i
dodaje
> sok i skorke z cytryny.

A to pytanie bylo zadane z punktu widzenia znad Tamizy, bo z polskimi sklepami
to widuje sie niezwykle rzadko.

Dzieki za odpowiedz.

A czy Twoj tort Napoleona nadawalby sie, czy jednak musi miec lodowke?

iza

musztarda
Kotlety z jajka??
krótka historia słodkiego skondensowanego mleka
Drink z mleczkiem kokosowym???
tajska kaczka - do kamili