Jakie ciasto z użyciem truskawek zamrożonych? ;)

1. Data: 2001-10-15 09:36:35

Temat: Jakie ciasto z użyciem truskawek zamrożonych? ;)
Od: "Joanna Wysocka" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

No właśnie, jakie?
czy można je wysypać na blache i np. zalać ciastem biszkoptowym i zapiec?
Dzięki
Joanna

1. Data: 2001-10-15 09:46:47

Temat: Re: Jakie ciasto z użyciem truskawek zamrożonych? ;)
Od: "Danka" <d...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie, jakie?
> czy można je wysypać na blache i np. zalać ciastem biszkoptowym i zapiec?
> Dzięki

Truskawki są za mokre jak na takie ciasto
Proponuję wyłożyć na biszkopcie i zalać galaretką

Danka

1. Data: 2001-10-15 09:52:29

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Wysocka wrote:

> No właśnie, jakie?

Kazde.

> czy można je wysypać na blache i np. zalać ciastem biszkoptowym i zapiec?

Mozna. Szczegolnie jezeli lubisz ciasta z owocami na dnie. :)

Oto niesmiertelne przepisy grupowe:

110 gr masla
220 gr cukru + 1 lyzka (czesc cukru powinna byc zastapiona cukrem
waniliowym, najlepiej domowej roboty)
2 jajka
160 gr maki
1 lyzeczka proszku do pieczenia
2/3 szklanki wydrylowanych czeresni, wisni lub innych miekkich owocow.

Nagrzac piec do 180C/350F. Mala tortownice (24 cm - 8") wysmarowac
maslem i oproszyc maka. Ubic mikserem maslo i cukier przez 2 minuty,
dodac jajka, make i proszek, ubic 3 minuty. Przelac ciasto do
tortownicy, rowno rozsypac owoce po wierzchu, nie wciskajac, posypac
calosc1 lyzka cukru. Piec 60 minut. Wyjac, ostudzic10 minut w
tortownicy, potem zdjac obrecz i podac na cieplo, mozna z lodami albo
bita smietana. W czasie pieczenia owoce zanurza sie w ciescie, ale nie
opadna na dno, i ciasto bedzie mialo zlotawe "wyspy" pomiedzy kawalkami
zanurzonych owocow. Najlepsza kombinacje jaka dotychczas zrobilam to 3
swieze brzoskwinie i garsc malin.

lub

truskawki
15 dkg maki
7,5 dkg maki ziemniaczanej
1,5 lyzeczki proszku do pieczenia (polskiego)
15 dkg cukru
cukier waniliowy
2 jajka
3 zoltka
15 dkg masla
sol
Cukier, jajka + zoltka i maslo utrzec, dodac obie maki, proszek,
zapach.
Ciasto bedzie dosc geste. Wylozyc na blache, oczywiscie wysmarowana
itd.. W
wylozone na blasze ciasto wcisnac owoce. Piec w 200 stopniach
ok 25 minut. W tym czasie ubic pozostale bialka z mala szczypta soli i
cukrem (na oko, ja daje ok pol szklanki). Kiedy ciasto bedzie zlociste
nalozyc ubita piane i zrumienic.

1. Data: 2001-10-15 09:55:59

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> Kazde.

Bo ja wiem czy każde, mrożone truskawki są jeszcze bardziej mokre niz
świeże...dobrym wyjściem jest ciasto z galaretką, wówczas galaretka
błyskawicznie tężeje a truskawki są jak świeże.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-10-15 10:27:21

Temat: Odp: Jakie ciasto z użyciem truskawek zamrożonych? ;)
Od: "MechaGodzilla" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

pewnie ze mozna, oprosz tylko maka ziemniaczana- nie pyuszcza tyle soku:)

Mechcia

1. Data: 2001-10-17 16:18:16

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 160 gr maki
> 1 lyzeczka proszku do pieczenia
> 2/3 szklanki wydrylowanych czeresni, wisni lub innych miekkich owocow.

Potwierdzam pysznosc tego ciasta :o))
To jest niesmiertelny przepis Magdy B., z ktorego czesto korzystalam tego
lata. Ale czy nadaja sie do tego zamrozone?

--
Bozenka z Wilna :o)
ICQ 81838200

jeszcze raz - ratunku rydze!