Jakie drzewo przed dom?

101. Data: 2004-02-12 07:38:00

Temat: Re: Jakie drzewo przed dom?
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Strzelecki" <m...@a...w.pl> wrote in message
news:bvjfkd$hdv$1@topaz.icpnet.pl...

> Czy kierunek rośnięcia gałęzi da się w jakiś sposób regulować w mniej
> radykalny sposób niżich obcięcie?

W krajach na zachod od Polski czesciej niz u nas prowadzi sie drzewa
przywiazujac mlode pedy do poprzecznych pretow czy listewek, nadajac im
przez to regularny ksztalt. Wyrastajace nowe pedy usuwa sie, tak by drzewo
roslo scisle pod nasza kontrola. Osobisnie nie podoba mi sie to, ale takie
rozwiazanie mogloby byc Tobie pomocnym.
Najczesciej, jak zauwazylem, prowadzi sie w ten sposob lipy.

Pozdrawiam,
Bpjea

102. Data: 2004-02-13 06:06:05

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Kidzio" <a...@o...info> wrote in message

> [...] w moim ogrodzie sosna zółta ok 35 lat [...]

Gratuluje ladnej sosny. Wiekszosc egzotow w moim ogrodzie jest znacznie
mlodsza.
:)

Pozdrawiam,
Bpjea

103. Data: 2004-02-13 06:10:33

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Masz na myśli Pinus ponderosa...
> W Rogowie pierwsze egzemplarze sadzono od 1957 roku...
> Poznań Ogród Botaniczny 1964 rok..
> Park Kasprowicza w Łodzi 1973 rok.

Powatpiewasz w trzydziestopiecio letnia sosne zolta gdzies indziej? ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

104. Data: 2004-02-13 13:53:09

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bpjea

> Powatpiewasz w trzydziestopiecio letnia sosne zolta gdzies indziej? ;)
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Trochę powatpiewałem, ale po rozmowie na priv. przyznałem mu rację.
Może to z zazdrości, też chciałbym mieć trzydziestolenią P.ponderosa w
ogrodzie :-(
Pozdr. Bogusław

105. Data: 2004-02-14 17:34:32

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> [...] nie badziewiem, tylko najwspanialszymi krzakami
> dostepnymi na rynku.

Rzecz w tym, ze te najwspanialsze nie zawsze sa dostepne, co jednak ma wplyw
na ich wspanialosc ;)
Krzewy, bez sprecyzowania gatunku, nie sa zadnym badziewiem, jak to boletus
nazywa.
Tak jak Michal, ja takze sugeruje, by zamiast owego drzewa zasadzic przed
domem jakis krzew.
Jesli chodziloby o zasloniecie sie od ulicy, to nawet duze byliny moglyby
byc. Niestety autorowi watku zalezalo na czyms wytrzymalym, po czym mozna by
sie wspinac. To kryterium jest dosc powazna przeszkoda, jesli chodzi o
krzewy, nie wspominajac o bylinach ;) Dla dobra drzewa, jesli nie ma
odpowiednich warunkow, apeluje, by go nie sadzic.
Jest jednak inne wyjscie :) Tym innym wyjsciem bedzie winorosl. Rosnie
szybko, a prowadzona przy scianie (na odpowiednim rusztowaniu) moze dojsc do
samego dachu. Gdy pozwoli sie jej rosnac, w niedlugim czasie bedzie sie
mozna po niej wspinac (np. by dosiegnac owocow). Znane sa "drzewiaste" okazy
winorosli. Takie pnacze jest naprawde solidne. Niestety zlodziej tez moglby
sie po nim wspiac...
Czegokolwiek by nie posadzic, to chlopak bedzie dorosly, zanim roslina,
odpowiednio do wspinania sie, wyrosnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

pies