Jakie kwiaty (byliny)

1. Data: 2000-08-31 09:16:38

Temat: Jakie kwiaty (byliny)
Od: "DD" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

mam zamiar zlikwidować rabatę z piwoniami i chcę w to miejsce posadzić
jakieś kwiaty (wieloletnie),
które mogłyby zimować w ziemi i kwitłyby równie ładnie jak piwonie. Proszę o
poradę, jekie kwiaty
tam można posadzić? Jeżeli chodzi o ziemię to jest lekka, przepuszczalna
(piaszczysta), stanowisko słoneczne.
Z dóry dziękuję za pomoc, pozdrawiam, d...@p...com

2. Data: 2000-08-31 11:14:34

Temat: Odp: Jakie kwiaty (byliny)
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik DD <d...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8ol7q4$kbh$...@h...man.lublin.pl...
chcę w to miejsce posadzić
> jakieś kwiaty (wieloletnie),
> które mogłyby zimować w ziemi i kwitłyby równie ładnie jak piwonie. Proszę
> poradę, jekie kwiaty
> tam można posadzić?

Irysy bródkowe, pysznogłówki, łubiny, słoneczniczki, rudbekie, jeżówki,
dzielżany, złotnice, rdest wężownik, ostróżki, przymiotno, astry, mawłoć
(kultywary), przegorzan, ostrogowiec, szałwie omszone, odętki, dzwonki
brzoskwiniolistne, rozwar, rozchodniki okazałe, oman, nachyłki
wielkokwiatowe, liliowce, wiesiołki krzewiaste, floksy wiechowate, chaber
wielkogłówkowy. Określenie "równie ładnie" jest subiektywne, ja akurat
uważam, że wszystkie powyższe badyle kwitną bardzo pięknie:)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-08-31 11:37:44

Temat: Re: Jakie kwiaty (byliny)
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

DD napisał(a) w wiadomości: <8ol7q4$kbh$1@helios.man.lublin.pl>...
>mam zamiar zlikwidować rabatę z piwoniami i chcę w to miejsce posadzić
>jakieś kwiaty (wieloletnie),
Wieloletnie tez wymagaja zabiegow pielegnacyjnych. Kto wie czy nie wiekszych
niz piwonie ;-)
Pozdrawiam
Grzegorz

4. Data: 2000-08-31 16:26:58

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z calej tej listy roslin wymienionych przez Basie wybierz liliowce, sa
najladniejsze i najmniej klopotliwe.
Pozdrawiam Wiesia

5. Data: 2000-09-01 05:17:46

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DD" <d...@p...com> napisał w wiadomości
> mam zamiar zlikwidować rabatę z piwoniami i chcę w to miejsce posadzić
> jakieś kwiaty (wieloletnie),
> które mogłyby zimować w ziemi i kwitłyby równie ładnie jak piwonie.

Proponuję dalie i wcale mnie nie obchodzi, że nie zimują w gruncie.
Zimowanie bulw dali jest bardzo łatwe.
Rośliny te, swoim charakterem nawiązują do piwonii które są bardzo piękne
ale krótko kwitną. Tej wady nie maja dalie.
Proponuję odmiany karłowate.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Nie klikaj! Możesz dostawać SMS-y! http://rubikon.pl/rubikon/oferta/

6. Data: 2000-09-01 07:09:55

Od: "DD" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Serdecznie dziękuję za porady, pozdrawiam, d...@p...com

7. Data: 2000-09-01 10:09:08

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8onfjc$ker$...@a...webcorp.com.pl...

> Proponuję dalie i wcale mnie nie obchodzi, że nie zimują w gruncie.

Na pryzmie kompostowej zimują:)

> Zimowanie bulw dali jest bardzo łatwe.

Taaak, czasami się udaje, a czasami nie.

> Rośliny te, swoim charakterem nawiązują do piwonii

Chyba przedobrzyłeś. Jak dla mnie dalie są niesłychanie krzykliwe,
szczególnie odmiany o dwukolorowych kwiatach, wręcz wulgarne. Tej wady nie
mają piwonie.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2000-09-02 05:48:24

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Na pryzmie kompostowej zimują:)

> Taaak, czasami się udaje, a czasami nie.

Podaję mój sposób na zimowanie bulw.
Po pierwszych przymrozkach wykopujemy bulwy i prznosimy do suchej piwnicy
pozostawiajac na "podlodze". Pozostaja tak wiele tygodni, aż do czasu gdy są
tak przeschniete, że aż pomarszczone. Wtedy wkładam je do worka foliowego i
szczelnie zamykam. W takim stanie nie zagrazają im zadne choroby w zwiazku z
deficytem wilgoci.
Jak dla mnie dalie są niesłychanie krzykliwe,
> szczególnie odmiany o dwukolorowych kwiatach, wręcz wulgarne. Tej wady nie
> mają piwonie.

Ja uprawiam tylko jedną odmianę ale za to kilkanaście lat. Jest ona
karłowata, krwistoczerwona. Lubię jej krzykliwość, może za to, że tak jak
ja, manifestuje swój pobyt na tym świecie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Moja poczta jest zawsze ze mną - e-mail przez WWW - http://rubikon.pl

9. Data: 2000-09-04 11:37:01

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8osl2c$rh3$...@a...webcorp.com.pl...

> [...]

> szczelnie zamykam. W takim stanie nie zagrazają im zadne choroby w zwiazku
Pewnie że nie, bo wyschłe na wiór. A kiełkują potem ? Ja trzymam dalie też w
piwnicy (ok.2-10 st.C zależnie od temperatury na dworze, przeciętnie ok. 5),
w skrzyni zasypane torfem. Przez parę lat się przechowują, a potem nagle
szlag je trafia.

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2000-09-04 11:46:26

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> [...]
> w skrzyni zasypane torfem. Przez parę lat się przechowują, a potem nagle

Bo to sie przechowuje tylko przez zime, a wiosna do ogrodu. Jesli Ci w
tej piwnicy przez pare lat wytrzymuja to i tak strasznie dlugo.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba ;-)

Co to jest kermik?
Czy ktos w Powsinie czeka ba nas???