Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?

11. Data: 2008-06-01 21:25:51

Temat: Re: Jakie mogą być skutki zaniechania operacji przegrody nosa?
Od: Jacek <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana pisze:
> Użytkownik "Pytanie" <a...@p...pl> napisał w wiadomości

> I raz slysze taka opinie. moj maz mial silna alergie, chrapal i czesto sie
> przeziebial. od operacji (1,5 roku) ani razu nie chorowal, alergia sie
> zmniejszyla ( w tym roku jeszcze nie potrzebowal leku), a chrapanie prawie
> ustapilo. on twierdzi, ze jest w szoku, jak zmienil mu sie pozytywnie
> komfort zycia wrecz. mial b. skrzywiona. ja mialam lekko i wyprostowali mi
> ja przy okazji - nie czuje zadnej roznicy, poza tym, ze od ponad 2 lat
> przeziebilam sie tylko raz.

Witam,

Jestem mocno zainteresowany tym tematem, zwłaszcza ze właśnie zaczyna
sie sezon pylenia traw w czasie którego będę okropnie cierpiał.
Moje skrzywienie jest takie ze praktycznie oddycham jedna stroną a na
dodatek jak leżę na lewym boku zatyka mi sie strona drożna a nie odtyka
strona niedrożna i prawie sie dusze. Musze w związku z tym spać zawsze
na prawym boku. Powoduje to czasem dolegliwości bólowe, kiedy po prostu
boli mnie prawe ramię.
Ile mniej więcej kosztuje taki zabieg gdyby chcieć to zrobić poza NFZ,
ktoś wie?
Dodatkowo nigdy nie miałem żadnej operacji i nie wiem jak bardzo
powinienem się tego bać?
Pozdrawiam wszystkich zasmarkańców ;)
Jacek

12. Data: 2008-06-01 21:56:46

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Ile mniej więcej kosztuje taki zabieg gdyby chcieć to zrobić poza NFZ,
> ktoś wie?

wygooglaj, są oferty :D

> Dodatkowo nigdy nie miałem żadnej operacji i nie wiem jak bardzo
> powinienem się tego bać?

u mnie wszystko poszło wręcz rewelacyjnie, być może dlatego że miałem
świetnego chirurga (z NFZ, aż szkoda że tam się marnuje chłop). Najgorszy
był chyba zastrzyk w ramię z atropiny, potem na ławeczkę, znieczulenie
tylko miejscowe, koleś cały czas zagadywał, grzebał w tym nosie - troszkę
dziwne uczucie, ale właśnie dziwne a nie jakoś wyjątkowo nieprzyjemne,
najgorsze było to że oddychałem przez nos, w efekcie czego ciągle mu się
zalewało krwią jakieśtam miejsce - przez co cała "operacja" trwała o 10
minut dłużej.

Potem nocka - i to najgorsze, bo masz w nosie takie wielkie tampony. Rano
wyjęcie - niektórzy mówią że boli, u mnie zero bólu. Potem z miejsca do
domu, na drugi dzień już nie czułem że to miejsce było operowane.

Aha, zaraz po operacji daj sobie założyć takie coś do nosa co powstrzymuje
krwawienie, bo inaczej wszyscy lekarze będą przyłazić i tam zaglądać - co
wznowi krwotok i jest dość bolesne P

jedyne przykre wspomnienie to wkłucie się pielęgniarki w dłoń, jak mi tą
taką rurkę zakładała. Trafiła prościutko w nerw, 2 miesiące rękę
rehabilitowałem - oczywiście we własnym zakresie, bo lekarza który by się
tym zajął w mieście u mnie nie ma... obecnie już nie ma żadnych przykurczy
ani drętwienia tej dłoni.

13. Data: 2008-06-01 22:19:18

Od: Jacek <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odpowiedz.
Ale ja czytalem ze to sie robi w znieczuleniu ogólnym a ty piszesz ze
robiłes to na zywo?
Moze to jakis inny zabieg?:) A moze to zalezy od zakresu korekty?
Pozdrawiam jeszcze raz.
Jacek

14. Data: 2008-06-01 23:44:54

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> Dzieki za odpowiedz.
> Ale ja czytalem ze to sie robi w znieczuleniu ogólnym a ty piszesz ze
> robiłes to na zywo?
> Moze to jakis inny zabieg?:) A moze to zalezy od zakresu korekty?

hmm, wyjęcie chrząstki i włożenie z powrotem, to zawsze jest mniej-więcej to
samo. Nie wiem, czy robi się w niektórych ośrodkach w ogólnym, ale ja bym
nawet ogólnego nie chciał - za dużo ma skutków ubocznych, łącznie z
ryzykiem zgonu w czasie zabiegu :D

Poza tym chłopie, taką okazję przegapić - na żywo widzieć jak wyjmują
kawałki nosa :D Za żadną kasę nie kupisz legalnie takiego show :P

15. Data: 2008-06-02 17:12:21

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> Poza tym chłopie, taką okazję przegapić - na żywo widzieć jak wyjmują
> kawałki nosa :D Za żadną kasę nie kupisz legalnie takiego show :P

w zyciu bym nie zrobila tej korekty bez narkozy. rozmawialam z kilkoma
osobami po tym w zniecz. mscowym i wszystkie mialy zle wspomnienia. w
szpitalu, w ktorym robilam, tez odeszli od zniecz. mcowego - ludzie sie
meczyli, darli. wymeczeni byli.

16. Data: 2008-06-02 22:08:09

Od: Jacek <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
>
> Poza tym chłopie, taką okazję przegapić - na żywo widzieć jak wyjmują
> kawałki nosa :D Za żadną kasę nie kupisz legalnie takiego show :P

No zachęciłeś jak szlag :)
W każdym razie dziś poszedłem do lekarza pierwszego kontaktu w tej
sprawie plus porcję zyrtecu na zaczynający sie sezon traw itp.
No i po rozmowie o nosie dostałem skierowanie do laryngologa.
Miałem szczęście bo dostałem się do niego zupełnie bez kolejki bo akurat
nie przyszedł jakiś pacjent umówiony na termin.
Diagnoza prosta i mam w ręce skierowanie do szpitala na korektę tego
skrzywienia, które na oko lekarzowi wydaje sie pourazowym, choć takowego
nie miałem raczej, przynajmniej nie kojarzę.
W każdym razie nigdy nie korzystałem ze szpitala i nie bardzo wiem co
teraz, Czy ktoś mi tu doradzi miejsce gdzie przeszedł taki zabieg bez
większych komplikacji i może go polecić. Okolice na zach. od Warszawy i
Warszawę.
Pozdrawiam
Jacek

17. Data: 2008-06-02 22:37:05

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana wrote:

> [...]
> osobami po tym w zniecz. mscowym i wszystkie mialy zle wspomnienia. w
> szpitalu, w ktorym robilam, tez odeszli od zniecz. mcowego - ludzie sie

ehh, widocznie nie mieli takiego wspaniałego chirurga jak mój :D W zasadzie
to żałowałem, że to tak krótko trwało.

No ale fakt, ja mam psyche jak wół, więc mnie takie coś jak grzebanie w
środku głowy nie rusza specjalnie.

18. Data: 2008-06-02 22:38:47

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> [...]
> teraz, Czy ktoś mi tu doradzi miejsce gdzie przeszedł taki zabieg bez
> większych komplikacji i może go polecić. Okolice na zach. od Warszawy i

no, to jelenia góra odpada...

a na astmę polecam uzupełnić omega 3 i zmniejszyć omega 6 w diecie:

http://www.nerwica.vegie.pl/omega_3.html

przynajmniej u mnie podziałało "magicznie", jakbym gdzieś o tym tylko
przeczytał to bym nie uwierzył że tak można.

19. Data: 2008-06-02 23:18:23

Od: Jacek <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki pisze:

> [...]
>
> przynajmniej u mnie podziałało "magicznie", jakbym gdzieś o tym tylko
> przeczytał to bym nie uwierzył że tak można.

Ja bym sie troche tych omega 3 duzych ilosciach bał, zwlaszcza ze sa tak
niestabilne i latwo sie utleniają. Bo jak moze wiesz utlenione kwasy
tluszczowe są źródłem wolnych rodników. Niektorzy badacze łączą nawet
wystepowanie czerniaka również z tym że skóra pod wplywem slonca jest
zmieniana nowotworowo przez utlenione przy udziale tlenu a głównie UV
kwasy tluszczowe z olejów które masowo weszly do diety w latach 60-tych.
Ale poczytam o tym jeszcze troche.
Jacek

20. Data: 2008-06-03 14:21:56

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek wrote:

> [...]
> zmieniana nowotworowo przez utlenione przy udziale tlenu a głównie UV
> kwasy tluszczowe z olejów które masowo weszly do diety w latach 60-tych.

no właśnie chodzi o to, że "dobre" kwasy omega 3 wypierają te "złe" kwasy
utlenione. Jeśli ich nie będzie, to będziesz miał same utlenione albo omega
6 i dopiero wtedy z rakiem się przywitasz :P

Dzień dobry TVN. artysta Maciej Kot
antybiotyki+zeby
Z czym do alergologa
Ból gardła