Jaskra

1. Data: 2001-02-02 11:01:19

Temat: Jaskra
Od: "Szymon" <s...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Jakiś czas temu mój okulista stwierdził, że nie podoba mu się wygląd mojej
tęczówki jak i
dna oka. Jak się wyraził mam "niewyraźny zarys tęczówki".
Zlecił mi badanie kąta widzenia, które wypadło OK.
Mierzone tego samego dnia ciśnienie oka również w normie.
Jednak od momentu badania odczuwam lekkie bóle głowy i oczu.
Nie wiem czy wcześniej nie zwracałem na to uwagi
czy jest to jakaś reakcja nerwowa na samą myśl o tej chorobie.

Mam w związku z tym kilka pytań i byłbym bardzo wdzięczny za fachowe
odpowiedzi.
- Jakie mam szanse na zachowanie dobrego wzroku przez długie lata w
przypadku wykrycia u mnie
jaskry? (obecnie mam 25 lat)
- Czy macie jakieś opinie na temat metod leczenia: farmakologiczne, czy może
zdecydować się
na operację? (BTW: Jakieś opinie na temat Korvity? Słyszałem na temat tej
kliniki
wiele dobrego. Zastanawiam się ile w tym wszystkim jest prawdy)
- Jak szybko może postępować zanik wzroku (to zapewne silnie zależy od
przypadku)
- Dlaczego w jaskrze istnieje przeciwwskazanie do noszenia szkieł
kontaktowych?
- Jakie są inne przeciwwskazania i zalecenia?
- Znacie może jakąś ciekawą stronę poświęconą tej chorobie, a może książkę
(musiałaby być
do "strawienia" przez osobę bez wykształcenia medycznego :) ale też bez
zbytniego upraszczania)
- Jakieś inne uwagi lub wskazówki?

Za wszystkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam :)

Szymon

P.S. Mam nadzieję, że mój post nie przerodzi się w dyskusję na temat diety
optymalnej.

2. Data: 2001-02-02 12:58:28

Temat: Re: Jaskra
Od: "Gregg" <g...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik Szymon

[,..............]

> P.S. Mam nadzieję, że mój post nie przerodzi się w dyskusję na temat diety
> optymalnej.

złośliwcze!
jak tak znasz grupę to zerknij na archiwum
W styczniu było pytanie i odpowiedź
To co wiedziałem tom i odpowiedział.

--
pozdr