Jesion wyniosly - pendula

1. Data: 2005-03-28 16:36:00

Temat: Jesion wyniosly - pendula
Od: AgaWa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich po dlugiej przerwie!

Mam pytanie odnosnie jesiona "pendula".
Przeczytalam w ksiazce "Drzewa w ogrodzie" wyd, Delta,
ze taki szczepiony jesion placzacy rosnie na ok. 8m wys
i 6m szer. i na dodatek szybko rosnie i potem
zatrzymuje sie na tych 8m.
Czy tak jest na prawde? Czy to drzewo nie przemarza
w centralnej Polsce?
Bardzo mi odpowiada wyglad tego drzewa, jego rozmiary docelowe
oraz to, ze szybko rosnie. Czy ktos moze ma takie cos u siebie
i ma jakies doswiadczenia wlasne z takim jesionem?
Czy on jest do dostania u nas w szkolkach?

A moze jest jakies inne placzace drzewo osiagajace podobne rozmiary
co ten jesion (brzoza Youngii za mala, wierzba placzaca za duza ...) ???

Pozdrawiam wszystkich, AgaWa

2. Data: 2005-03-28 17:03:37

Temat: Re: Jesion wyniosly - pendula
Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgaWa" <a...@w...pl>
> [...]
> i 6m szer. i na dodatek szybko rosnie i potem
> zatrzymuje sie na tych 8m.
> Czy tak jest na prawde? Czy to drzewo nie przemarza
[...]

Widuję taki koło siebie w parku [Wawa], ale jest nieco wyższy ok. 10-12
m tyle, ze dosyć stary (40-50 lat) i chyba nie był szczepiony bo jakoś
tego nie dostrzegam. I nie ma prostego pnia. Trochę jest ukośny.
--
Pozdrawiam, Jerzy

3. Data: 2005-03-28 18:16:53

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgaWa" <a...@w...pl>
> A gdzie go mozna zobaczyc? Bo ja mieszkam pod Warszawa i chetnie bym
go
> obejrzala, zanim wsadze cos takiego u siebie :-)
>
> Czyli ze on jest taki bez szczepienia?

Park Krasińskich w połowie długości od Świętojerskiej.
--
Pozdrawiam, Jerzy

4. Data: 2005-03-28 18:19:07

Od: AgaWa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> [...]

A gdzie go mozna zobaczyc? Bo ja mieszkam pod Warszawa i chetnie bym go
obejrzala, zanim wsadze cos takiego u siebie :-)

AgaWa

5. Data: 2005-03-28 18:34:17

Od: AgaWa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Park Krasińskich w połowie długości od Świętojerskiej.

Tzn. stoje w 1/2 dlug. Swietojerskiej i ide gdzie?

AgaWa

6. Data: 2005-03-28 18:38:11

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgaWa" <a...@w...pl>

> Tzn. stoje w 1/2 dlug. Swietojerskiej i ide gdzie?

Niiiiiiiiiiiiiiiii tak, idziesz od Andersa po prawwej stronie i
wchodzisz w pierwszą aleję w prawo, poruszasz sie dalej wzdłuż jej łuku,
Wiesz co? Napisz na priv. do mnie.
Spotkamy się i ci pokażę.
;-)
--
Pozdrawiam, Jerzy

7. Data: 2005-03-28 21:59:58

Od: AgaWa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiesz co? Napisz na priv. do mnie.
> Spotkamy się i ci pokażę.

Na priv nie moge, bo mi odbija poczte od Twojego adresu.
To kiedy bedziesz przechodzil pod tym drzewem?

I znalazlam jeszcze cos takiego:
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=376

'Pendula'. Odmiana zwisająca, najczęściej spoty­kana w starych parkach
oraz w innych zadrzewieniach towarzyszących człowiekowi. Otrzymuje się
ją w wyniku szczepienia na podkładce gatunku. Najczęściej szczepi się na
wysokości 1,8-2,2 m, ale znane są okazy szczepione wyżej. Początkowo
gałęzie rosną mniej lub bardziej poziomo, następnie zwieszają się i mogą
sięgać nawet powierzchni gleby. Powstają wtedy parasolowate korony (fot.
2), różniące się wielkością i szerokoś-cią. Są to żywe altany,
zachęcające do wypoczynku.

'Heterophylla Pendula'. Bardzo rzadko znajdowana w Polsce odmiana
jednolistkowa zwisająca (fot. 3). Ma parasolowaty pokrój, zwieszające
się gałęzie i pojedyncze liście, na brzegu z dużymi zębami. Ładne, stare
drzewo rośnie w Ogrodzie Dendrologicznym w Wojsławicach k. Niemczy, na
Dolnym Śląsku, a młodsze okazy -- w Warszawie.

Czy ktos ma jakies doswiadczenia wlasne z takim drzewem?

AgaWa

8. Data: 2005-03-29 19:25:54

Od: "Jerzy O" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich po długiej przerwie :)
AgaWa <a...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> i 6m szer. i na dodatek szybko rosnie i potem
> zatrzymuje sie na tych 8m.
> Czy tak jest na prawde? Czy to drzewo nie przemarza
Nawet we wschodniej nie przemarza.
Można jesiona pendulę wyhodować z nasion - potomstwo bywa wtedy "płaczliwe" w
różnym stopniu. Może takiego właśnie opisuje Jerzy? Wtedy nie widać
szczepienia, wygląd też ma nie książkowy.
Myślę, że warto się zastanowić nad bukami (różne kolory, rośnie wolniej),
wiązem górskim "Camperdownii" czy morwą. Są jeszcze piękne szupin i
grujecznik, ale trudno je znaleźć...

> Pozdrawiam wszystkich, AgaWa

Ja też wszystkich
Jurek

9. Data: 2005-03-29 19:34:31

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy O" <o...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
[...]
> Myślę, że warto się zastanowić nad bukami (różne kolory, rośnie wolniej),
> wiązem górskim "Camperdownii" czy morwą. Są jeszcze piękne szupin i
> grujecznik, ale trudno je znaleźć...

E tam, zaraz trudno. Trzeba tylko wiedzieć gdzie po nie pojechać :-). A
sezon właśnie się zaczyna.

Z pozdrowieniami, Maria

10. Data: 2005-03-29 19:59:21

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:d2cask$i73$1@nemesis.news.tpi.pl Maria Maciąg
<m...@N...pl> napisał(a):
> [...]
> [...]
>
> E tam, zaraz trudno. Trzeba tylko wiedzieć gdzie po nie pojechać

Hejka. A nie za wcześnie trochę? :-) Ja już nigdy nie kupię żadnego
"kolorowego" drzewa w stanie bezlistnym, po doświadczeniach z bukiem
"Purpurea pendula"
Pozdrawiam monochromatycznie Ja...cki

ciemierniki
Otoczaki rzeczne
a w lesie zima
Cegła w ogrodzie ... ?
chora dracaena sanderiana - lucky bamboo