Jest wreszcie na krety sposób!!!

1. Data: 2002-05-08 07:24:12

Temat: Jest wreszcie na krety sposób!!!
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedyny skuteczny sposob na krety (a chyba i na koty)!!!!!
Taki jeden kwiatek titan arun (Amorphophallus titanium) posadzony w ogródku
skutecznie odstrasza wszystkie krety (a i chyba koty). Doś trudno go
skombinować dlatego metoda nie jest popularna.
Ale Bogusław go chyba ma bo On ma wszystko (z wyjątkiem winorośli) , a nie
przypominam sobie by na kłopoty z kretami sie kiedys użalał.
Dobry czlowiek jest, to jak go poprosicie to się pewnie z Wami podzieli.
Pozdrawiam :-)
Janusz

2. Data: 2002-05-08 13:37:06

Temat: Re: Jest wreszcie na krety sposób!!!
Od: "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Czapski" <j...@p...pl> wrote in message
> Jedyny skuteczny sposob na krety (a chyba i na koty)!!!!!
> Taki jeden kwiatek titan arun (Amorphophallus titanium) posadzony w ogródku
> skutecznie odstrasza wszystkie krety (a i chyba koty).

Amorphophallus titanum, czyli Corpse flower (kwiat zwlokowy?) - tak sie nazywa
ze wzgledu na mily zapach. Ale co zrobic jesli przyciagnie hieny?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-05-08 16:18:58

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <n...@n...nospam> napisał w wiadomości
> Amorphophallus titanum, czyli Corpse flower (kwiat zwlokowy?) - tak sie
nazywa

Zwłokowy, nie zwłokowy... mniejsza o nazwę, nie badźmy przesądni. Ważne by
krety odstraszył :-))))))
A przy okazji urody on wielkiej :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

4. Data: 2002-05-09 08:32:07

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nazywa
>
> Zwłokowy, nie zwłokowy... mniejsza o nazwę, nie badźmy przesądni. Ważne by

nornice też?

> A przy okazji urody on wielkiej :-)
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

A gdziez te zwloki nabyc???
I czy do podlewania uzywamy formailny? (moze to nie kwiat krety odstrasza
hihihi)
grzesiek (sposrod "kopcow kreta" co je jeden lekarz wysmurfil....)

5. Data: 2002-05-09 09:10:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> . Ważne by > > krety odstraszył :-))))))
>
> nornice też?

A pewnie.

> A gdziez te zwloki nabyc???

Nie jest to często spotykany kwiat i tzrebaby szukać go u wytrawnych
uprawców.
Bogusław ma sporo rzadkich okazów - może mieć i titanium. :-))))

> I czy do podlewania uzywamy formailny? (moze to nie kwiat krety odstrasza
> hihihi)
A dlaczego formaliny???? Osobliwy pomysł! Myślę, ze wystarczy mu zwykła
woda.
Zresztą gdyby Bogusław dał Ci bulwę do zasadzenia myślę, że poinstruowałby
Cię też o agrotechnice.
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2002-05-09 11:34:02

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A pewnie.
> Nie jest to często spotykany kwiat i tzrebaby szukać go u wytrawnych
> uprawców.
> Bogusław ma sporo rzadkich okazów - może mieć i titanium. :-))))
[...]

Ja dostałem jakieś 2 lata temu [dzięki uprzejmości Bogusława - za co raz
jeszcze dziękuję] namiary na Katarzynę Musiał z The Huntington Botanical
Gardens i od niej otrzymałem nasionko. Życzliwa kobieta i nie robi
problemu tyle, że nasiona trzeba przemycać.
Tyle, że już namiar mi się gdzieś zapodział ale Bogusław pewnie ma.
Zresztą sami zobaczcie jaka to piękna roślina.
http://www.huntington.org/BotanicalDiv/TitanIntro.ht

Pozdr. Jerzy Nowak

"Don't be fooled. If something sounds too good to be true, it probably
is."

7. Data: 2002-05-09 12:04:49

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zresztą sami zobaczcie jaka to piękna roślina.

A jak ta roślina radzi sobie w naszym klimacie ?
i jakie warunki jej zapewnić ?
Pozdrawiam
Marek

8. Data: 2002-05-09 12:19:48

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak ta roślina radzi sobie w naszym klimacie ?
> i jakie warunki jej zapewnić ?

Najlepsze z możliwych, i trochę wysiłku i pieniędzy to kosztuje.
Ale czego się nie robi dla przyjemności.
Pomocą była dla mnie ta strona:
http://www.fairchildgarden.org/blooms/amorphophallus
01.html
gdzie masz wszystko po kolei opisane.

9. Data: 2002-05-09 12:27:06

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak ta roślina radzi sobie w naszym klimacie ?
> i jakie warunki jej zapewnić ?

Zapomniałem o literaturze, którą warto przejrzeć:
Barthlott, W. & W. Lobin (eds.) 1998: Amorphophallus titanum. - Tropische
und Subtrop. Pflanzenwelt 99: 225 pp.
Hetterscheid, W. (1998): 8. Ecology and reproductive biology. - In:
Barthlott, W. & W. Lo-bin, Amorphophallus titanum. - Tropische und
Subtrop. Pflanzenwelt 99: 196-197.
Ittenbach, S., W.Lobin, M.Neumann, S.Porembski & M.Wolter (1998): Wachstum
und Temperatur. - In: Barthlott, W. & W.Lobin, Amorphophallus titanum. -
Tropische und Subtrop. Pflanzenwelt 99:146-156.
Koernicke, M. (1938): Amorphophallus titanum Becc. - Rep.Spec.Nov.Reg.Veg.
Beiheft 51 B: 180-206.
Kohlenbach, H.W. (1998): 9.2. Vegetative Vermehrung durch Gewebekultur.
In: Barthlott, W. & W.Lobin, Amorphophallus titanum. - Tropische und
Subtrop. Pflanzenwelt 99: 206-212.

10. Data: 2002-05-09 12:35:33

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kohlenbach, H.W. (1998): 9.2. Vegetative Vermehrung durch Gewebekultur.
> In: Barthlott, W. & W.Lobin, Amorphophallus titanum. - Tropische und

I tak też można . Tylko czy w tej literaturze znajdę coś o uprawie w naszym
(polskim) klimacie ?
Marek

Re: opadajace kwiaty gruszy
szparagi