Jestem glucha i chce studiowac

1. Data: 2006-05-30 09:26:04

Temat: Jestem glucha i chce studiowac
Od: "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,

chcialabym, abyscie mi pomogli, wlasciwe nie mi, a mojej kuzynce Oli. w tym
roku zdala mature (po wielu bolach i cierpieniach) i chce studiowac. i tu
sie zaczyna runda druga problemow. jest osobą gluchą. czlowiek, ale dla
uczelni nie człowiek. ze względu na ograniczone możliwosci słuchowe
(głuchota ucha lewego i głeboki niedosłuch prawego) wymaga jak najbardziej
zindywidualizowanego toku nauki. aparat sluchowy ma rowniez swoje
ograniczenia i sale wykladowe, aule i inne tego typu miejsca sa dla niej
jedynie jednym wielkim chaosem, z ktorego nie jest w stanie nic wylowic. Ola
nauczyla sie juz czytac z ust, co jej bardzo pomaga, ale w szkole sredniej
miala z tego powodu wiele problemow. nauczyciele oburzali sie, kiedy Ola
prosila, aby podczas mowienia byli zwroceni do niej przodem, aby mogla
czytac z ich ust. z tego powodu musielismy zmienic Oli szkole, poniewaz
problemy pietrzyly sie i w koncu doszlo do takiej sytuacji, w ktorej szkola
postanowila pozbyc sie uciazliwego ucznia. pomogla nam w tym czasie bardz
kurator oswiaty. znalezlismy szkole, w ktorej Ola mogla w spokoju skonczyc
nauke w szkole sredniej i zdac mature w warunkach dostosowanych do osob
gluchych. chcielismy poradzic sie jej rowniez w sprawie studiow, ale
szkolnictwo wyzsze nie jest juz dzialka kuratorium oswiaty. moze znacie
uczelnie, organizacjie, ktore pomagaja ludziom takim jak Ola w wyborze
wlasciwej i dostosowanej do niej sciezki dalszej nauki. moze sami byliscie w
takiej suyuacji, moze otarliscie sie o podobna. zastanawialysmy sie nad
fijoterapia (ale tam jest egzamin sprawnosciowy, co wyklucza Ole),
psychologia, jezyk migowy, pedagogika...

za kazda rade bedziemy wdzieczne

pozdrawiamy
aneta i Ola
(wrocław i zielona góra)

2. Data: 2006-05-30 15:34:23

Temat: Re: Jestem glucha i chce studiowac
Od: zaplata <n...@m...maila> szukaj wiadomości tego autora

<cut>

moze warto rozwazyc opcje studiow eksternistycznych ?
(modne ostatnio sie robia studia przez internet)

3. Data: 2006-06-03 15:47:18

Od: Mikronia <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli chodziłoby o kierunek "informatyka" lub "matematyka" to gorąco
polecam mój wydział - Matematyki i Informatyki na UMK w Toruniu. Obecnie
studiują u nas przynajmniej dwie osoby niesłyszące i mają zapewnioną
pełną pomoc, łącznie z samodzielnym wyborem grup ćwiczeniowych, tak aby
dobrać wykładowcę z "najlepszą dykcją". Mamy sprzęt umożliwiający
podłączenie specjalnego mikrofonu, większość notatek wykładowcy sami
umieszczają w internecie...

Nie wiem jak inne wydziały - tu trzeba by się indywidualnie
dowiadywać... Jednakże niedawno powstało tzw. "uczelniane centrum
nowoczesnych technologii" - zespół sal wykładowych osobiście testowanych
przez naszego niesłyszącego kolegę...

Pozdrawiam
Mikronia

4. Data: 2006-06-08 21:30:46

Od: "clio" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aneta" <a...@i...pl.WYWAL.TO> napisał w wiadomości
> [...]
> roku zdala mature (po wielu bolach i cierpieniach) i chce studiowac. i tu
> sie zaczyna runda druga problemow. jest osobą gluchą.

Ukonczylam APS w Warszawie, w mojej grupie bylo kilka osob gluchych (co
prawda grupa surdopedagogika), radzily sobie bez problemu, no ale to
uczelnia specyficzna, jako ze szkoli pedagogow specjalnych ma wlasciwe
podejscie do problemu osob niepelnosprawnych.
W sumie polecam, jesli to ja interesuje.
Pozdrawiam
Iza

poszukuje dokumentów, statusów o zadaniach pedagogiki
Karpaty-podrecznik
[reklama] Obozy żeglarskie na Mazurach 2006
nienauczyciel poszukuje andragogicznej wiedzy :))) kursu :)) i papierka :)
Jak to jest z tymi kwalifikacjami