Jeszcze jeden hibiskusik

1. Data: 2005-08-27 13:52:11

Temat: Jeszcze jeden hibiskusik
Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Musze się moim nowym nabytkiem pochwalić.

http://fotogalerie.pl/fotka/2533721125150170918

Może macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o wymarzanie
tej odminy?

Jednocześnie pożalę się, że niebieskie hibiskusy które kupiłem
w ub. roku okazały się "zwykłymi". Grr...

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

2. Data: 2005-08-27 17:13:33

Temat: Re: Jeszcze jeden hibiskusik
Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://fotogalerie.pl/fotka/2533721125150170918
>
> Może macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o wymarzanie
> tej odmiany?

Ja nie mam żadnych doświadczeń z tymi krzewami ... ale to tylko do
czasu.

;-)

Serdecznie Miłka

3. Data: 2005-08-27 17:41:03

Od: "Basia Kulesz " <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musze się moim nowym nabytkiem pochwalić.
>
> http://fotogalerie.pl/fotka/2533721125150170918
>
> Może macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o wymarzanie
> tej odminy?

Własnych nie. Widziałam podobną w zeszłym roku na wystawie lilii w Rybniku w
sprzedaży za 40 zł, dziś w Krzywaczce za 20 zł. Była to odmiana 'Meehanii', Ty
masz tę drugą, podobna variegata. Natomiast rok temu przejrzałam sieć
poszukując informacji na temat tych kolorowych odmian. Nie są specjalnie
żywotne, dość słabowita i nawet w Wlk. Brytanii czy Holandii nie rośną za
dobrze. U nas roślina będzie przypuszczalnie wrażliwsza na mróz od zwykłych
odmian, no ale to Ty nam "zameldujesz" po zimie, jak się sprawuje:)

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2005-08-27 18:01:31

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musze się moim nowym nabytkiem pochwalić.
>
> http://fotogalerie.pl/fotka/2533721125150170918
>
> Może macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o wymarzanie
> tej odminy?

Niedawno posadziłem taką odmianę.Zaczął zrzucać liście,
niedawno dostał kilka nowych.Pąki kwiatowe w takim stanie
jak na Twoim zdjęciu, narazie nic nie wskazuje aby miał chęć
zakwitnąć.
Pozdrawiam.Mirzan

5. Data: 2005-08-27 18:05:39

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Musze się moim nowym nabytkiem pochwalić.
>
> http://fotogalerie.pl/fotka/2533721125150170918
>
> Może macie jakieś doświadczenia jeśli chodzi o wymarzanie
> tej odminy?

O dziwo przezimował - zachodniopomorskie - a przemarzaly do tej pory
wszystkie, bardzo pozno zaczal wegetacje, ale nie zdazy zakwitnac, bo nie ma
nawet jeszcze pakow kwiatowych.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

6. Data: 2005-08-27 18:06:01

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):
> Własnych nie. Widziałam podobną w zeszłym roku na wystawie lilii w Rybniku w
> sprzedaży za 40 zł, dziś w Krzywaczce za 20 zł.

Hmm.. to nawet zbytnio nie przepłaciłem.

> Była to odmiana 'Meehanii',

Aaaa, znalałem fotki, chcę takiego! ;-))

> [...]
> dobrze. U nas roślina będzie przypuszczalnie wrażliwsza na mróz od zwykłych

Tego się obawiam po doświadczeniach z różnymi "variegatami"

> no ale to Ty nam "zameldujesz" po zimie, jak się sprawuje:)

Nie omieszkam.

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

7. Data: 2005-08-27 18:16:05

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mirzan napisał(a):
> Niedawno posadziłem taką odmianę.Zaczął zrzucać liście,

Może po przesadzeniu mu sie coś nie spodobało.
Tam gdzie kupowałem swój , rośliny stały w pełnym
słońcu i brzegi liści zaczynały zasychać.
Teraz rośnie w półcieniu.

> Pąki kwiatowe w takim stanie
> jak na Twoim zdjęciu, narazie nic nie wskazuje aby miał chęć
> zakwitnąć.

Ten typ tak ma. Nie otworzą się.
Tak twierdzi google.

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

8. Data: 2005-08-27 18:36:35

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ten typ tak ma. Nie otworzą się.
> Tak twierdzi google.

Powiem mu gdzie wyląduje, jak nie zakwitnie, może mu to pomoże.
Dziś znalazłem wsród innego zielska czysto biały pełny hibiskus,
nie wiem skąd się tam wziął, ale mieszkał w doniczce.
W sumie mam ich kilkanaście, wszystkie dobrze zimują, chruje tylko
pełny różowy, który był przesadzony jako dorosły krzew.
Pozdrawiam.Mirzan

9. Data: 2005-09-20 13:13:25

Od: "Majka" <m...@g...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał

> Ten typ tak ma. Nie otworzą się.
> Tak twierdzi google.

Mój otworzył kwiaty, ale mają krótkie płatki i dużo ich, więc wygląda jak
duży pąk.

Majka

10. Data: 2005-09-21 20:07:48

Od: "Elba" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> tej odminy?
>
> Jednocześnie pożalę się, że niebieskie hibiskusy które kupiłem
> w ub. roku okazały się "zwykłymi". Grr...

Witam!
Mam też taki hibiskus. Trzymam go w donicy na tarasie. Na zime chowam do jasnej
piwnicy .
Bardzo ładnie rośnie i obficie kwitnie.
Pozdrawiam , Elzbieta

.