Juka ogrodowa

1. Data: 2003-05-27 07:16:05

Temat: Juka ogrodowa
Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

stalem sie posiadaczem roslinki zwanej "juka ogrodowa" -
jest ona w nienajlepszym stanie i bardzo prosze o informacje
co ona lubi a czego nie i jak ja pielegnowac - za info z
gory dziekuje i pozdrawiam

2. Data: 2003-05-27 07:43:03

Temat: Re: Juka ogrodowa
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wróblewski wrote:

> stalem sie posiadaczem roslinki zwanej "juka ogrodowa" -
> jest ona w nienajlepszym stanie i bardzo prosze o informacje
> co ona lubi a czego nie i jak ja pielegnowac - za info z
> gory dziekuje i pozdrawiam

Posadzić na słońcu w glebie piaskowej. I zosatwić w spokoju. Ona
właściwie
nie ma żądnych wymagań. Jeżeli jest w złym stanie, to albo długo
podróżowała, albo miała za dużo wilgoci. A może jeszcze po zimie
nie doszła do siebie?

Krycha&Co(ty)

3. Data: 2003-05-27 08:22:10

Od: Krzysztof Wróblewski <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

rosla w zacienionym miejscu - slyszalem ze wymaga dobrej gleby a Ty
piszesz o glebie piaskowej tzn ze musze np. zmieszac odkwaszony torf
z duza iloscia piachu

4. Data: 2003-05-27 09:10:28

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krzysztof Wróblewski" <k...@a...wbc.lublin.pl> napisal w
wiadomosci news:3ED32032.BBFA6170@avalon.wbc.lublin.pl...
> rosla w zacienionym miejscu - slyszalem ze wymaga dobrej gleby a Ty
> piszesz o glebie piaskowej tzn ze musze np. zmieszac odkwaszony torf
> z duza iloscia piachu

Nic nie mieszaj, po prostu posadz w najbardziej naslonecznionym miejscu.
Juki naprawde sa odporne.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-05-27 09:27:15

Temat: Odp: Juka ogrodowa
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Nic nie mieszaj, po prostu posadz w najbardziej naslonecznionym miejscu.
> Juki naprawde sa odporne.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Oj są i to bardzo. Przykład: rok temu w lecie jedna z juk mi zmarniała,
więc ja bezmyślnie wyrwałam ją bestialsko i wyrzuciłam na pobliską
kupę piachu budowlanego. Nie wiem ile czasu minęło, dwa tygodnie,
trzy czy cztery aż tu patrzę (był to sierpień) a tu mi takie dorodne
coś wyrosło. Zywy piach, patelnia słoneczna. Tak mnie to rozczuliło,
że zaraz kupa piachu została usunięta, juka (bez ruszania już oczywiście)
obsypana została korą i miejsce to dało początek nowej rabacie,
któa w tym miejscu nie była planowana.

Pozdrowienia - Zosia

6. Data: 2003-05-27 09:50:08

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Wróblewski wrote:

> rosla w zacienionym miejscu - slyszalem ze wymaga dobrej gleby a Ty
> piszesz o glebie piaskowej tzn ze musze np. zmieszac odkwaszony torf
> z duza iloscia piachu

To pustynna roślinka, chyba? U mnie rośnie w zwykłej, piaszczystej
glebie,
może dobra jej nie zaszkodzi, jeżeli nie będzie miała za mokro.

Krycha&Co(ty)

7. Data: 2003-05-27 11:50:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> napisał w wiadomości

> [...]
> trzy czy cztery aż tu patrzę (był to sierpień) a tu mi takie dorodne
> coś wyrosło. Zywy piach, patelnia słoneczna.

A ja bez przerwy znajduję kawałki korzeni juki na kompoście (takie z
obciętych rozet, czasami kawałek korzenia też się wyrwie) i zawsze są
odrosty:-)

Pozdrawiam, Basia.

nikczemność
szkodnik - jaki ??
Piłę elektryczną tanio kupię
Cembrownika - co mozna do niej wsadzic ?
Kret