Juka - po kwitnieniu

1. Data: 2006-09-05 16:44:19

Temat: Juka - po kwitnieniu
Od: "Grzesiek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Juka zakwitła pierwszy raz u mnie w tym roku w czerwcu. Kwiatostan wysoki na
180cm.

Tak wyglądała:
http://fotokonto.pl//showimage.php?id=7166&size=852

Kwitnienie spowodowało, że liście straciły swoją sztywność i kolor.
Jakiś miesiąc temu z ziemi zaczęły wychodzić małe juki.
Systematycznie je wycinam aby dalej nie osłabiać rośliny. Czy moje zabiegi
są właściwe?
Grzesiek

2. Data: 2006-09-05 16:55:02

Temat: Re: Juka - po kwitnieniu
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiek wrote:
> [...]
> Jakiś miesiąc temu z ziemi zaczęły wychodzić małe juki.
> Systematycznie je wycinam aby dalej nie osłabiać rośliny. Czy moje zabiegi

Przeczytaj:
http://www.ogrodowe.abc.pl/baza.php?go=pokaz&plik=ju
kka_karolinska

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2006-09-05 17:07:18

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiek wrote:

> Jakiś miesiąc temu z ziemi zaczęły wychodzić małe juki.
> Systematycznie je wycinam aby dalej nie osłabiać rośliny. Czy moje zabiegi
> są właściwe?

Bardzo niewłaściwe. Z dużym prawdopodobieństwem po zakończeniu
kwitnienia duża jukka uschnie (nie od razu, ale na przykład w zimie)
i wszystko, co Ci pozostanie na przyszły rok, to małe jukki.
Jeśli je zniszczysz, to pozostaną tylko fotografie...

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2006-09-05 17:27:04

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzesiek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jakiś miesiąc temu z ziemi zaczęły wychodzić małe juki.
> Systematycznie je wycinam aby dalej nie osłabiać rośliny. Czy moje

Jeśli nie chcesz już kwitnącej juki to robisz dobrze.
Jeśli chcesz mieć kwitnące juki to robisz najgorzej jak tylko to
możliwe
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.r
ec.ogrody&aid=4197
7338

Pozdrawiam pogodnie
skryba

5. Data: 2006-09-06 16:08:08

Od: "Grzesiek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli nie chcesz już kwitnącej juki to robisz dobrze.
> Jeśli chcesz mieć kwitnące juki to robisz najgorzej jak tylko to
> [...]

Dziękuję za pomoc. Szczęśliwie nie byłem zbyt dokładny i kilka młodych
odrostów jest w dobrym stanie.
Pozdrawiam
Grzesiek

topole lombardzkie