KAKTUSY

1. Data: 2000-07-12 17:46:08

Temat: KAKTUSY
Od: witold waszkowlak <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

JESTEM CHODOWCĄ KAKTUSÓW MAM KONTAKTY Z POLSKIM TOWARZYSTWEM MIŁOŚNIKÓW
KAKTUSÓW UDZIELE PORAD MAM 285 SZTUK JESTEM WAŁBRZYSZANINEM UCZNIEM TECHNIKUM
OGRODNICZEGO W MOKRZESZOWIE.

2. Data: 2000-07-13 09:08:10

Temat: Re: KAKTUSY
Od: aztekium <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witold waszkowlak wrote:

> JESTEM CHODOWCĄ KAKTUSÓW MAM KONTAKTY Z POLSKIM TOWARZYSTWEM MIŁOŚNIKÓW
> KAKTUSÓW UDZIELE PORAD MAM 285 SZTUK JESTEM WAŁBRZYSZANINEM UCZNIEM TECHNIKUM
> OGRODNICZEGO W MOKRZESZOWIE.

Hmm, co mozesz mi poradzic:
mam 3-miesieczne Ariocarpusy, Astrophytum asterias, oba Aztekia i Blosfeldie.
Wysiane metoda sloikowa.
Jak do tej pory rosly doskonale.
Ale przyszedl czas pikowania.
I tu problem, sa dwie szkoly (wlasciwie 3)
1) Wszystkie (z wyjatkiem Astrophytum) przechowac w sloiku do wiosny, a dopiero
potem pikowac.
2)Szczepic, jesli tak to na czym?
3) Pikowac normalnie, jesli tak to w jaki substrat.

To tyle czekam porad.

3. Data: 2000-07-13 12:11:16

Od: "PioraF" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Widze iz w Polsce rozrasta sie grono milosników KAKTUSOW, takze posiada
kontakt z oddzialami PTMK pozatym znam Czeskich chodowcow i 1 Austryiaka.
Jesli ktos ma klopoty takze chetnie pomoge, oraz nawiaze znajomosci w tym
dziale (chetnie)
Co do Aztekium hintoni i riitteri to na wlasnych kozeniach bardzo tepo
rosnie proponuje zaszczepic na jusberta lub na tzw. patyczaki.
Astrophyta (w tym asterias) bardzo latwo rosna i szybko (pikowac do
mineralnego substratu).
Jak ostatnio liczylem to mialem ok 350-400 roslin obecnie moge miec nawet ok
500

P.s. Moge zalatwic cennik z nasionami (do zamuwienia) oraz cennik roslin (sa
w nim ciekawe rzeczy) np. Mammillaria Lithi (super nowosc) w Polsce nikt jej
jeszcze niema, jest to import z Czech.
Jesli kogos interesuje taki cennik to prosze przyslac mi na e-mail inf gdzie
mam go wyslac i pod jakie nazwisko oraz czy ma to byc cennik nasion czy
roslin.

Jesli ktos ma jakies pytania prosby to prosze pisac na e-mail.

Pozdrawiam
PioraF

4. Data: 2000-07-13 14:30:32

Od: "PioraF" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>Hmm, co mozesz mi poradzic:
>mam 3-miesieczne Ariocarpusy
Srodkowy i pólnocny Meksyk i poludniowy Teksas
Uprawa ich niejest latwa, wymagaja one przxepuszczalnego podloza
pelnego naslonecznienia trzeba takze uwazac z podlewaniem (w kolekcji mam ok
8-9 ariaków sa to mlode rosliny prawo kozenne) siewki mozna szczepic na
Peiriskopsie lub na Jusbercie choc na mlode rosliny lepiej szczepic na ta 1.
Astrophytum asterias,
Inaczej "piaskowy dolar" lubia miejsca bardzo naslonecznione, choduje sie je
w bardzo mineralnym substracie nasiona duze latwo wschodza (ok3-4 dni) mozna
szczepic na jusbercie (osobiscie uwazam iz niema sensu ich szczepic siewki
bardzo dobrze rosnatylko trzeba je przepikowac do mineralnego substratu i
umiarkowanie podlewac).
oba Aztekia
rosna one bardzo tepo na wlasnych kozeniach i latwo zagniwaja musza miec
wtedy praktycznie sam zwirek lepiej szczepic (obojetne na czym Periskop,
Juzbert)
i Blosfeldie.
Z tym gatunkiem niemialem jeszcze do czynienia lecz w podrecznikach pisze
iz najlepiej je szczepic (na czym niewiem sadze iz Juzbert bedzie dobry
poniewaz on niepodpedza roslin a pozatym wiekszosc sie przyjmuje na nim)

Wysiane metoda sloikowa.

Prubowalem tej metody jest dobra lecz czeba uwarzac aby temperatura w nich
niewzrosla za bardzo, troche jest problemow gdy pojawia sie glony poniewaz
siewki trzeba najpierw przyzwyczaic do nowych warunkow (tj. mniejsza
wilgotnos)
> [...]
>I tu problem, sa dwie szkoly (wlasciwie 3)
>1) Wszystkie (z wyjatkiem Astrophytum) przechowac w sloiku do wiosny, a
Wszystko zalezy od wielkosci siewek (jako ciekawostke powiem ze niektorzy
szczepia 3 dniowe siewki)
>3) Pikowac normalnie,
Astrophyta powinnes zostawic normalnie ariaki (zalezy od ciebie prawo
kozenne sa drosze i wolniwj rosna a szczepione troche tansze a pozatym
niepodobaja mi sie (nietylko mi) Aztekia zaszczep.
jesli tak to w jaki substrat.
Jesli bardzo chcesz miec je na wlasnych kozeniach to stosuj mieszanke 50%
perlitu wymieszaj z 50% zwirku, i dotego dodaj 10 % glinki

Kaktusiaze których znam zbieraja raczej rosliny na wlasnych kozeniach.
p.s. siewki spryskuj srodkiem grzybobujczym a nasiona przed wysianiem
zaprawiaj. Z Astrophytum polecam supercabuto bardzo ladna roslinka
przypomina asterias tylko ze jest cala biala (meszek)

Pozdrawiam
PioraF

5. Data: 2000-07-17 09:06:56

Od: Gamon' <r...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

witold waszkowlak wrote:

> JESTEM CHODOWCĄ KAKTUSÓW MAM KONTAKTY Z POLSKIM TOWARZYSTWEM MIŁOŚNIKÓW
> KAKTUSÓW UDZIELE PORAD MAM 285 SZTUK JESTEM WAŁBRZYSZANINEM UCZNIEM TECHNIKUM
> OGRODNICZEGO W MOKRZESZOWIE.

Mam klopot. Nijak nie udaje mi sie wyhodowac kaktusow z nasion (ani w sloiku, ani
bezposrednio do gleby).
Co mozesz mi poradzic?

Pozdrawiam,
robal.

6. Data: 2000-07-19 07:33:20

Od: "PioraF" <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' napisał(a) w wiadomości: <3...@h...com>...

MIŁOŚNIKÓW
TECHNIKUM

>Mam klopot. Nijak nie udaje mi sie wyhodowac kaktusow z nasion (ani w
sloiku, ani
>bezposrednio do gleby).
>Co mozesz mi poradzic?
>Jakie gatunki nasion siales czy bzaprawiales je i czy po wschodach
pryskales grzybobujczymi i jakie to srodki?

7. Data: 2000-08-18 21:36:26

Temat: Odp: KAKTUSY
Od: "Maciek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez lubie kaktusy