KUPA MIECI

41. Data: 2009-06-13 17:53:29

Temat: Re: KUPA MIECI
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob napisał(a):
> [...]
.googlegroups.com...

> [...]
n.googlegroups.com...

> Zaraz ci głąbie I kłamco katolicki linka znajde
> Bo kopiernik I galileusz prześladowani byli ,mnóstwo ludzi w
> średniowieczu poszło z dymem ,nawet w Angli wilki za czary spalono na
> stosie .Nawet fakty z podstawówki chcesz zniwelować ,masz
> szczęście ,że jesteś daleko bo już byś zębów nie miał ,za takie
> zaprzeczanie wiedzy z podstawówki .

ze znamy dzieje z tej epoki, nie bez racji określanej często mianem
"mrocznego średniowiecza". Wyroki inkwizycji, palenie na stosach
czarownic, niszczenie ksiąg głoszących naukę chociaż tylko minimalnie
różniącą się od tej, jaką głosiła Biblia. Jednym słowem nakaz
całkowitego podporządkowania się wyrokom Bożym. Duchowieństwo głosiło
wśród prostego ludu potrzebę cierpienia za życia ziemskiego, aby potem
móc doznawać wiecznego odpoczynku w Królestwie Niebieskim. Bardzo
modny w tamtym okresie (ale jedynie wśród tych, którzy go zalecali,
nie zaś wśród tych, którzy mieli go stosować) był ideał ascety. Piękny
przykład bohatera-ascety mamy

http://www.sciaga.pl/gimnazjum/

http://www.sciaga.pl/tekst/34119-35-rozwoj_ruchow_he
retyckich_w_sredniowieczu

42. Data: 2009-06-13 17:58:56

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
n.googlegroups.com...

Chiron wrote:
> [...]

stosie .Nawet fakty z podstawówki chcesz zniwelować ,masz
szczęście ,że jesteś daleko bo już byś zębów nie miał ,za takie

Przestraszyłem się:-). No ale radzę sobie ze swoim strachem- i z resztkami
lęku spytam:
kto (co) to jest "kopiernik"? Czy galileusz- to według twojej ortografii-
Galileusz? Bo jeśli tak- to mam dla ciebie przykrą wiadomość: nie za
głoszenie tez o płaskości ziemi był ARESZTOWANY w areszcie domowym (nie:
"łamany kołem").
http://www.uczen.staszic.edu.pl/2002/2a/strona10/gal
ileuszb.html

jak sobie jeszcze poszukasz- choćby w tym artykule- znajdziesz, że wielu
dostojników Kościoła go wspierało.
tu masz obszerniej:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Galileusz

Podpowiem: głosił teorię Kopernika, której nie potrafił udowodnić. To
głównie o to chodziło: z teorii Ptolemeusza i Kopernika ( a więc powszechnie
uznawanej i nowej) wynikały konkrety, które przekładały się na możliwości
praktycznych wyliczeń- wtedy chyba najważniejszych: określających pozycję
statku. Niestety dla teorii kopernikańskiej- dawała ona wtedy dużo gorsze
wyniki. I właśnie to zdecydowało (głównie) o zakazie jej rozpowszechniania.
Może też, sympatyczny durniu doczytasz, że nie chodziło tu o płaskość ziemi.
Ani trochę. Żadna z tych teorii tego nie uczyła. Ptolemeusz doskonale zdawał
sobie sprawę, miły matołku, z kulistości ziemi.

Chiron

43. Data: 2009-06-13 18:23:45

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

44. Data: 2009-06-13 18:27:43

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

no, ten twój argument dał mi do myślenia:-0)

Chiron

45. Data: 2009-06-13 18:33:49

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

-----------------------------------

46. Data: 2009-06-13 18:40:07

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
d.googlegroups.com...

glob napisał(a):

No, to z kolei było bardzo głębokie- z lekką nutą dialektyki:-)~

Chiron

47. Data: 2009-06-13 18:45:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> [...]
d.googlegroups.com...

> glob napisał(a):
>

> No, to z kolei było bardzo głębokie- z lekką nutą dialektyki:-)~

Przeglądarka mi się rozleciała I nie drukowało ,faktem jest ,że za
swoje poglądy byli prześladowani ,a wielu spłoneło za niewielkie
odstępstwa według tego co Kościół głosił ,moich linków z gimnazium ,to
już zakłamaniec nie widzi ?

48. Data: 2009-06-13 19:05:17

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

glob napisał(a):
> [...]
> swoje poglądy byli prześladowani ,a wielu spłoneło za niewielkie
> odstępstwa według tego co Kościół głosił ,moich linków z gimnazium ,to

Kto się boi filozofii?

Działy Wyszukaj
Wiesław Jaszczyński
Jakiś czas temu prasa informowała o listach protestacyjnych
pracowników naukowych i studentów filozofii polskich uniwersytetów
skierowanych do Ministerstwa Edukacji Narodowej przeciwko wykreśleniu
propedeutyki filozofii z programu nauczania w szkołach średnich.
Decyzję skreślenia podjął, arbitralnie i wbrew opinii środowisk
akademickich, jeszcze minister Mirosław Handke.
Od momentu wprowadzenia lekcji religii katolickiej do szkół (o innych
religiach nie słyszałem) wiadomo było, że usunięcie propedeutyki
filozofii jest tylko kwestią czasu. Filozofia (połączenie greckich
wyrazów fileo + sophia czyli miłość mądrości) do prawdziwego poznania
wymaga logiki myślenia i nie znosi dogmatów a religia opiera się
wyłącznie na dogmatach i na tle obecnej wiedzy o człowieku upodabnia
się już do bajek dla dzieci.
W moim gimnazjum i liceum im. Władysława IV w Warszawie tuż po wojnie
istniały obok siebie: propedeutyka filozofii, której wykładał prof.
Janusz Lubicz-Borowski i religia, wykładana przez ks. Szczepana
Blezienia. Panowie byli w stałym przedmiotowym konflikcie, a my
mieliśmy okazję oceniać argumenty i wyrabiać sobie niezależne poglądy.
Prof. Borowskiego szanowaliśmy niezwykle, a zeszyt z jego lekcji, jako
jedyny z tamtego okresu, zachowałem do dzisiaj, chociaż od matury
minęło 51 lat. Profesor był bardzo wymagający a jednocześnie potrafił
nas zachęcić do swojego przedmiotu, szczególnie przez podanie na
początku żartobliwej definicji: -- Filozofia jest to nauka, która
pozwala człowiekowi być nieszczęśliwym w bardziej inteligentny sposób.
Z pasją wtedy czytaliśmy książki Bertranda Russella, Władysława
Tatarkiewicza, Artura Schopenhauera, czytaliśmy i chodziliśmy do
teatru na sztuki G.B.Shawa, czytaliśmy wychodzący wówczas miesięcznik
"Problemy" w którym było dużo artykułów na temat Teorii Darwina i
początków rozwoju człowieka na ziemi. Ksiądz miał ogromne problemy,
żeby wyjaśnić nam logicznie sprawy w zadawanych mu po takich lekturach
pytaniach, a my mieliśmy satysfakcję, że nie mógł sobie z tym poradzić
i często kończyło się na zdenerwowaniu i nazywaniu nas niedowiarkami i
bezbożnikami. Oczywiście zarzucał, że to prof. Borowski ma na nas taki
zgubny wpływ. Jakżeż łatwo mają obecni katecheci w szkołach, gdy nikt
nie zadaje "głupich pytań" na które bardzo trudno odpowiedzieć,
bazując na dogmatach wiary katolickiej, a przekaz pseudowiedzy
religijnej jest raczej tylko jednostronny w kierunku katecheta --
uczeń.
Niemniej zmieniły się czasy i znane są ogólnie fakty przeprosin
Kościoła: - za prześladowania Galileusza i tym samym uznanie teorii
Kopernika (w 23 lata po wylądowaniu Amerykanów na księżycu!), -- za
wojny krzyżowe i popełnione w ich czasach zbrodnie, -- za Inkwizycję,
torturowanie oraz mordowanie w sposób bezwzględny inaczej myślących i
chorych psychicznie, uznawanych za opętanych przez szatana, -- uznanie
w końcu teorii ewolucji Darwina, która ma się nijak do opowiadania o
Adamie i Ewie.
Do wyjaśnienia poza tym pozostaje jeszcze mnóstwo spraw. Ostatnio
istnieje przecież poważne podejrzenie, że Kościół korzystał w czasie
wojny z pracy niewolniczej jeńców wojennych i ludzi wywożonych przez
Niemców do pracy przymusowej , co nie jest zresztą dziwne znając jego
poparcie dla Hitlera, Mussoliniego i Franco. Wyjaśnień wymaga również
rola Kościoła w przerzutach zbrodniarzy hitlerowskich z Europy do
innych krajów w celu uniknięcia prze nich odpowiedzialności za
zbrodnie wojenne. Dochodzi do tego pytanie za jakie pieniądze i co się
z nimi stało. To wszystko powoduje ogromne podważenie zaufania i rodzi
wątpliwości co do prawd i rzetelności głoszonych przez Kościół.
Obecna młodzież ma jednak znacznie szerszy dostęp do wiedzy przy
pomocy obecnych środków masowego przekazu z Internetem włącznie.
Wychodzi mnóstwo pism młodzieżowych na które, na szczęście, Kościół
nie ma wpływu, a one publikują masowo artykuły o seksie i różnych
światopoglądach. To niepokoi Kościół najbardziej. I nie pomoże zakaz
lekcji z propedeutyki filozofii czy uświadomienia seksualnego.
Młodzieży na nabożeństwa do kościoła przychodzi coraz mniej. Kościół
sięga nawet po wypróbowane komunistyczne metody sprawdzania udziału w
niedzielnych mszach przez katechetów przy pomocy wydawanych w kościele
po nabożeństwie kartek kontrolnych do okazania katechecie w szkole.
Projektuje się nawet wprowadzenia stopnia z religii do średniej oceny
ucznia, stawiając tym samym niebiorących udziału w tych lekcjach na
gorszej pozycji.
Widzimy w Kościele ogromny przerost formy nad treścią (wielkie i
przebogate, kapiące od złota spotkania z Papieżem, nawołującym do
posłuszeństwa, pokory i ubóstwa, przypominają jako żywo zloty
młodzieży socjalistycznej z czego przecież nic nie wynikło, ustrój i
tak upadł). Irytacja Kościoła z powodu Wielkiej Orkiestry Świątecznej
Pomocy Owsiaka, która gromadzi więcej młodzieży niż imprezy kościelne,
dowodzi nieskuteczności działania i wielkiego niepokoju hierarchii
kościelnej. Czy takie zakazy spowodują chętniejsze garnięcie się
owieczek (do strzyżenia!) do Kościoła, bardzo w to wątpię.
Dlatego podpisuję się pod apelami i listami protestacyjnymi
pracowników akademickich w sprawie lekcji propedeutyki filozofii w
szkołach średnich. Optymistycznie dla mnie zabrzmiała informacja, że
niektóre uniwersytety w kraju nie zgodziły się na otwarcie w ich
murach wydziałów teologicznych. Jest to zrezygnowanie z udziału księży
w senatach tych uczelni oraz kontroli i nacisku Kościoła na programy
studiów i struktury uczelni.
[Opublikowano: FiM 28/2000.]
Data publikacji: 26-11-2003

<- Wróć do działu
[arrow_up] Do góry

49. Data: 2009-06-13 19:08:38

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
g.googlegroups.com...

Chiron wrote:
> [...]

swoje poglądy byli prześladowani ,a wielu spłoneło za niewielkie
odstępstwa według tego co Kościół głosił ,moich linków z gimnazium ,to

1. Postawiłeś tezę, że (zacytuję)
"
Sam sobie licz ,prawda jest taka ,nawet w podstawówce jak pójdziesz
to się dowiesz ,że w imię prad objawionych palono na stosie I
prześladowano w imię wiary ,że ziemia jest płaska .
"

poprosiłem o chociaż JEDNO nazwisko człowieka spalonego za głoszenie tezy o
płaskości ziemi. NIE PODAŁEŚ.

2. Piszesz o linkach z gimnazium. Podałeś JEDEN- więc skąd ta liczba mnoga?
Poza tym w linku tym aż się roi od propagandówek, niedomówień, etc. Ale
nawet w tym linku nie jest opisywane, że Kościól wielu spalił za niewielkie
odstępstwa od tego, co głosił. Jeśli się mylę- wrzuć cytat.

Chiron

50. Data: 2009-06-13 19:27:23

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Chiron wrote:
> [...]
> to si� dowiesz ,�e w imi� prad objawionych palono na stosie I
> prze�ladowano w imi� wiary ,�e ziemia jest p�aska .
> "
>
> poprosi�em o chocia� JEDNO nazwisko cz�owieka spalonego za g�oszenie tezy o
> p�asko�ci ziemi. NIE PODA�E�.
>
> 2. Piszesz o linkach z gimnazium. Poda�e� JEDEN- wi�c sk�d ta liczba mnoga?
> Poza tym w linku tym a� si� roi od propagand�wek, niedom�wie�, etc. Ale
> nawet w tym linku nie jest opisywane, �e Ko�ci�l wielu spali� za niewielkie
> odst�pstwa od tego, co g�osi�. Je�li si� myl�- wrzu� cytat.

Koleś = Po 23 latach od wstąpienia ziemian na księżyc Kościół
uznał ,że ziemia jest okrągła . Przeproszono za prześladowanie
kopernika I galileusza I za palonych na stosie w imie dogmatów wiary,
ilu ich było ,na pewno mnóstwo . Ty zaprzeczyłeś faktom
historycznym .

wywiad z kataryną, królową blogerów
Pisane ponad pół wieku temu,ale jakie aktualne.
Panslavista
Słoma z butów
Re: Wiara