Kaczka

1. Data: 2001-07-06 10:00:08

Temat: Re: Kaczka
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Don Pedro napisal:
(...)

> Wolałabym, żeby nie była to
> kaczka z dodatkiem owoców, natomiast powinna być rumiana, soczysta i
> wspaniale smakować. Czy jest to wogóle możliwe? jeśli tak to prosiłabym o
> jakis przepisik.

Jest mozliwe, ale dużo zależy też od samej kaczki. Powinna to być
kaczka ciemna - w białej właściwie nie ma co jeść - tylko udka i farsz :-(
A co do pieczenia:
- natrzeć kaczkę przyprawami na conajmniej godzinę przed pieczeniem,
i przetrzymać w lodówce;
- nalać na blachę trochę wody, ułożyc kaczke nogami do góry,
przykryć folią aluminiową, włozyc do nagrzanego piekarnika i piec ok.
2 godz., co pół godziny podlewać sosem z blachy;
- na ostatnie 15 - 20 min. zdjąć folię.

Jeżeli nie chcesz farszu z owoców, to do środka możesz napakować
farsz z wątróbki, zielonej pietruszki i bułki, albo np. kaszę gryczaną
z grzybami.

Krycha
P.S. Masz maszynę czasu? ;-)

1. Data: 2001-07-06 11:42:02

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Krystyna Chiger

> Jest mozliwe, ale dużo zależy też od samej kaczki. Powinna to być
> kaczka ciemna - w białej właściwie nie ma co jeść - tylko
> udka i farsz :-(

Masz na myśli kolor mięsa czy piór ???

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-07-06 12:11:26

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klient - rzeczoznawcyap - info" <i...@r...com.pl>
napisał w wiadomości
p.com.pl...
> From: Krystyna Chiger

> Masz na myśli kolor mięsa czy piór ???
>
> --
> Maya
> "When God made man, she was only testing"
>
> --
> Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia

Kaczka czarna jest to nazwa handlowa
Można posmarować ją z wierzchu sosem sojowym a od środka natrzeć
czosnkiem z solą
pozdr.Alex

1. Data: 2001-07-06 13:03:28

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Klient - rzeczoznawcyap - info napisal:

> Masz na myśli kolor mięsa czy piór ???

One moga miec i białe pióra ;-) Spece poznają po kolorze
mięsa. Ja się raz przewiozłam i kaczki teraz mam albo od
znajomej, albo jak nie ma swoich, to ona kupuje na targu. Nie
chcialabym powtorzyc próby nakarmienia trzech głodnych panów
dwiema kaczymi nogami i farszem :-(

Krycha

1. Data: 2001-07-06 13:05:06

Od: "Ula Dynowska" <u...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> Mam zamrożoną kaczkę. Ponieważ nigdy nie przyrządzałam kaczki sama, proszę
> kilka propozycji co z tym ptakiem można zrobić ? Wolałabym, żeby nie była
> kaczka z dodatkiem owoców, natomiast powinna być rumiana, soczysta i
> wspaniale smakować. Czy jest to wogóle możliwe? jeśli tak to prosiłabym o
> jakis przepisik.

Mozna zrobic kaczke po pekinsku - jak dla mnie rewelacja.
Nie wiem jaki przepis jest prawidlowy, ale mysmy smarowali ja zalewa z
mieszanki roznych sosow - sojowego i innych, piekli na ruszcie w piekarniku,
podawali ze swiezym ogorkiem, plackami (mandarynskimi), szczypiorkiem i
sosem sliwkowym. Roboty bylo duzo, ale i przyjemnosci z jedzenia ...

pozdrawiam - Ula

1. Data: 2001-07-06 20:32:09

Temat: Kaczka
Od: "Don Pedro" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich smakoszy drobiu !

Mam zamrożoną kaczkę. Ponieważ nigdy nie przyrządzałam kaczki sama, proszę o
kilka propozycji co z tym ptakiem można zrobić ? Wolałabym, żeby nie była to
kaczka z dodatkiem owoców, natomiast powinna być rumiana, soczysta i
wspaniale smakować. Czy jest to wogóle możliwe? jeśli tak to prosiłabym o
jakis przepisik.

Pozdrawiam.

Lucyna

1. Data: 2001-07-07 19:43:50

Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam wszystkich smakoszy drobiu !
>
> Mam zamrożoną kaczkę. Ponieważ nigdy nie przyrządzałam kaczki sama, proszę o
> kilka propozycji <ciach> Pozdrawiam.
>
> Lucyna

Hej,
Najlepsze sa czarne kaczki francuskie, wsadzasz ja do solanki jak wlozysz po
poludniu to na drugi dzien mozesz piec. Solanka: na litr wody 5 dkg soli. Po
wyjeciu z solanki ucierasz kwasne jablka na tartce jarzynowej, posypujesz ja
imbirem i obkladasz utartymi jablkami, do srodka wkladasz osemki jablka ZE
SKORKA. Calosc do brytwanny z tluszczem (moze byc margaryn, olej lub mieszany
margaryna + olej)
podlac troche woda, czesto polewac kaczke wywarem z pieczenia. Temp. ok. 180-
200 st C. Piec w zaleznosci od wielkosci kaczki 1.5 - 2 godz. Jak miesko
odchodzi od kosci to znaczy, ze kaczucha ma juz dosc !!!!!
Tak przyrzadzona kaczka to najlepsza jaka kiedykolwiek jadlam!

Pozdrawiam
Julka

1. Data: 2001-07-09 21:54:36

Od: "Don Pedro" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie rady, ptaszysko po obróbce cieplnej było zjadliwe

Lucyna

Na grzyby;-)))
dla kochajacych kuchnie wloska
Przepisik dla krajów III-ego świata, Korei Północnej i hodowców kaczek. :)))))
Re: Uwaga na Komandora -szafy do zabudowy
Co z udkami?