Kaczka - jak? aby było palce lizać

11. Data: 2007-12-30 18:44:45

Temat: Re: Kaczka - jak? aby było palce lizać
Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Dec 2007 16:46:46 +0100, wolim napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" <i...@w...pl> napisał

> dlaczego XL'ka kojarzy mnie się niezmiennie z renetą lub boskop'em? ;)

Bo to dobre, winne, twarde (!) jabłuszka są - jedyne dobre i w ogóle
najlepsze do mięssssss i ciasssst, ale trzeba się dobrze znać na...
jabłkach :-)

--
XL wiosenna // złota, jak renetka - nie mylić z renatką ;-p
"Prawdziwe przyjaciółki poznaje się nie w biedzie, ale w sukcesie."

12. Data: 2007-12-30 18:53:22

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Dec 2007 18:00:07 +0100, Prekto napisał(a):

> Dziękuję bardzo za rady Ikselko.
>
> Kaczkę miałem ok 2.5 kg i piekłem ją 2,5 godziny, jabłka dałem do środka i
> na zewnątrz polałem jeszcze trochę kaczkę miodem i dodałem na górę masła.
>
> i muszę przyznać, że kaczka jak kaczka - ale kaczka razem z jabłkami -
> pychotka ;)
>
> Pozdrawiam,
> Prekto

Ja będę piekła jutro - to u mnie tradycyjny sylwestrowy obiad :-)
Cieszę się, że Ci smakowała - kaczka z jabłkami to rzeczywiście poezja.

> ps.
> tak mi zasmakowały te jabłka, że będę musiał zrobić sobie jabłka duszone z
> cynamonem i podawane na gorąco np. z lodami śmietankowymi ;))

Spróbuj zapiec ryż z jabłkami: ryż ugotować z solą, normalnie, wymieszać
gorący ze sporą ilością masła, jabłka wymieszać z cynamonem i niewielką
ilością cukru, przełozyć warstwami ryż i jabłka w naczyniu do zapiekania
wysmarowanym masłem, na spodzie i na wierzchu ryż, polać wierzch troszkę
masłem. Zapiec 20 minut pod przykryciemmmmm....niammm...

--
XL wiosenna

13. Data: 2007-12-30 20:37:37

Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny dzień - Sun, 30 Dec 2007 19:44:45 +0100, urocza istota znana
wszem jako Ikselka napisała:

> Bo to dobre, winne, twarde (!) jabłuszka są - jedyne dobre i w ogóle
> najlepsze do mięssssss i ciasssst, ale trzeba się dobrze znać na...
> jabłkach :-)

Slusznie - a najlepsza kaczka ma w sobie i renety, i czosnek i majeranek!

A renety są najlepsze do wszystkiego (oprócz na surowo - choć znam i
takich, co gussstują)

Fel - kaczolub (ale po upieczeniu ^^)

--
http://felinity.jogger.pl/

14. Data: 2007-12-30 21:14:59

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 30 Dec 2007 20:37:37 +0000 (UTC), Felinity napisał(a):

> [...]
>
> Slusznie - a najlepsza kaczka ma w sobie i renety, i czosnek i majeranek!
>
> A renety są najlepsze do wszystkiego (oprócz na surowo - choć znam i

Prawda, do wszystkiego: do mojej selerowej sałatki, wszelkich surówek,
zapiekania z ryżem, kaczki, na szarlotkę i - na surowo :-)
Zimą jem (na surowo - jeśli chodzi o jabłka) tylko renety, uwielbiam ich
zdecydowany, winny, ostry smak. Szkoda tylko, że mw. od lutego mają już
ciemne kropy w miąższu :-(((

> Fel - kaczolub (ale po upieczeniu ^^)

Też jestem kaczolubem - jutro piekę dwa kaczory z renetami, niech będzie -
i z czosnkiem, w końcu warto spróbować z czosnkiem, jak tak zachwalasz ;-P
--
XL wiosenna

15. Data: 2007-12-31 09:57:31

Od: Felinity <f...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

W piękny dzień - Sun, 30 Dec 2007 22:14:59 +0100, urocza istota znana
> [...]

> surowo - jeśli chodzi o jabłka) tylko renety, uwielbiam ich zdecydowany,
> winny, ostry smak. Szkoda tylko, że mw. od lutego mają już ciemne kropy

Na surowo to ja niekoniecznie, bo mi szczęka cierpnie. Ja jestem
wielbicielką jabłek rasy Champion.

> Też jestem kaczolubem - jutro piekę dwa kaczory z renetami, niech będzie
> - i z czosnkiem, w końcu warto spróbować z czosnkiem, jak tak zachwalasz
> ;-P

Dobrze im tak!... yyyy... to znaczy dodaj renety + czosnek + majeranek
koniecznie ;-)

Pozdrawiam,
Felka

--