Kalmary

1. Data: 2004-10-01 13:23:45

Temat: Kalmary
Od: Pax <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio jadlem Kalmary w Nord Fish.
Postanowilem kupic takie same bez panierki zamrozone. Obsamazyc je
potrafie ale nie wiem jak zrobis jakis sos do kalmarow ??? A moze macie
jakies przepisy ??

1. Data: 2004-10-01 22:02:17

Temat: Re: Kalmary
Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pax <p...@o...pl> napisał(a):

> Ostatnio jadlem Kalmary w Nord Fish.
> Postanowilem kupic takie same bez panierki zamrozone. Obsamazyc je
> potrafie ale nie wiem jak zrobis jakis sos do kalmarow ??? A moze macie
> jakies przepisy ??

Sos to moze byc ostra "marinara" (na zimno, dodac chrzanu, Tabasco, etc.),
sos "tartar" albo zrob "sos koktajlowy", np. taki prosciutki

1 szklanka ketchupu
1 lyzka chrzanu (lepiej swiezo startego ale moze byc takze z octu )
2 lyzki sosu Worcestershire
1 lyzeczka zmielonej gorczycy
cukier do smaku (bardzo niewiele...)

Mozna dodac do takiego sosu np. pol szklanki bardzo drobno pociapanej lodygi
z selera naciowego oraz (aby byl coraz ostrzejszy)
2 zabki czosnku przez praske
lyzke bardzo drobno pociapanej cebuli
pare lyzek soku z cytryny
lyzeczke sosu Tabasco, etc.
Sos przed uzyciem schlodzic przez godzinke w lodowce.

A same kalmary to mozesz usmazyc na ostro, np. (na ok. 1 kg oczyszczonych
kalmarow)
zmieszaj 1 szklanke maki z
2 lyzkami mielonego kminu rzymskiego (to nie kminek...)
1 lyzka proszku chili
1 lyzka grubo zmielonego czarnego pieprzu
szczypta soli

Obtoczyc kalmary w tej mieszance i wrzucac - partiami - na bardzo goraca
oliwe i kazda parite smazyc az beda chrupkie i ciemno-zlote. W czasie
smazenia - pod koniec - mozna popryskac paroma kroplami (doslownie) jakiegos
ostrego sosu np. Tabasco. Osuszyc kazda partie na reczniku papierowym (pod
przykryciem) i podawac z cytryna pocieta w osemki i sosem.
--
><eM eL><Washington, D.C.><
><The worst defense is a bad offense><

[receptura] sałatka z kurczakiem