Kalorie a tycie

1. Data: 2006-10-20 10:00:40

Temat: Kalorie a tycie
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pozwoliłem sobie przytoczyć badania naukowców na temat zjadanych kalorii i
ich wplywu na zdrowie.
Pozdrawiam Jurek M.

Jest wiele metod i sposobów odchudzania, ale otyłych ciągle jest coraz
więcej. Co nauka mówi o tych metodach?

1 Każde ilościowe ograniczenie pożywienia znacznie przyspiesza starzenie
organizmu, szczegól­nie naczyń tętniczych.

2. U otyłych leczonych dietą zawierającą 1 200 - 1 500 Kcal i obciążanych
wysiłkiem, zmętnie­nie surowicy (przetłuszczenie) wzrastało jeszcze bardziej
po leczeniu odchudzającym.

3. Diety niskokaloryczne są nieskuteczne w leczeniu otyłości.

4. Diety niskotłuszczowe powodują wzrost ilości lipidów, depresje i ogólne
osłabienie.

5. Leczenie otyłości głodówką jest zupełnie nieskuteczne. Wynik odległy -
całkowite niepowo­dzenie.

6. Głodówki powodują zobojętnienie, obniżenie poczucia moralności,
obniżenie sprawności inte­lektualnej, postawy aspołeczne i egoistyczne.
Odstąpienie od głodówki zmniejsza otępienie umysłowe.

7. Na podstawie badań izotopowych wykazano, że głodówka, leki moczopędne,
przetwory tar­czycy powodują ubytek wody i chudej masy ciała z niewielkim
lub żadnym ubytkiem tłuszczu.>

Wbrew powszechnemu mniemaniu spadek wagi u otyłych nie jest wcale
proporcjonalny do ograniczeń kalorycznych. Wyliczenia, ile to kalorii
człowiek traci podczas marszu, biegu czy pływania, są nieprawdziwe. W
zależności od składu diety różna jest sprawność mechaniczna naszych
organizmów. Jeden musi stracić przy tym samym wysiłku 1 000 Kcal, drugi
straci tylko 500. kalorie nie są równe kaloriom. Gdyby tak było, to rakiety
wypychanoby na orbitę przy pomocy miału węglowego, a nie wodoru.

Już w 1954 r. autorzy angielscy (Kewik, Pawan) wykazali, że spadek
wagi u otyłych jest pro­porcjonalny do niedoboru kalorii w diecie tylko
wtedy, gdy stosunek między głównymi składnikami odżywczymi
(białko-tłuszcz-węglowodany) pozostaje stały. Przy jednakowej po­daży
kalorii szybkość utraty wagi jest największa na diecie bogatotłuszczowej.

Można jeść więcej kalorii i chudnąć. Można jeść mniej i tyć. Ci sami
badacze wykazali, że otyli, których waga rosła na 2 000 kcal zwykłej diety
mieszanej, wszyscy tracili na wadze, gdyż podaż kalorii zwiększono do 2 600,
ale w diecie bogatotłuszczowej.

W badaniach naukowych udowodniono, że dieta bogatotłuszczowa nie może
powodować oty­łości, chorób serca i naczyń, powoduje niskie ciśnienie
tętnicze krwi, niski poziom choleste­rolu, brak zachorowań na miażdżycę i
otyłość, bardzo wysoką wydolność fizyczną, nieznacznie zmniejszająca się z
wiekiem. Uniemożliwia zachorowanie na cukrzycę i otyłość oraz na cho­roby
stawów.

2. Data: 2006-10-20 11:08:47

Temat: Re: Kalorie a tycie
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Oct 2006 12:00:40 +0200, j...@n...pl wrote:

> Pozwoliłem sobie przytoczyć badania naukowców na temat zjadanych kalorii i
> ich wplywu na zdrowie.
[ciach]

Autor proszę.
Jakich naukowców? Tych od krasnoludków w niebieskich czapeczkach?
Gdzie opublikowane te badania?

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2006-10-20 13:32:16

Od: "zdzieb" <z...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie - straszny bełkot (nazwiska, adresy wymienionych naukowców!
Akceptowalne są jedynie badania zgodne z ebm:)
Ale zaciekawiła mnie uwaga dotycząca napędu węglowego pojazdów kosmicznych;)
Co ma piernik do wiatraka?
Pozdrawiam.
MZ

4. Data: 2006-10-20 16:56:57

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zdzieb" <z...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Akceptowalne są jedynie badania zgodne z ebm:)
> Ale zaciekawiła mnie uwaga dotycząca napędu węglowego pojazdów

3 litery - i r k...

A na poważnie, to piernik do wiatraka ma tyle, że miał węglowy ma więcej
kalorii niż wodór. I tylko chodziło o nauocznienie tego, bo wiadomo, że nic
na miał nie poleci w kosmos...
Pozdrawiam Jurek M.

5. Data: 2006-10-20 17:16:29

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 20 Oct 2006 12:00:40 +0200, j...@n...pl
napisał(a):

> Pozwoliłem sobie przytoczyć badania naukowców na temat zjadanych kalorii i
> ich wplywu na zdrowie.
(ciach bzdury)

Co na to Twój psychiatra?

--
best regards,
scream (at)w.pl

6. Data: 2006-10-20 17:25:59

Od: "PaPi" <wiekszosc_z_13@to_jeden> szukaj wiadomości tego autora

> Ale zaciekawiła mnie uwaga dotycząca napędu węglowego pojazdów kosmicznych;)
> Co ma piernik do wiatraka?

To ze kompletnie nietrafiona ? :-)
Spalenie 1 tony wegla daje nieporownywalnie mniej energi niz 1 tony wodoru.

Pozdrawiam
PaPi

7. Data: 2006-10-20 17:26:41

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> (ciach bzdury)
>
> Co na to Twój psychiatra?

Nic, zupełnie nic, powiedział tylko, żebyś omijał jego gabinet, bo woli mieć
do czynienia z chorymi, a nie z głupcami....:)))
Pozdrawiam Jurek M..

8. Data: 2006-10-20 17:29:02

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PaPi" <wiekszosc_z_13@to_jeden> napisał w wiadomości

> To ze kompletnie nietrafiona ? :-)
> Spalenie 1 tony wegla daje nieporownywalnie mniej energi niz 1 tony
> wodoru.

Ale kaloryczność miału jest większa, a o to tylko chodziło.....
Pozdrawiam Jurek M.

9. Data: 2006-10-20 19:19:17

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam Jurek M.

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ale kaloryczność miału jest większa, a o to tylko chodziło.....

Kaloryczność czego jest większa , hę ?
To jest grupa pl.sci.medycyna a nie pl.krasnoludki

Pozdrawiam
regen

wodór...............................................
...................................121
MJ/kg
ropa naftowa...................
...................................................4
5 - 46 MJ/kg
gaz
ziemny..............................................
................................49
MJ/kg
węgiel..............................................
..............................18-
30,5 MJ/kg
uran naturalny (w reaktorach
lekkowodnych).......................................
......500 GJ/kg

10. Data: 2006-10-20 19:22:17

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Użytkownik "PaPi" <wiekszosc_z_13@to_jeden> napisał w wiadomości

> Ale kaloryczność miału jest większa, a o to tylko chodziło.....

Kaloryczność czego jest większa , hę ? Kaloryczność wodoru jest kilkakrotnie
większa niż miału czy węgla w kostkach.

jak bardzo alkohol szkodzi zdrowiu
Mięśniaki skóry - szukam informacji!!!
Przyczyny migotania przedsinkow