Szczepienie na żóltaczkę.

1. Data: 2006-10-19 20:21:22

Temat: Szczepienie na żóltaczkę.
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzisiaj mi lekarz powiedział, że jak ktoś się zaszczepił na żółtaczkę to
już po 5 latach i w ogóle nie trzeba się szczepić. To jest szczepienie
na całe życie. Wyszły jakieś nowe zarządzenia.
Ponieważ to powiedział lekarz to tak jest faktycznie, prawda?

--
Kaja

2. Data: 2006-10-19 20:38:17

Temat: Re: Szczepienie na żóltaczkę.
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja napisał(a):
> [...]
> na całe życie. Wyszły jakieś nowe zarządzenia.
> Ponieważ to powiedział lekarz to tak jest faktycznie, prawda?

Zgadza się, "wyszły nowe zarządzenia". Obecnie nie zaleca się rutynowo
szczepień przypominających.

Inna sprawa, że owe "zarządzenia" biorą pod uwagę także epidemiologiczne
i ekonomiczne punkty widzenia. Wcale nie jest tak, że wszyscy po trzech
dawkach szczepionki (pełny cykl) będą do końca życia odporni na
zakażenie HBV. Po prostu wyszło, że w wymiarze populacyjnym uzyskany w
ten sposób stopień odporności jest "wystarczający" i akceptowalny w
sensie ekonomicznym.

Osobiście uważam, że rozsądne jest przyjęcie podstawowego cyklu
szczepień oraz dodatkowo kontrola poziomu przeciwciał (i ew.
doszczepienie) co kilka lat i/lub przed narażeniem na istotne ryzyko
infekcji (np. przed zabiegiem operacyjnym). Owa kontrola oczywiście na
własny koszt (ok. 35 PLN).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-10-19 21:02:17

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):

> Zgadza się, "wyszły nowe zarządzenia". Obecnie nie zaleca się rutynowo
> szczepień przypominających.

Dzięki.

> [...]
> doszczepienie) co kilka lat i/lub przed narażeniem na istotne ryzyko
> infekcji (np. przed zabiegiem operacyjnym). Owa kontrola oczywiście na

No właśnie. Ale lekarz powiedział, że te badania są nie potrzebne.

--
Kaja

4. Data: 2006-10-19 22:55:04

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
Piotr napisał(a):

> [...]

> operacyjnym). Owa kontrola oczywiście na własny koszt (ok. 35 PLN).

No właśnie. Ale lekarz powiedział, że te badania są nie potrzebne.

Hej!

Twój lekarz tak powiedział a Piotr zasugerował inny , (IMO rozsądniejszy) ,
sposób postępowania. Decyzja należy do Ciebie.

Pozdrawiam
regen

5. Data: 2006-10-20 01:55:59

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

regen napisał(a):

> Hej!
>
> Twój lekarz tak powiedział a Piotr zasugerował inny , (IMO rozsądniejszy) ,
> sposób postępowania. Decyzja należy do Ciebie.

Na pewno moja decyzja będzie taka jaką zasugerował Piotr.

--
Kaja

6. Data: 2006-10-20 05:12:21

Od: "medevacs" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie. Ale lekarz powiedział, że te badania są nie potrzebne.

po prostu 99% spoleczenstwa nie ma pojecia o epidemiologii, szczepieniach
itp. dlatego lekarz Tobie, podobnie jak zapewne kazdemu innemu swojemu
pacjentowi nie wytlumaczyl dokladnie o co chodzi tylko uzyl skrotu
myslowego, bo jakby mial kazdemu mowic to co tutaj napisal Piotr to
wiekszosc by nie zrozumiala i musialby potem pol godziny kazdemu
lopatologicznie wyjasniac.

medevacs

7. Data: 2006-10-20 10:04:26

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr napisał(a):

> Zgadza się, "wyszły nowe zarządzenia". Obecnie nie zaleca się rutynowo
> szczepień przypominających.

Ja Kaju oczekuję z niecierpliwością na zarządzenie ministra zdrowia, że nie
wolno na nic chorować, a więc szczepienia są automatycznie zbędne...:)))
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2006-10-20 10:26:25

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

medevacs napisał(a):

> [...]
> myslowego, bo jakby mial kazdemu mowic to co tutaj napisal Piotr to
> wiekszosc by nie zrozumiala i musialby potem pol godziny kazdemu

Po co łopatologicznie? Powiedział prosto i konkretnie:
"badania na przeciwciała są tylko zbędnym wydatkiem".

--
Kaja

9. Data: 2006-10-20 10:27:43

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

j...@n...pl napisał(a):

> Ja Kaju oczekuję z niecierpliwością na zarządzenie ministra zdrowia, że nie
> wolno na nic chorować, a więc szczepienia są automatycznie zbędne...:)))

Ktoś by kasę na tym stracił :-)

--
Kaja

10. Data: 2006-10-22 16:50:37

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@n...pl> napisał w wiadomości

> Ja Kaju oczekuję z niecierpliwo?ci? na zarz?dzenie ministra zdrowia,
> że nie wolno na nic chorować, a więc szczepienia s? automatycznie
> zbędne...:)))

A ja oczekuję z niecierpliwością, kiedy osoby propagujące niezdrowy styl
życia (w tym i potępianą przez naukowców Polskiej Akademii Nauk dietę
rozpowszechnianą przez osobę która nie jest doktorem, a za takiego
uchodzi) znikną z grupy dyskusyjnej związanej z medycyną.

test tolerancji glukozy
Oczy źrenice
prosba o przetlumaczenia
rodzaje torbieli?