Kasztanowiec

11. Data: 2000-08-02 16:07:44

Temat: Kto tu pisal o kasztanowcach????? [Re: Kasztanowiec]
Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mili grupowicze!

Do zywego przerazony pogloska o nadchodzacej apokalipsie kasztanowcow
postanowilem napisac do zrodel, czyli do Szwajcarii, gdzie w ministerstwie
rolnictwa pracuje moja (wirtualna) znajoma. Dostalem dosc zdziwiony list,
ktorego kawalek forwarduje ponizej. Czy ktos (tu uklon w strone Autora
watku) moglby podac dokladne namiary na zrodlo, ktore cos kiedys gdzies
mowilo?

--
dr Maciej Szmit CNA http://www.leto.com.pl/Mszmit
Textile Research Institute http://www.iw.lodz.pl

12. Data: 2000-08-07 23:58:52

Temat: Odp: Kasztanowiec
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to tak, ze wiekszosc lisci (albo nawet wszystkie) sa zdrowo-zielone a
> tylko ich fragmenty (mniejsze lub wieksze) pomarszczone i brazowe. Jest
> wyrazna granica pomiedzy zielonym i brazowym, nie ma tu jakiegos
> przejscia przez np. jasnozielone, zolte itd.

Takie objawy rdzy występują na moim kasztanowcu prawie co rok, szczególnie
intensywnie podczas deszczowego lata. Pamiętam, że kilka lat temu liście
opadły bez jesiennych przebarwień już w połowie sierpnia, ale wiosną
wszystko było OK.

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

13. Data: 2000-08-08 04:56:25

Temat: Re: Kasztanowiec
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:

> [...]
> intensywnie podczas deszczowego lata. Pamiętam, że kilka lat temu liście
> opadły bez jesiennych przebarwień już w połowie sierpnia, ale wiosną

Tylko, ze u nas to nie rdza tylko jakowys owad, ktory w lisciu robi
sobie zerowisko i wygodne mieszkanko - taki plaski kokon w blaszcze
lisciowej.

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl