Kasztanowiec

1. Data: 2001-05-28 14:41:35

Temat: Kasztanowiec
Od: "linkman" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem z kasztanowcem.
Wsadziłem kasztanowca 3 lata temu (ze szkółki). Ma w tej chwili ok. 90cm
wysokości.
Co roku na wiosnę zasilam go nawozem (Azofoska) i co wiosmę wypuszcza nowe
liście ale pod koniec maja zaczynają mu rudzieć i zwijać się liście. Nie ma
na sobie żadnych oznak szkodników ani podejrzanych plam chorobowych. Jak mu
pomóc w jego ciężkim żywocie?
Ziemia, na której jest posadzony to klasa IVz o prawdopodobnie odczynie
kwasowym.
Podobny problem miałem z bzami ale w czwartym roku przy dwukrotnym
stosowaniu nawozu (kwiecień i koniec lipca) zaczynają wyglądać poprawnie.

Jeśli ktoś z grupowiczów ma jakieś doświadczenia z kasztanowcami proszę o
poradę.

2. Data: 2001-06-01 20:57:34

Temat: Re: Kasztanowiec
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "linkman" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>i co wiosmę wypuszcza nowe
> liście ale pod koniec maja zaczynają mu rudzieć i zwijać się liście.

To jest, zdaje się, jakaś choroba. Już nie pamiętam, ale występowała ona na
młodych roślinach tego gatunku.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

3. Data: 2001-06-03 20:33:14

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

To choroba grzybowa. Podobny problem miala kiedys Jagoda ze swoimi
kasztanowcami. Oprocz oprysku zalecano grabienie i palenie lisci na jesieni.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2001-06-05 19:49:53

Od: "Vad" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9ff9se$p7g$...@n...tpi.pl...
> To choroba grzybowa. Podobny problem miala kiedys Jagoda ze swoimi
> kasztanowcami. Oprocz oprysku zalecano grabienie i palenie lisci na
> [...]
Witam !
Pozwolę sobie zapytać , posadziłem kasztanowca z nasion i z czterech trzy mi
wyrosły.
Mają po dwa tygodnie i po dwa liście. Chcę je docelowo wysadzić w lesie
mieszanym (sosna , brzoza) do gruntu. Kiedy to mogę zrobić ? , czy szlag ich
nie trafi zimą ? czy może niech rok posiedzą w doniczkach w mieszkaniu ? i
ostatnie ; dałem za małe doniczki , można by je teraz (póki małe) przesadzić
razem z ziemią do większych ?
poradźcie proszę pozdr.vad

5. Data: 2001-06-05 23:06:55

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Vad" <b...@b...pl> wrote in message news:9fjhho$1de$3@news.tpi.pl...
> [...]
> mieszanym (sosna , brzoza) do gruntu. Kiedy to mogę zrobić ? , czy szlag ich

Zgodnie z moja filozofia ogrodnicza, jezeli je szlag trafi
zima, to znaczy, ze byly za slabe. A najlepiej od razu do
gruntu. Wyrosna te, ktore byly najsilniejsze i trafily na
warunki im odpowiadajace.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2001-06-07 18:46:30

Od: "Vad" <b...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9fjqjg$oe8$...@h...iupui.edu...

> [...]
> zima, to znaczy, ze byly za slabe. A najlepiej od razu do
> gruntu. Wyrosna te, ktore byly najsilniejsze i trafily na

Witam Panie Michale
Dowiedziałem się dzisiaj , że to jest roślina jednoroczna (ogrodnik ze mnie
żaden , nawet nie amator) czyli rośnie sezon owocuje i obumiera. Nasiona się
zbiera , wiosną sadzi i tak wkoło wojtek. Jak to prawda to na cholere mnie
one na działce , niech siedzą w doniczkach na balkonie i nie znają wolności
:-)
pozdr.vad

7. Data: 2001-06-07 20:34:03

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Vad" <b...@b...pl> wrote in message news:9fon6u$n0l$1@news.tpi.pl...
> [...]
[...]
> [...]
> one na działce , niech siedzą w doniczkach na balkonie i nie znają wolności

To co to za roslina? Kasztanowiec (Aesculus) to takie duze drzewo,
co za owoce ma kasztany. I bynajmniej nie jest jednoroczny.
Czy te nasiona to byly kasztany?

A nasiona roslin jednorocznych czesto bardzo dobrze
wysiewaja sie same nawet w warunkach ogrodowych.
Raz sie posieje, a potem one juz same wkolo wojtek :-)

Pozdrowienia,
Michal

8. Data: 2001-06-08 07:18:23

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisal:

> (...)
> To co to za roslina? Kasztanowiec (Aesculus) to takie duze drzewo,
> co za owoce ma kasztany. I bynajmniej nie jest jednoroczny.
> Czy te nasiona to byly kasztany?

Jest taka roślinka jednoroczna, potocznie nazywana kasztanowcem
Nie wiem, jak się fachowo nazywa. Wyrasta czasem na bardzo
wielkiego dyla (wielkość porównywalna do litworu). Jeżeli ma rosnąć na
balkonie, to potrzebna mu będzie duża donica. Są też z czerwonymi liśćmi.

Krycha

9. Data: 2001-06-08 07:42:05

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wielkiego dyla (wielkość porównywalna do litworu). Jeżeli ma rosnąć na
balkonie, to potrzebna mu będzie duża donica. Są też z czerwonymi liśćmi.

Pewnie chodzi o Ricinus communis (Racznik pospolity, kleszczowina) liscie
faktycznie klapowane podobne do kasztanowca.
W naszym klimacie uprawiany jako roslina jednoroczna.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

10. Data: 2001-06-08 14:04:54

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bogusław Radzimierski <a...@o...pl> w wiadomości
do grup dyskusyjnych
napisał:NEBBLFJNAKKBHHNHHIKJKEMLCGAA.abies@ogrod-bot
aniczny.pl...
[...]
> Pewnie chodzi o Ricinus communis (Racznik pospolity, kleszczowina)
liscie
> faktycznie klapowane podobne do kasztanowca.
> W naszym klimacie uprawiany jako roslina jednoroczna.
Podobne owoce [kolczaste] ma też:
Echinocystis lobata (F.Michx.) Torr. & A. Gray - kolczurka klapowana,
roślina ozdobna i miododajna, jednoroczna, terofit lub pnącze.
Pochodzi z Ameryki Pn.; w Polsce pojawiła się w XX w.
Pozdrawiam Jerzy

Test nie otwierać
Szerszenie?
Dziwna roślina