Kawitacja a gojenie blizn

1. Data: 2012-04-28 16:06:56

Temat: Kawitacja a gojenie blizn
Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy kawitacja przyspiesza gojenie blizn?
Czy ktoś może miał robiony kiedyś peeling kawitacyjny
i mógłby, a w zasadzie mogłaby opisać ten zabieg
(jaka moc urządzenia, jaka powierzchnia skóry, ile trwał itp.)
i jakie są jego efekty?

2. Data: 2012-04-28 20:13:51

Temat: Re: Kawitacja a gojenie blizn
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-28 18:06, Jarek.E pisze:
> Czy kawitacja przyspiesza gojenie blizn?

Nie słyszałam o tym. Służy przede wszystkim do (niezbyt głębokiego)
oczyszczania skóry.

> Czy ktoś może miał robiony kiedyś peeling kawitacyjny
> i mógłby, a w zasadzie mogłaby opisać ten zabieg
> (jaka moc urządzenia, jaka powierzchnia skóry, ile trwał itp.)
> i jakie są jego efekty?

Miał. Na twarzy. Sam zabieg trwał około 20-30 minut, a potem jeszcze
dodatkowe maseczki itd.
Kosmetyczka przesuwa po skórze taką zimną płaską głowicę (przy okazji ta
głowica rozpyla taką mgiełkę wodną). Zabieg kompletnie bezbolesny, więc
ja go chętnie wybieram, bo nie lubię tradycyjnego oczyszczania, ani
żadnych inwazyjnych peelingów (mam bardzo wrażliwą cerę). Rzeczywiście
cera jest po tym zabiegu odświeżona, jaśniejsza, ale żeby uzyskać efekt
dobrego oczyszczenia, to trzeba zrobić ten peeling kilka razy, a
najlepiej wykonywać go regularnie.

Ewa

3. Data: 2012-04-28 20:39:09

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-28 22:13, medea pisze:

> [...]
> cera jest po tym zabiegu odświeżona, jaśniejsza, ale żeby uzyskać efekt
> dobrego oczyszczenia, to trzeba zrobić ten peeling kilka razy, a

W przypadku ultradźwięków kawitacja zachodzi na głębokości kilku mm.
Oczywiście im bliżej powierzchni tym silniej, ale przy ultradźwiękach
nie można jej ograniczyć tylko do powierzchni kontaktu ze źródłem.
I działanie wgłębne powinno redukować ryzyko bliznowca oraz tkankę
łączną gojącej się rany do niezbędnego minimum.
A co to znaczy regularnie? Tzn. ile razy i w jakim czasie?
Tylko bez podpuchy proszę ;)
BTW ten zabieg kosztuje chyba coś ok. 200 zł?

4. Data: 2012-04-28 21:35:52

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-28 22:39, Jarek.E pisze:

> [...]
> I działanie wgłębne powinno redukować ryzyko bliznowca oraz tkankę
> łączną gojącej się rany do niezbędnego minimum.

No nie wiem o jakim dokładnie zabiegu mówisz. Czy masz na myśli taki,
który można zrobić w zwykłym zakładzie kosmetycznym?
Z tego co mówiła kosmetyczka, głębokich zanieczyszczeń nie usuniesz tym
zabiegiem. O bliznach w ogóle nic nie słyszałam, anie nie miałam też
takiej potrzeby.

> A co to znaczy regularnie? Tzn. ile razy i w jakim czasie?

W celach oczyszczających cerę - mniej więcej raz na miesiąc lub dwa.
Zależy od skóry.

> Tylko bez podpuchy proszę ;)
> BTW ten zabieg kosztuje chyba coś ok. 200 zł?

Bez przesady. Ja płaciłam u kosmetyczki około 100zł za oczyszczanie,
masaż twarzy i potem maseczkę z alg.

Ewa

5. Data: 2012-04-29 06:10:38

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-28 23:35, medea pisze:

> [...]
> Zależy od skóry.

> Bez przesady. Ja płaciłam u kosmetyczki około 100zł za oczyszczanie,

Mówię ogólnie o zjawisku kawitacji, które jest bardzo groźne.
Niszczy stal i żeliwo jak papier.
Jego efekt powierzchniowy wygląda w makroskali tak:
http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Turb
ine_Francis_Worn.JPG&filetimestamp=20060425075022
Natomiast w przypadku ultradźwięków uszkodzenia są znacznie większe i
wnikają w głąb.
Byłem zaskoczony gdy usłyszałem o wykorzystaniu kawitacji w kosmetyce
i w pierwszej chwili pomyślałem właśnie o gojeniu się blizn po ranach
lub po jakichś wypryskach.

6. Data: 2012-04-30 00:09:59

Od: "plumke.pl" <plumke(2+shift)plumke.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>I działanie wgłębne powinno redukować ryzyko bliznowca oraz tkankę łączną
>gojącej się rany do niezbędnego minimum.

to dosc smiale twierdzenie

...ja wiem ze jeden z wiodacych producentow maszyn do kawitacji odradza
stosowanie na swierze blizny

plumke

7. Data: 2012-04-30 03:12:51

Od: "Jarek.E" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-04-30 02:09, plumke.pl pisze:

> to dosc smiale twierdzenie
>
> ...ja wiem ze jeden z wiodacych producentow maszyn do kawitacji odradza
> stosowanie na swierze blizny
>
> plumke

Który?

8. Data: 2012-04-30 15:49:58

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek.E" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Byłem zaskoczony gdy usłyszałem o wykorzystaniu kawitacji w kosmetyce
> i w pierwszej chwili pomyślałem właśnie o gojeniu się blizn po ranach lub

Kawitacja i sonoluminiscencja to ulubiony temat bajkopisarzy.
Wzery na czesciach metalowych to erozja elektrochemiczna. Tam gdzie
pecherzyki powstaja jest inne napiecia niz tam gdzie sie "zatrzaskuja".
Powstaje ogniwo i korozja elektrochemiczna.
Odkryli to Rosjanie zaraz po wojnie i potwierdzili Japonczycy.

Kawitacja "Niszczy stal i żeliwo" ale niemetale zaledwie laskocze.
S*

9. Data: 2012-05-01 00:48:35

Od: "plumke.pl" <plumke(2+shift)plumke.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Który?

wloski bios

WZW B - szczepienie
O tyłku.
Czy ci indusi co nic nie jedza i żyja nie mają zwykłej anoreksji?
Czy siemię lniane to trucizna?
holter a seks