Kiedy zazywac ranigast

1. Data: 2002-04-25 15:11:07

Temat: Kiedy zazywac ranigast
Od: "Patryk" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastal mi przepisany ranigast gdyz mam problemy z zaoladkiem spowodowane
nerwica. Nadkwasota badz wrzody ciezko mi powiedziec. Czuje pieczenie i
czasem pojawiaja sie biegunki. Kiedy najlepiej zazywac lek. Rano przed
sniadaniem czy po bo najgorzej czuje sie po sniadaniu. Pierwszy posilek dnai
jest dla mnie zawsze najgorszy.

2. Data: 2002-04-25 17:26:32

Temat: Re: Kiedy zazywac ranigast
Od: "asze2" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak miałem przepisany Ranigast - to brałem go co 12 godz przed
jedzeniem.Jeśli chcesz go brać profilaktycznie to proponuję na noc przed
kolacją. Niezapomnij iż wrzodowiec je często i małymi porcjami

3. Data: 2002-04-25 18:26:29

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <aa95r2$832$1@news.tpi.pl>, P...@p...onet.pl says...
> [...]
> sniadaniem czy po bo najgorzej czuje sie po sniadaniu. Pierwszy posilek dnai

Po pierwsze to idz i grzecznie popros o cos nowoczesniejszego a nie
zabytki. Obecnie podaje sie inhibitory pompy protonowej (np. Losec) a
nie zabytki z okresu przedpotopowego jak ranigast.

4. Data: 2002-04-25 18:54:19

Od: "Huxley" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Po pierwsze to idz i grzecznie popros o cos nowoczesniejszego a nie
> zabytki. Obecnie podaje sie inhibitory pompy protonowej (np. Losec) a
> nie zabytki z okresu przedpotopowego jak ranigast.
Warto pamiętać, że preparatu Losec nie zaleca się do długotrwałych kuracji,
ponieważ stwierdzono, że wzmożone wydzielanie gastryny, które ten lek
powoduje, działa nowotwórczo na błony śluzowe.
H.

5. Data: 2002-04-26 05:32:16

Od: "Pat" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przez jaki okres czasu zazywales ten lek ? Czy przynioslo to poprawe
calkowita czy tylko poprawilo sie na jakis czas. Biore to od 3 tygodni 1
tabletke dziennie. Wieczorem czuje sie dobrze ale najgorzej rano po
pierwszym posilku.
Z gory dziekuje za odpowiedz

6. Data: 2002-04-26 07:20:20

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Patryk wrote:

> [...]
> sniadaniem czy po bo najgorzej czuje sie po sniadaniu. Pierwszy posilek dnai

Ja nie rozumiem: przepisano ci ranigast, a ciężko powiedzieć, co ci jest? To
albo zmień lekarza (jeśli to lekarz nie wie, co ci jest), albo zmień swój
stosunek do leczenia (jeżeli ty nie jesteś w stanie zapamiętać, co ci jest).

Leki generalnie należy przyjmować najpóźniej godzinę przed posiłkiem albo
najwcześniej dwie godziny po posiłku - są od tej zasady wyjątki, ale ranitydyna
do nich nie należy. W każdym razie jeżeli leczenie jest nieskuteczne, to nie
jest to wina czasu podania leku, tylko albo dawki, albo trzeba zmienić lek na
silniej działający (może wystarczy dłużej działający lek z tej samej grupy, a
może potrzebny jest inhibitor pompy protonowej, jak np. omeprazol / Losec)

Leszek

7. Data: 2002-04-26 07:20:32

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pat wrote:

> [...]
> calkowita czy tylko poprawilo sie na jakis czas. Biore to od 3 tygodni 1
> tabletke dziennie. Wieczorem czuje sie dobrze ale najgorzej rano po

Efekt terapeutyczny ranitydyny zależy od dawki, jeżeli jedna mała dawka dziennie
nie wystarcza (nie napisałeś, jaka to dawka), to może potrzebna jest większa
dawka, ew. zmiana leku na dłużej działający, albo na lek z grupy inhibitorów
pompy protonowej (omeprazol i podobne). A w ogóle to jakie jest rozpoznanie? czy
była wykonana gastroskopia?

Leszek

8. Data: 2002-04-26 07:24:02

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

jacek wrote:

> Po pierwsze to idz i grzecznie popros
> o cos nowoczesniejszego a nie zabytki.
> Obecnie podaje sie inhibitory pompy protonowej
> (np. Losec) a nie zabytki z okresu przedpotopowego jak ranigast.

Jasne, w momencie wprowadzenia Losecu na rynek skuteczność ranitydyny spadła do
zera, he he .

A w momencie wprowadzenia na rynek nowego modelu Corolli starsze modele się
rozpadły na kawałki i zardzewiały do szczętu.

Leszek

9. Data: 2002-04-26 07:24:46

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Huxley wrote:

> [...]
> ponieważ stwierdzono, że wzmożone wydzielanie gastryny, które ten lek
> powoduje, działa nowotwórczo na błony śluzowe.

Tralalala. Zaleca się, zaleca, np. w przypadkach refluksu. A z tym działaniem
"nowotwórczym" to bym radził nie przesadzać.

Leszek

10. Data: 2002-05-06 14:25:01

Od: "Krzych" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Po pierwsze to idz i grzecznie popros o cos nowoczesniejszego a nie
> zabytki. Obecnie podaje sie inhibitory pompy protonowej (np. Losec) a
> nie zabytki z okresu przedpotopowego jak ranigast.

Popieram zdanie kolegi;
jeśli koniecznie ranigast to: na noc a ile sam musisz sprawdzić;
inhibitory pompy są lepsze (przede wszystkim dłużej działają) np.
pantoprazol/controloc 1x dziennie przed lub w trakcie śniadania.
pozdr.
Krzych

Łowcy skórek?
NOWE STRONKI MEDYCZNE