Kilka pytań !!!

1. Data: 2003-07-11 12:31:00

Temat: Kilka pytań !!!
Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie mili klubowicze !!!
Mam kilka pytań, które nie dają mi spokoju, ale wiem , że mi pomożecie.
Od niedawna mam nową kuchenkę i nowiutki piekarnik (gazowy). tam gdzie
mieszkałam wcześniej była stara kuchenka i nie było mozliwości pieczenia
niczego.
Teraz już nie mam wymówki i zaczęłam wielkie pieczenie.
Powiedzcie mi proszę , czy piekarnik zawsze musi być nagrzany? Czy ciasto po
upieczeniu trzeba zaraz wyjąć czy chwilę ma tam jeszcze poleżeć? Dlaczego
moje placki podnoszą się podczas pieczenia a później równie szybko opadają ?
Moja koleżanka twierdzi, że trzeba zamykać podczas pieczenia wszystkie okna
, czy to prawda ?
Będę wdzięczna za odpowiedzi i inne rady !!!

IWONA, która już pisała na grupę.

1. Data: 2003-07-12 22:42:27

Temat: Re: Kilka pytań !!!
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Powiedzcie mi proszę , czy piekarnik zawsze musi być nagrzany?

To zależy, co pieczesz...

> Czy ciasto po
> upieczeniu trzeba zaraz wyjąć czy chwilę ma tam jeszcze poleżeć?

Zależy jakie ciasto. Sernik może a nawet powinien poleżeć. Biszkopt
wyjmujesz od razu.

> Dlaczego
> moje placki podnoszą się podczas pieczenia a później równie szybko opadają
?

Zły przepis. Niedopieczone. Masz pecha?

> Moja koleżanka twierdzi, że trzeba zamykać podczas pieczenia wszystkie
okna
> , czy to prawda ?

Zabobon.

> Będę wdzięczna za odpowiedzi i inne rady !!!

Zacznij od przepisu na ciasto rabarbarowe Netusi. Rabarbar to już ze sklepów
znikł, ale z morelami będzie super. Nie ma szans żeby nie wyszło.

Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-07-12 23:58:37

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> To zależy, co pieczesz...

> Zależy jakie ciasto. Sernik może a nawet powinien poleżeć. Biszkopt
> wyjmujesz od razu.

Pewnie to herezja, co piszę, ale ja nie wyjmuję, tylko zaraz po wyłączeniu
piekarnika przykrywam okrągła tacą, dopasowana do rozmiarów tortownicy i tak
zostawiam. Odkad zaczęłam tak robić, nigdy mi nie opada, jest równy, wilgotny i
bardzo łatwo ściąga się "skórkę", która powstaje na wierzchu, dzięki czemu o
wiele łatwiej go nasączyć. Oczywiście dotyczy to biszkopta do przybrania
galaretką lub kremem, a nie np. pieczonego z owocami. Wersja ulubiona przez
moją rodzinę, to wszechstronne wykorzystanie mrożonych truskawek. Nasączam
ciasto sokiem (z mrożonych, a następnie rozmrożonych truskawek) przybieram
truskawkami (nie rozmrożonymi, oczywiście) i na koniec zalewam truskawkową
galaretką.

Pozdrawiam
Lama

1. Data: 2003-07-13 09:02:33

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 11 Jul 2003 14:31:00 +0200, "Iwona" <i...@p...onet.pl>
wrote:

>Dlaczego
>moje placki podnoszą się podczas pieczenia a później równie szybko opadają ?

Upiecz puchatka! (<bc6tgk$ipj$1@atlantis.news.tpi.pl>)
Mi tez sie wszystko wklęsa, tylko puchatek pozostaje wypukły :) Mniam!

>Moja koleżanka twierdzi, że trzeba zamykać podczas pieczenia wszystkie okna
>, czy to prawda ?

Pierwsze słysze, choć może to nie jest bez sensu.

>Będę wdzięczna za odpowiedzi i inne rady !!!

Nie trzymaj się na siłe czasu pieczenia podanego w przepisie. Obserwuj
i sprawdzaj patyczkiem czy wychodzi suchy z ciasta. Taka moja zasada:
lepiej trochę dłużej niż za krótko :)

--
Pozdrawiam, Sabina

to jeszcze czajnik