Kiszona kapusta

1. Data: 2003-11-21 22:15:35

Temat: Re: Kiszona kapusta
Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 20 Nov 2003 16:36:57 +0100, "Joanna Duszczyńska"
<j...@p...onet.pl> wrote:

>Zasadniczo tylko kapusta i sól, ale można dla podbarwienia dodać odrobine
>utartej marchwi...

Pare jablek w calosci, pare innych roznosci - ale to juz dobieranie
pod konkretny smak.

--
Darek

1. Data: 2003-11-22 18:58:53

Od: "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bpkfgo$p66$1@news.onet.pl...

> A propos krewetek. Michał zakłada nowe akwarium kupił do niego krewetki
> filtrujące i w ciągu 4 dni wszystkie mu zdechły. :-(

A w tym akwarium woda już była dojrzała Joanno? Krewetki są dość warżliwe,
zmiana parametrów wody mogła okazać się nie do zniesienia dla nich.

Pozdrawiam

Marzenna Kielan
Magazyn Akwarium
www.MagazynAkwarium.pl

1. Data: 2003-11-22 21:42:09

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> A w tym akwarium woda już była dojrzała Joanno? Krewetki są dość warżliwe,
> zmiana parametrów wody mogła okazać się nie do zniesienia dla nich.

Może... ale były z nimi jeszcze 3 krewetki w innym gatunku - takie całe
przezroczyste - i te czują się świetnie... Cóż... Zobaczymy, co będzie
dalej...
W każdym razie obiadu na pewno z nich nie będzie, ale przyjemnie jest
popatrzeć na nie po obiedzie... :-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-11-23 17:43:33

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witaj Darku :)

Po pierwsze najważniejsze jest cienutkie poszatkowanie kapusty, pamiętaj jak
najcieńsze, do tego zetrzyj osobno troche marchewki (duże oczka) i cebule na
cieńkie krążki.
Kapuste (nie wszystką) wsyp do szerokiego pojemnika, zasyp małą ilością soli i
zacznij UBIJAĆ aby puściła sok, nie za dużo żeby nie wyszła sieczka, mają
tylko włókna zostać rozdarte, dostyp troche marchwi i cebulki i ubijaj dalej,
potem wsyp następną warstwe kapusty, marchwi i cebuli na tą ubitą, posyp solą
i znowu ubijaj, jeżeli będzie nadmiar wody to go odlej, spróbuj tą wode,
jeżeli będzie za mało słona to przy następnej warstwie dostyp soli. Jak
skończą sie już warstwy przykryj samą kapuste workiem żeby nic nie wpadł,
połóż coś (talerz) na kapuche i obciąż słoikiem z wodą lub czystym kamieniem.
Wystaw w ciepłe miejsce (ale nie gorące) i za pare dni sprawdz czy nie jest za
sucha, jeżeli będzie to rozrób wody z solą i zalej (ale żeby nie pływała)
troszke ją tak rękoma ugniataj żeby woda sie rozeszła, po 10-11 dniach kapusta
jest gotowa, polecam zrobić z odrobiną cebuli i marchwi, smak staje sie
jeszcze lepszy a surówka nie wymaga żadnych dodatków poza olejem i pieperzem :)

powodzenia :)))
P.S właśnie zrobiłam drożdżaka z taką swojską kapustą a zamówienia na kilka kg
płyną jak woda w kranie :)
Jakbyś sie pogóbił to pisz 3360448 lub h...@o...pl :)

Szaszłyki - pytanie
Kolacja
Szarlotka Fiony z mysla o tych co zakalce pieka
ciasto orzechowe -pilnie rada potrzebna
"Bananowa pychotka" - recenzja