Klasa integracyjna czy zwykla?

1. Data: 2007-04-18 15:09:06

Temat: Klasa integracyjna czy zwykla?
Od: "Wioletta" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Liczba uczniów w oddziale integracyjnym powinna wynosić od 15 do 20 w tym
od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych - dzieci z normą intelektualną oraz z
zaburzeniami emocjonalnymi pierwotnymi: nieśmiałe, lękliwe z zespołami
lękowymi z nadpobudliwością psychoruchowa."

Chodzi o 1 klase podstawowki. Dodam, ze w oddziale integracyjnym oprocz
wychowawcy jest drugi nauczyciel - pedagog wspierajacy.
Ktora klase wybralibyscie dla dziecka? Nie chodzi mi o porade - ja juz
wybralam :)

Wioletta.

2. Data: 2007-04-18 16:14:05

Temat: Re: Klasa integracyjna czy zwykla?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Wioletta" <w...@w...pl> wrote in message

> Ktora klase wybralibyscie dla dziecka? Nie chodzi mi o porade - ja juz
> wybralam :)

Zależy, dla jakiego dziecka:)
Dla mojego - zwyczajną (i dlatego taką kiedyś wybrałam).
Anka

3. Data: 2007-04-18 16:26:24

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wychowawcy jest drugi nauczyciel - pedagog wspierajacy.
> Ktora klase wybralibyscie dla dziecka? Nie chodzi mi o porade - ja juz

raczej zwyczajna .
p.

4. Data: 2007-04-18 16:30:42

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ktora klase wybralibyscie dla dziecka? Nie chodzi mi o porade - ja juz
> wybralam :)

Ja daję w przyszłymr oku do integracyjnej. Ale wiem, z jaką
niepełnosprawnoscią są do niej dzieci zapisane. Nie zgodziłabym się na
integracyjną, gdyby było tam zapisane choć jedno dziecko z ADHD (to moja
prywatna opinia).

d.

5. Data: 2007-04-18 16:51:13

Od: "natahs" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wioletta" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wychowawcy jest drugi nauczyciel - pedagog wspierajacy.
> Ktora klase wybralibyscie dla dziecka? Nie chodzi mi o porade - ja juz

Witaj

Mam córkę, rocznik 2000. Chodzi do 1 klasy (poszła rok wcześniej). Chodzi
właśnie do klasy integracyjnej. Jestem zadowolona (ona zresztą też). Uważam
ze to dobry wybór.

Pozdro
Natasza

6. Data: 2007-04-18 16:58:44

Od: "Wioletta" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "natahs" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mam córkę, rocznik 2000. Chodzi do 1 klasy (poszła rok wcześniej). Chodzi
> właśnie do klasy integracyjnej. Jestem zadowolona (ona zresztą też).
> Uważam ze to dobry wybór.

Moj wybor tez padl na integracyjna, przede wszystkim z uwagi na mniejsza
liczebnosc klasy (w zwyklej jest ponad 30) no i dwoje nauczycieli.

Wioletta.

7. Data: 2007-04-18 17:06:30

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota ***" <d...@W...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> niepełnosprawnoscią są do niej dzieci zapisane. Nie zgodziłabym się na
> integracyjną, gdyby było tam zapisane choć jedno dziecko z ADHD (to moja

Nie masz żadnej gwarancji, że takiego dziecka nie będzie, ani w klasie
zwykłej, ani w integracyjnej.
Może być nawet gorzej w klasie integracyjnej - dziecko z ADHD, ale bez
diagnozy oraz leczenia, z którym rodzice nie mogą sobie poradzić, więc
zapisują je do klasy integracyjnej, bo tam dwoje nauczycieli jest więc sobie
poradzą... i takich dzieci jest tak cały komplet 15 sztuk - tych oficjalnie
zdrowych.
Jeśli jednak ADHD jest zdiagnozowane i dziecko ma odpowiednią terapię, to w
żadnej klasie nie będzie z nim problemu. Po prostu trzeba z takim dzieckiem
umieć postępować i tyle...
Joanna (syn Michał 20 lat, córka Anna 18 lat)
http://jduszczynska.republika.pl/

8. Data: 2007-04-18 17:09:04

Od: "Sabada" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niepełnosprawnoscią są do niej dzieci zapisane. Nie zgodziłabym się na
> integracyjną, gdyby było tam zapisane choć jedno dziecko z ADHD (to moja

-ADHD nie kwalifikuje dziecka do klasy integracyjnej, dzieci te są klasach
zwykłych. Niezdiagnozowane też.
S.

9. Data: 2007-04-18 17:19:19

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabada"

> -ADHD nie kwalifikuje dziecka do klasy integracyjnej, dzieci te są klasach
> zwykłych. Niezdiagnozowane też.

I tak, i nie. Zależy od orzeczenia, jeśli ma orzeczenie o kształceniu w
klasie integracyjnej, to tam trafia (o ile są takie klasy w danej szkole).
Mam dziecko z nadpobudliwością w integracyjnej, ma odpowiednie papiery i
bezustanny, tzn. także w czasie przerw, nadzór nauczyciela wspomagającego.
Ale trafiałam na ADHDowców i w zwykłych klasach.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

10. Data: 2007-04-18 17:26:28

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska"
> [...]
> zapisują je do klasy integracyjnej, bo tam dwoje nauczycieli jest więc
> sobie poradzą... i takich dzieci jest tak cały komplet 15 sztuk - tych

Musiałaś trafić na wyjątkowo lekkomyślą lub początkującą kadrę, jeżeli
stworzyli taki zestaw.

> Jeśli jednak ADHD jest zdiagnozowane i dziecko ma odpowiednią terapię, to
> w żadnej klasie nie będzie z nim problemu. Po prostu trzeba z takim
> dzieckiem umieć postępować i tyle...

Niestety, nie zawsze. Odpowiednia terapia i właściwe postępowanie nie
eliminuje, bo zwyczajnie nie może, wszystkich niepożądanych bodźców.
Ogranicza je jedynie. Dziecko też ma swoje lepsze i gorsze dni. Zwrot 'w
żadniej klasie nie będzie z nim problemu' jest wysoce optymistyczny.
Czasami, ze względu na bezpieczeństwo innych dzieci (i nauczycieli),
przyznaje się nauczanie indywidualne lub ogranicza liczbę zajęć z resztą
dzieci do kilku tygodniowo. I nie wynika to z błędów w postępowaniu, czy
braku terapii.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.
(c) Jakub "Cubituss" Kowalski

Co na rozstępy?
Kolczyk
Skutki uboczne wprowadzenia mundurków?