Kluski z makiem

1. Data: 2002-12-12 10:57:46

Temat: Kluski z makiem
Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poszukuję osób, dla których kluski z makiem w postaci opisanej poniżej
stanowią tradycyjną potrawę wigilijną.

Mak: namoczony w mleku, zmielony, z bakaliami. Standard.
Kluski: ciasto jak na pierogi w formie dużych (do 2 centymetrów)
zacierek (awałeczek ciasta wkładamy między dłonie i wałkujemy
do postaci końcowej)

Kluski gotujemy w osolonej wodzie, gorące mieszamy z makiem i na stół.

Kluczowa jest forma klusek - spotkałam już wersję z łazankami czy
makaronem typu "wstążka", zacierkowate znalazłam tylko u swojej rodziny
i jestem ciekawa czy to jakaś wariacja wprowadzona przez którąś
pra(pra)babcię czy po prostu miałam pecha w poszukiwaniach.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2002-12-12 13:16:34

Temat: Re: Kluski z makiem
Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo'Asia" <J...@r...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i jestem ciekawa czy to jakaś wariacja wprowadzona przez którąś
> pra(pra)babcię czy po prostu miałam pecha w poszukiwaniach.

U nas zawsze były kluski z makiem, ale typu "nitki". Kiedyś jak mama sama
robiła makaron nazywały się "krojone". Uwielbiam je, ale dawno już nie
jadłam bo ciocia, która też je lubiła nie żyje a reszta rodzinki nie lubi.
Dla jednej osoby nie bardzo chce się robić...
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-12-12 13:22:31

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> napisała:
> U nas zawsze były kluski z makiem, ale typu "nitki". Kiedyś jak mama sama
> robiła makaron nazywały się "krojone".

To prawda, kluski byly krojone, ale nie takie znow nitki... po prostu
kluski krojone i juz :)
Zawsze byly za czasow mojej babci i zawsze mi smakowaly.
Jesli czasu wystarczy, to byc moze zrobie je na wigilie.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-12 13:28:23

Od: "Gośka z Lublina" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Zawsze byly za czasow mojej babci i zawsze mi smakowaly.
> Jesli czasu wystarczy, to byc moze zrobie je na wigilie.

Jak moja mama (albo babcia) kroila to wychodziły nitki, a jak ja to .......
o matko lepiej nie mówić. Po prostu kluchy!!!!! Tak samo jak uszka. Mojej
mamy były uszka a moje.... uszy świńskie.
Pozdr. - Gośka (Lublin)

1. Data: 2002-12-12 13:35:16

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla wrote:

> [...]
> Zawsze byly za czasow mojej babci i zawsze mi smakowaly.
> Jesli czasu wystarczy, to byc moze zrobie je na wigilie.

U mnie i w okolicy - lazanki (uazanki :-))

Krycha

1. Data: 2002-12-12 13:40:07

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o matko lepiej nie mówić. Po prostu kluchy!!!!! Tak samo jak uszka. Mojej
> mamy były uszka a moje.... uszy świńskie.

:)) Gosiu, pamietaj, ze cwiczenie czyni mistrza :)
Nie kazdy rodzi sie od razu z talentem kulinarnym, ale wystarczy troche
cierpliwosci, no i czasu, a wszystko sie uda.
Ja tez nie umiem kroic klusek na niteczki, ale i tak sa dobre, nawet te grubsze.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-12-12 15:41:46

Od: "KaRoLa" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie w domu to sa kluski a nie makaron :-)
Zatem te kluski sa takie jak leniwe tylko ze z sera a nie ziemniakow.
Pozdrawiam
K.

1. Data: 2002-12-12 23:03:17

Od: "almadka" <a...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do postaci końcowej)
>
> Kluski gotujemy w osolonej wodzie, gorące mieszamy z makiem i na stół.

Zdecydowanie w calosci popieram! Cos innego to juz by nie byly kluski z
makiem w mojej rodzinie! Moja mama nauczyla sie robic je od swojej
tesciowej, a mojej sw. pamieci babci, ktora pochodziła zza Buga i moze
stamtad przywiozla sposob przyrządzania tej potrawy.

pozdrawiam
almadka

maszynka do mielenia....maku
Plesniaki
keks świąteczny
szukam przepisu - ciasto z orzechów włoskich
wino - lux