Knajpy w Lublinie i Zamosciu

1. Data: 2002-06-19 11:56:26

Temat: Re: Knajpy w Lublinie i Zamosciu
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "cezary gmyz" <c...@z...dwws.pl> napisal w wiadomosci
news:aekqs9$hot$1@news.onet.pl...
> Wybieram sie do tych pieknych miast z cudzoziemcami co mozecie polecic,
> szczegolnie ze swoiskich miejsc i specjalow. Z gory wielkie dzieki
> Czarek

No poczytalem sobie co znawcy Lublina i kuchni proponuja i.... kiepsko to
widze! :-(
Macdonaldyzacja po prostu. No moze nie dokladnie, ale te pizze, te
restauracje, ktorych menu i kucharzy trudno odróznic od czegokolwiek w
dowolnym miejscu w Polsce....
A juz polecanie tzw. "Karczmy slupskiej" (dawniej "Pod Fafikiem") dla
cudzoziemców jest co najmniej nietaktem. No.... chyba, ze
menelsko-apaszowsko-k..... folklor chce im sie pokazac.... :-(((

Mysle, Czarek, ze powinienes zaprowadzic swoich gosci do "Zadory". To jest
taka schowana w podwórku, przy Rynku starego miasta (obok ksiegarni)
kawiarnia - nalesnikarnia (o rany! co za slowo!, ale tak to sie nazywa!).
Miejsce urocze, oryginalny wystrój, a w menu... kilkadziesiat rodzajów
nalesników, w tym ze 30 rodzajów genialnych nalesników gryczanych!!!!
Szczególnie polecam znakomite, olbrzymie ( wystarcza za caly obiad)
nalesniki gryczane z borowikami i kapusta, lub z watróbka! Genialne!
I ceny niewygórowane! :-))))
Pozdrawiam , z Lublina oczywiscie :-)
Janusz

1. Data: 2002-06-19 12:28:27

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle, Czarek, ze powinienes zaprowadzic swoich gosci do "Zadory". [...]

A tu jej nie ma:
http://www.lsi.lublin.pl/res/restaura.htm
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

1. Data: 2002-06-19 12:33:07

Od: "Tomasz Oleksa" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> restauracje, ktorych menu i kucharzy trudno odróznic od czegokolwiek w
> dowolnym miejscu w Polsce....

Jasne a naleśniki to potrawa charakterystyczna dla lubelszczyzny i nigdzie
indziej nie spotykana :)

> A juz polecanie tzw. "Karczmy slupskiej" (dawniej "Pod Fafikiem") dla
> cudzoziemców jest co najmniej nietaktem. No.... chyba, ze
> menelsko-apaszowsko-k..... folklor chce im sie pokazac.... :-(((

Nigdy nie widziałem tam ani menela ani k..... a jedzenie jest bardzo smaczne
szczególnie pierogi i klimat 100% swojski. Ale jeżeli ktoś chce się kierować
snobistcznymi uprzedzeniami...
pzdr

1. Data: 2002-06-19 19:58:41

Od: "Defiant" <D...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wybieram sie do tych pieknych miast z cudzoziemcami co mozecie polecic,
> szczegolnie ze swoiskich miejsc i specjalow. Z gory wielkie dzieki
> Czarek

"Chate" na Nadbystrzyckiej polecam (jest tez odpowiednik przy Teatrze
Osterwy)
... niektorzy jeszcze w Lublinie pamietaja "Przystan" na rogu Kunickiego i
Zemborzyckiej :-)))
za studenckich czasow niejeden wybieral sie tam aby porzadnie podjesc mimo
obitego blacha barku. Aktualnie zrobilo sie tam bardzo przyjemnie (chciaz
wczesniej tez na nastroj nie narzekalem), zarelko jest b.dobre, szczegolnie
polecam szynke wlasnej roboty, ... mniam.

SMACZNEGO

1. Data: 2002-06-20 06:41:29

Temat: [OT] Re: Knajpy w Lublinie i Zamosciu i tylko do Janusza Czapskiego;-)
Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a)

Szanowny Panie,

> No poczytalem sobie co znawcy Lublina i kuchni proponuja i.... kiepsko to
> widze! :-(

Ja tak kiepsko tego nie widze, jak Pan... a o knajpie o ktorej Pan pisze w
zyciu nie slyszalam, pytalam tez znajomych, wiekszych znawcow ode mnie, ba
bywalcow roznych bardziej lub mniej ekskluzywnych miejsc i nic... ale jeszcze
poszukam, choc wieczorami wolalabym nie chodzic po ciemnych uliczkach Starego
Miasta;-). Kucharzy w wymienionych lokalach nie widzialam, wiec ich oceniac
nie moge, ale ze zjesc tam daja dobrze, wiec na podstawie tego podzielilam sie
swoimi spostrzezeniami, a Czarek prosil nas wlasnie o podanie mu roznych
miejsc wartych odwiedzenia w Lublinie, a nie o licytowanie sie, a swoich
wspolziomkow okreslanie jako nieznajacych tematu, jakas solidarnosc
grupowo-lokalna winna byc zachowana;-). Co do "Karczmy Slupskiej" to
swiadomie ja polecilam, gdyz... wielu moich znajomych wlasnie zzagranicy
jadalo tam i jakos ani meneli, ani tym podobnych klimatow tam nie
spotkalismy, szlismy tam zjesc cos dobrego i zjedlismy, wprawdzie nie 30
rodzajow nalesnikow, tak bardzo "typowej" potrawy dla Lubelszczyzny, ale
wiele innych smacznosci. Wystroj moze nie jest wielce
snobistyczno-ekskuluzywno jakis tam, ale jest swojski;-).

"Lacze uklony"

Beata Maksymiuk

1. Data: 2002-06-20 08:41:29

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Beata M. <b...@k...umcs.lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> [...]
> poszukam, choc wieczorami wolalabym nie chodzic po ciemnych uliczkach Starego

Ojej, to szkoda, ze nie moglas zlokalizowac tej "Zadory", bo na mnie
opis Janusza na temat tych nalesnikow wywarl duze wrazenie i juz
mialam ochote wybrac sie tam kiedys.
Ale nic straconego, gdyz odnalazlam kawiarnie "Zadora" w Internecie:
http://www.zadora.com.pl/.

Mysle, ze teraz bedzie Ci latwiej ja namierzyc - ul. Rynek 8.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-06-20 09:45:39

Temat: Re: i tylko do Janusza Czapskiego (no to długawo będzie!)
Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> napisał w wiadomości

> Szanowny Panie,
Wielce Szanowna Pani Dobrodziejko!
Zaszczyciła mnie Pani uwagami nt. mojej skromnej i pobieżnej siłą rzeczy
opinii o lubelskiej gastronomii zmuszając mnie tym do kilku słów komentrza.
O wybaczenie proszę!

> Ja tak kiepsko tego nie widze, jak Pan... a o knajpie o ktorej Pan pisze
> zyciu nie slyszalam,
Knajpy, jak to łaskawa Pani raczyła okreslić, nie śmiałbym tu proponować!
Jeżeli już ta nazwa do któregoś z lubelskich lokali miałaby być użyta to
"Karczma Słupska" bardziej temu okresleniu bliska mi się wydaje!
A na temat jakości słuchu damy dobre wychowanie nie pozwala mi głosu
zabierać.

> [...]
jeszcze
> poszukam, choc wieczorami wolalabym nie chodzic po ciemnych uliczkach
Jakieś zadawnione urazy Dobrodziejka chowa? Toż teraz na Starym Mieście i
jasno i bezpiecznie. Naprawdę! :-)))

Kucharzy w wymienionych lokalach nie widzialam, wiec ich oceniac
> nie moge, ale ze zjesc tam daja dobrze, wiec na podstawie tego podzielilam
sie
> swoimi spostrzezeniami,

A konkretnie! Co tam jest takiego dobrego??? Oryginalnego? Coś czego nie
można dostac w lokalu obok, albo w dowolnym miejscu w Polsce??

a Czarek prosil nas wlasnie o podanie mu roznych
> miejsc wartych odwiedzenia w Lublinie,

I właśnie podałem! :-)))

a nie o licytowanie sie, a swoich > wspolziomkow okreslanie jako
nieznajacych tematu,

Jeżeli za "temat" uważa Szanowna Pani wymienienie nazw lubelskich lokali
gastronomicznych to rzeczywiście nietaktem z mojej strony było "kiepskie
widzenie"! Sporo ich wymieniono. Jednak książka telefoniczna ma ich więcej!
:-))))
Ja rozumiałem jednak, że Czarkowi chodziło o coś specjalnego.
Proszę mi łaskawie powiedzieć czym się rózni in plus pizza w "La Traviatta"
od jakiejkolwiek pizzerni w Polsce?? Inne potrawy w innych wymienionych
lokalach są też takie same (poza oczywiście kształtem talerzy czy rzuceniem
dla ozdoby pietruszki lub róży). Nie przypadkiem użyłem słowa
macdonaldyzacja. Nawet schabowego z kapustą!
Nawiasem mówiąc najlepszy schabowy z kapustą jest chyba w "Przystani".

jakas solidarnosc > grupowo-lokalna winna byc zachowana;-).
Znaj proporcje Mociumpanna! Solidarność solidarnością, ale rzetelna
informacja....

> [...]
> jadalo tam i jakos ani meneli, ani tym podobnych klimatow tam nie
> spotkalismy, szlismy tam zjesc cos dobrego i zjedlismy,

Rozumiem, że to blisko UMCS, to najłatwiej.... Jednak równie blisko lepiej
dają jeść na Skłodowskiej. Zupa (krem) z borowików i kurek genialna.

wprawdzie nie 30 > rodzajow nalesnikow, tak bardzo "typowej" potrawy dla
Lubelszczyzny, ale
> wiele innych smacznosci.
Typowe dla Lubelszczyzny potrawy to może Pani Dobrodziejka spotkać niekiedy
w czasie festynów w skansenie na Sławinku. "Domowy" chleb z prawdziwym
masłem, pierogi z jaglaną kaszą, zupa z lebiody, młode ziemniaki z
prawdziwym kwaśnym mlekiem... A dwa lata temu najprawdziwszym bimbrem
częstowali..... :-)))))

Wystroj moze nie jest wielce > snobistyczno-ekskuluzywno jakis tam, ale
jest swojski;-).
Święte slowa Pani Dobrodziejko! Święte słowa! Towarzystwo też swojskie....
Do nóżek padam
Janusz

1. Data: 2002-06-20 10:04:52

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> A tu jej nie ma:
> http://www.lsi.lublin.pl/res/restaura.htm

Hi! hi! A Lilla znalazła!! :-)))
Konkurencja wyszukiwawcza Ci wyrasta jakaś, czy tylko chwilowa obniżka
formy???
Pozdrawiam :-))))))))))
Janusz

1. Data: 2002-06-20 10:08:54

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości

> Ojej, to szkoda, ze nie moglas zlokalizowac tej "Zadory", bo na mnie
> opis Janusza na temat tych nalesnikow wywarl duze wrazenie i juz
> mialam ochote wybrac sie tam kiedys.

Zapraszam! :-)
Janusz

1. Data: 2002-06-20 11:07:55

Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilla napisał(a):

> Mysle, ze teraz bedzie Ci latwiej ja namierzyc - ul. Rynek 8.

Dziekuje Ci Lilu za namiary i zapewne niebawem tam zawitam,

pozdrawiam Beata M.

golabki - czas i sposob gotowania?
dashi
tarta owocowa?