golabki - czas i sposob gotowania?

1. Data: 2002-06-17 14:09:30

Temat: golabki - czas i sposob gotowania?
Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Zachecona postem o golabkach postanowilam sama je zrobic. A ze to bedzie moj
debiut, mam pytanie:
- czy mozna je wlozyc do duzego naczynia zaroodpornego i piec w piekarniku?
- nie przypala sie?
- jesli tak, to w ilu stopniach?
- i mniej wiecej jak dlugo? tylko nie piszcie "az beda miekkie" ;)
- czy mieso moze byc surowe, czy trzeba koniecznie podsmazyc?
- czy wode trzeba dolewac podczas pieczenia/gotowania?

Takie to mnie naszly watpliwosci

Magda

P.S.
Jako poczatkujaca gospodyni nie dorobilam sie jeszcze duzego gara, za to
naczynie zaroodporne mam ogromne ;)

1. Data: 2002-06-17 14:21:00

Temat: Re: golabki - czas i sposob gotowania?
Od: "Extra Virgine" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

slonko <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> debiut, mam pytanie:
> - czy mozna je wlozyc do duzego naczynia zaroodpornego i piec w piekarniku?
Kochana!
W piekaniku są przepyszne!

> - nie przypala sie?
Nie - w piekarniku na pewno nie. Dla całkowitej pewności połóż na dno kilka
liści kapustaowych i trochę skórki ze słoninki lub kilka plasterków sloninki.

> - jesli tak, to w ilu stopniach?
Około 1-1,5 godziny w 180-190 stopiach - będzie pychota!

> - i mniej wiecej jak dlugo? tylko nie piszcie "az beda miekkie" ;)
Jak wyżej. A sprawdzić tez nie zawadzi.

> - czy mieso moze byc surowe, czy trzeba koniecznie podsmazyc?
Może być surowe - wtedy raczej 1,5 godziny.

> - czy wode trzeba dolewac podczas pieczenia/gotowania?
NIe trzeba podczas pieczenia - jeśli przykryte - nalezy wlac przed pieczeniem
okoló 1,5 szklanki bulionu.
Jak gotujesz, to czasem trzeba doalc wody bo szybciej z garnka wyparowuje.
Będzie pyszne!
Nie miej żadnych wątpliwości!
Będzie bardzo pyszne!

Jak masz jeszcze jakieś pytania, to dawaj, chętnie odpowiem!

pozdr,
grzesio
ps. pamiętaj: Twoje gołąbki będą przepyszne!

1. Data: 2002-06-17 14:24:42

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> pozdr,
> grzesio
> ps. pamiętaj: Twoje gołąbki będą przepyszne!

Hihihi, mam nadzieje :)

Juz jestem glodna, wiec mykam z pracy i pedze robic :)
Dziekuje za rady, opowiem co wyszlo
Ale na pewno BEDZIE PYSZNE ;)

Pozdrawiam i dzieeeeeeeeeeekuje

Magda

1. Data: 2002-06-18 06:59:18

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pozdr,
> grzesio
> ps. pamiętaj: Twoje gołąbki będą przepyszne!
>
> --
No i wyszly :) Przepyszne :)
Dziekuje za rady

Magda

1. Data: 2002-06-18 07:16:14

Od: "Extra Virgine" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

slonko <s...@w...pl> napisał(a):

> No i wyszly :) Przepyszne :)
> Dziekuje za rady

A nie mówiłem...
;-)

pozdr,
grzesio

1. Data: 2002-06-18 07:43:48

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> - czy mozna je wlozyc do duzego naczynia zaroodpornego i piec w
piekarniku?

Oczywiscie, ze tak. Moja mama i babcia zawsze tak robia. Polewaja to jeszce
sosem pomidorowym, na spod odrobineczke podlewaja woda i golabki sie pieka.
Wychodza wspaniale.
Mapet

> - nie przypala sie?
jak odrobinke podlejesz, to wcale

> - jesli tak, to w ilu stopniach?
mniej wiecej 180

> - i mniej wiecej jak dlugo? tylko nie piszcie "az beda miekkie" ;)
az poczujesz wspanialy zapach wypelniajacy cala kuchnie i jak kapusta bedzie
miekka. Po prosu w pewnym momencie otwierasz piekarnik i patrzysz. Nie moge
Ci powiedziec, czy 20 min czy 40, bo to zalezy od kapusty i od tego, co w
srodku. Moja babcia trzyma golebie nawet 1 godz
> - czy mieso moze byc surowe, czy trzeba koniecznie podsmazyc?

moja babcia znalazla ostatnio sposob i do ryzu i pieczarek daje... konserwe
tyrolska. Wychodza swietne. Daje tak, jak leci, nie podgrzewa jej wczesniej,
nic.

> - czy wode trzeba dolewac podczas pieczenia/gotowania?
przed pieczeniem

Rada spozniona, ale moze cos nwego wniesie
3maj sie
Mapet
--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-18 07:58:30

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "slonko" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> No i wyszly :) Przepyszne :)

A czym nadziałaś?
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-06-18 07:59:38

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rada spozniona, ale moze cos nwego wniesie
> 3maj sie
> Mapet
> --

Na pewno cos wniesie, nastepnym raze sprobuje z konserwa :)

Magda

1. Data: 2002-06-18 08:22:14

Od: "slonko" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czym nadziałaś?
> --
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl

Z braku ryzu w domu, za to z ogromem kaszy gryczanej zrobilam farsz: kasza +
cebulka + miesko mielone (wieprzowe, jakos wolowiny sie boje ;) ). Cebulke
podsmazylam, miesko tez (zeby krocej golabki dusic), dodalam przyprawy typu
sol, pieprz. Pozawijalam golabki, zalalam rosolkiem z kostki ;) i dusilam
okolo godziny (troche za dlugo, bo to mloda kapusta i mysle, ze 45 minut jej
wystarczy). Ale i tak wyszlo pyszne.

Magda

dashi
tarta owocowa?