Kolejna "kulinarna" ciekawostka (za PAP)

1. Data: 2000-11-12 19:08:32

Temat: Kolejna "kulinarna" ciekawostka (za PAP)
Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Polska Agencja Prasowa Podala:

:-))))

Pozdrawiam.

Lechu

=============

DZIENNIK "AVVENIRE": HAMBURGER POTRAWí ATEISTYCZNí

Hamburger jest potraw_ ateistyczn_, a katolicy nie powinni chodziŠ do
restauracji typu fast food. Tak wynika z artykuŚu zamieszczonego w
dzienniku wŚoskiego episkopatu "Avvenire".
Potŕpiaj_c fast food dziennik powoŚuje siŕ na teologa Massimo
Salaniego,
autora ksi_+ki "Z religi_ przy stole". Hamburgery i wszelkie "szybkie
jedzenie" s_ - jego zdaniem - "zaprzeczeniem sakralnego wymiaru
jedzenia". Wg gazety jedzenie w restauracjach typu McDonald's pozbawia
ludzi atmosfery wspĄlnoty, jaka powinna towarzyszyŠ spo+ywaniu
posiŚkĄw.
"Fast food to zaprzeczenie sakralnego wymiaru posiŚku, zwa+ywszy, +e w
restauracjach McDonald's zaspokaja siŕ gŚĄd najszybciej jak to mo+liwe,
by za chwilŕ poÂwiŕciŠ siŕ innym zajŕciom" - napisano w "Avvenire",
ktĄry - jak siŕ powszechnie uwa+a - odzwierciedla te+ stanowisko
Watykanu.
Szefowie wŚoskiego Mc Donald'sa, w odpowiedzi na artykuŚ w "Avvenire",
tŚumacz_, +e po pierwsze zasad_ ich firmy jest szybka obsŚuga, a nie
szybkie jedzenie.
http://dziennik.pap.com.pl/rozmaitosci/2000110916591
3.html

1. Data: 2000-11-12 19:42:19

Temat: Re: Kolejna "kulinarna" ciekawostka (za PAP)
Od: Ola <o...@k...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"szybkie
> jedzenie" jest "zaprzeczeniem sakralnego wymiaru
> jedzenia".
to zaprzeczenie sakralnego wymiaru posiŚku,

dobre
ciekawe ile czasu musielibysmy spedzic przy stole aby zachowac sakralny
wymiar kazdego posilku
chyba trzebaby tylko siedziec i czekac w zadumie na nastepny posilek :)

Ola

1. Data: 2000-11-12 20:18:13

Od: zbyszek sałamacha <z...@z...ita.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hamburger jest potraw_ ateistyczn_, a katolicy nie powinni chodziŠ do
> restauracji typu fast food.

Dla mnie smieszne, ale chyba czas zaczac sie bac! ;-)))
Pozdrawiam najbardziej smakowita Grupe !!!
Zbyszek

1. Data: 2000-11-14 16:41:31

Od: Aneta Reluga <a...@a...w.sygnaturce.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemiła osoba, chcąca być znana jako Ola,
napisała w artykule <3...@k...gliwice.pl>:

[...]
> ciekawe ile czasu musielibysmy spedzic przy stole aby zachowac sakralny
> wymiar kazdego posilku
> chyba trzebaby tylko siedziec i czekac w zadumie na nastepny posilek :)

Nie żebym nabożnie podchodziła do jedzenia, ale dla mnie faktycznie
szybkie napychanie jest pozbawione sensu, a jak miałabym tak coś
spożywać (np. z braku czasu), to już wolę spacerować głodna :) Tak
więc ideologii do tego bym nie dorabiała, ale porozsmakowywać się
w jedzonku to lubię...
An.
--
a...@r...mif.pg.gda.pl | Ta krowa była wymierzona we mnie!...