Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 4

1. Data: 2006-02-22 09:39:35

Temat: Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 4
Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kolejny komentarz do "rzeczywistosci sondazowej".
Wyglada na to ze sondaze zyja wlasnym zyciem :)

Wczoraj byly znowu przez media pokazane sondaze OBOPu
(dlaczego znowu najgorszej sondazowni?), w ktorej pokazano
w lekko tendencyjny sposob jak wszyscy traca poparcie (sejm, senat,
prezydent).
Mam wrazenie ze chce sie przez to wytworzyc wrazenie ze jest coraz gorzej.

---
Dzisiaj kolejne sondaze,

http://wiadomosci.onet.pl/1265604,11,item.html

To co mnie dziwi to potezne wahania poparcia dla Samoobrony,
w sondazach oczywiscie.
Praktyka uczy ze elektorat tej partii jest mocno stabilny,
niezaleznie od tego co mowia media, czy pan profesor czy socjolog w TV,
poparcie SO to jakies 12%. 4 lata temu to jakies 9%.

A w sondazach z przed paru tygodni, SO miala nie wiejsc do sejmu! (poparcie
jakies 3%).
Teraz znowu, ma znowu 10% popracia. A nic takiego sie nie wydazylo.

Mam wrazenie ze sondaze nijak sie maja do rzeczywistosci - kto ile zaplaci,
takie sondaze sa. Z sondazowniami jakby coraz gorzej. I nikt nie zleca badan
najlepszej sondazowni ostatnich lat czyli PGB. W PGB nie biorą?

Pozdrawiam,
Duch

2. Data: 2006-02-22 17:13:00

Temat: Re: Kolejne sondaze wyborcze OBOP cz. 4
Od: "niezbecki" <s...@l...po> szukaj wiadomości tego autora

Duch<n...@n...com>

> Kolejny komentarz do "rzeczywistosci sondazowej".
> Wyglada na to ze sondaze zyja wlasnym zyciem :)
[..]

http://www.pgb.org.pl/pdf/sondaze_prawda_czy_falsz.p
df

Paff
--
"The election of Hamas candidates cannot adversely affect genuine peace
talks, since such talks have been non-existent for over five years."

3. Data: 2006-02-22 20:04:27

Od: "pp" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości
> Duch<n...@n...com>

> [..]
>
> http://www.pgb.org.pl/pdf/sondaze_prawda_czy_falsz.p
df

A jeszcze lepiej
http://www.pgb.org.pl/pdf/analiza.ppt

pp

4. Data: 2006-02-23 14:50:49

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości

> http://www.pgb.org.pl/pdf/sondaze_prawda_czy_falsz.p
df

- w tekscie jest to na co zwracalem wczesniej uwage:

"
Zastanawia jednak fakt, że niektóre media nie publikowały badań PGB, pomimo
faktu, że firma
prezentowała bardzo precyzyjne wyniki. Tak było w przypadku ostatniego
sondażu przed drugą
turą wyborów prezydenckich. - PGB, jako pierwsza wykazała przewagę
Kaczyńskiego nad Tuskiem.
Zastanawiają w tym kontekście komentarze niektórych przedstawicieli świata
mediów. Tomasz Lis
w programie "Co z tą Polską" z 15 września powiedział, iż "Lech Kaczyński
zazwyczaj wygrywa w
sondażach PGB". W rzeczywistości spośród 28 pomiarów preferencji
prezydenckich prowadzonych
od listopada 2003 roku przez PGB Lech Kaczyński był samodzielnym liderem
tylko w 10 z nich.
"

Dlaczego to PGB nie jest cytowane jesli ma najlepsze sondaze? Jest cytowany
OBOP
- najgorsza sondazownia.

Oraz - stronniczosc Lisa: jesli PGB daje najwiecej Kaczynskiemu, to jest to
"tendencyjnosc". Nie wpadl Lis na to ze to wlasnie moze byc rzeczywistosc?

Duch

5. Data: 2006-03-03 10:32:07

Od: "pp" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "niezbecki" <s...@l...po> napisał w wiadomości

df

> - w tekscie jest to na co zwracalem wczesniej uwage:

A drugi link czytales?
pp

A jeśli to tylko sen?
forum dyskusyjne Flipchart.pl