Kompostowac czy.....

1. Data: 2001-08-01 21:23:11

Temat: Kompostowac czy.....
Od: "Rafal" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanko do wirtualnych fachowców.
Co robić ze ściętą trawą i innym zielskiem po pieleniu? Do tej pory
wrzucałem na kompost. Mój kolega mówi ze kompostowanie trawy nic nie daje że
to zupełnie nie nadaje się do nawożenia. Dodatkowo zasiał u mnie ziarno
niepokoju stwierdzając ze nasiona chwastów i tak nie ulegają degradacji i
potem użyte do nawożenia zaczynają kiełkować w glebie. Co Wy na to?
Czekam na radę, ..........a trawa i zielsko rośnie i rośnie
Rafał

2. Data: 2001-08-01 22:18:30

Temat: Re: Kompostowac czy.....
Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
że
> to zupełnie nie nadaje się do nawożenia.

Kazda materia organiczna sie nadaje.
Co prawda gdzies czytalem, ze z trawy wychodzi gorszy kompost - ale lepszy
taki, niz zaden :-)

> Dodatkowo zasiał u mnie ziarno
> niepokoju stwierdzając ze nasiona chwastów i tak nie ulegają degradacji i
> potem użyte do nawożenia zaczynają kiełkować w glebie. Co Wy na to?

Tu duzo racji ma - z tego powodu nie powinno sie raczej na kompost
wrzucac chwastow z wyksztalconymi nasionami.

IK

3. Data: 2001-08-02 07:10:51

Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potem użyte do nawożenia zaczynają kiełkować w glebie. Co Wy na to?
> Czekam na radę, ..........a trawa i zielsko rośnie i rośnie

Oczywiście kompostować! Należy jednak przestrzegać pewnych zasad. Trawę
dawać na kompost w cienkiej warstwie, podsuszoną, lub przełożyć czymś
suchszym. A nasiona? Skąd nasiona chwastów gdy się regularnie pieli?

--
pozdrawiam:-))
Sławomir J. Marusiński

4. Data: 2001-08-02 08:58:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kamas" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> dawać na kompost w cienkiej warstwie, podsuszoną, lub przełożyć czymś
> suchszym. A nasiona? Skąd nasiona chwastów gdy się regularnie pieli?

Część dojrzewa na kompoście. Naprawdę!
Podpatrując naturę, nauczyłam się wysiewać roślin np. dwuletnie w ściśl
eokreślonym miejscu: ścinam, gdy mają wykształcone, ale jeszcze nie suche
nasienniki i rzucam na ziemię, tam, gdzie chcę siewki. Nasienniki
dojrzewają, otwierają się i nasiona się wysypują.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2001-08-02 13:16:16

Od: "Kamas" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Część dojrzewa na kompoście. Naprawdę!

Przy mojej żonie to nie mają szans nawet zakwitnąć :-))

--
pozdrawiam:-))
Sławomir J. Marusiński

DRACENA DEREMEŃSKA (Dracaena deremensis)
oczyszczanie wody w basenie
Podziekowanie i pytanie
mech na ogrodku - pomocy
Jak uratować dalie?